Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz SpydeR3412 #52107 üzenetére
Jah, pl a qx9x-nek is van müa váza, ami asszem valami 2.9g. de abba másik board kell, nem ilyen. Másik propok..etc. Akkor már vesz az ember egy QX95S-et, aztán ennyi. De ennek más a varázsa. .
-
Geller72
veterán
"Egyrészt nem úgy szoktak meghalni a motorok (még a kefés sem), hogy repül, repül, és leesik, mint egy kő"
..nem akarlak elkeseríteni, de igen. Minta kő. Nekem két kefe nélküli ilyen halál volt, mindkét esetben a mociban a tekercs pukkant el, elfüstölt, és azonnal leállt. És mivel 3 motorral nem tudta magát kiegyensúlyozni, rögtön bukfencet csinált és földhöz verte magát. Az egyik ilyen 1 méteren volt, a másik jóval magasabban.... Elég annyi, hogy a legutolsó nem túl szép leszállás alkalmával valami piszok belemegy a mocik tekercsei közé.
-
Geller72
veterán
1000 db 100x2mm-es fekete/fehér kábelkötöző 3.3 euróért.. Szépen engedi pontozni is..
Az mindig kell. .[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Johnny_vT #52189 üzenetére
Használtban 50-től Dji phantom régebbi fajtái), újan ~80-tól. Újan Walkera vitus (100 körül), Dji spark (induló ár kb 120k), Xiaomi Mi Drone (~100 körül indul). Az ár függvény elehet még az áfa/vám/postaköltség is.
A Phantom, xiaomi nem annyira hordozható.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Johnny_vT #52192 üzenetére
A legtöbbnél, ha még a kamera képe elfogadható is lenne, nincs megoldva ebben az árban az, hogy normálisan tudd irányítani kezdő létedre. Azaz vagy megtanulsz repülni, vagy olyan gépet veszel, ami a legnehezebb részét leveszi a válladról. de visszakérdezek. . Amikor egy valamire való akciókamera ennyibe kerül, akkor mégis mik az elvárások ebben az árszegmensben? Kínlódhatsz, megvehetsz tízet és eladhatod bukóval, mire belátod, hogy ez, ennyiért nem az, amire gondoltál. Egy a fent említett gépek kezdőknek aranyat érő tulajdonsága az, hogy nem megy el a francba, hanem egy helyben lebeg, ha nem nyúlsz hozzá, így tudsz a kamerával is foglalkozni. Normálisan követ, támogatja a gesztusvezérlést és mondjuk negyed óráig tényleg fent is marad, normális hatótávja van, és onnan normális képet is továbbit vissza neked a tabletra, vagy a szemüvegre.
-
Geller72
veterán
válasz choco01 #52198 üzenetére
A wifi routered ad stabil jelet 100m-ről 3-4 falon, emeleten keresztül? Igen? Na az kb (max, szabvány szerinti) 200mw lehet. Ezek a szarok a töredékével nem adnak. Olvashatod itt a "cikket", ami egy ilyen szart promótál, és azt is olvashatod, hogy 30m-en belül nem tud stabilan működni. Biztos jó lesz, amikor mondjuk lemész egy emeletet, hogy megtréfáld a családot, aztán a legcumibb pillanatban megy el a kép, te meg szarod össze magad, hogy most éppen kinek a szemét fogja addig kiverni, amíg lerohansz. Szép lassan azért mindenkinek bele kellene hogy érjen a keze a bilibe és tisztában legyen azzal, hogy szarért csak szart kapsz. A kameraplatformoknak sok olyan kritériuma van, amit az olcsó gépek nem tudnak maradéktalanul megoldani. A wifin átvitt telefonon lévő appokat el lehet felejteni, annyira szarok. Legalábbis a belépő szinten mindenképpen.
Sokszor elmondtuk, hogy amíg egy sima, 3 ezres E011 kategóriáju gépet nem tud valaki stabilan kezelni, addig ne akarjon kamerás gépet főleg olcsón, mert ha a gépre magára nem tud figyelni, akkor vezetni és kamerázni tutira nem fog tudni. Főleg, ha a gépet sem látja, mert el akar vele menni 100m-re. Tényleg kellene már egy ilyen gigamega cikk, ami rendet tenne a fejekben, mert a legtöbben nincsenek tisztában a technológiai korlátokkal, csak elolvassák a 30m hosszú, csilivili leírást a kamu képekkel és videókkal, aztán amikor nyomnak egy return to home-t a 3 forintos szaron, amin nincs semmi, ami alapján ezt tudná és elmegy a végtelenbe és tovább a drón, akkor meg csak állunk ott a távval a kezünkben és pityergünk. .[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz choco01 #52200 üzenetére
9 dodó 4 ilyen mociért? .
Ha egy picit tudsz forrasztani, vagy megkérsz valakit, akkor itt van ilyen típusú motor 0.72 eurocentért. (Most mondjuk out of stock, de mindegy)
Én addig nem tuningolnék semmit, amíg még vezetni sem tudok. Hog ymennyit megy egy ilyen? Használattól, szerencsétől függ. Ha azt mondom 2.8 órát, akkor az nem jelenti feltétlenül azt, hogy az kevés, ha egy akku repideje 5 perc. Mire egy garnitúra motorod tönkremegy, megtanulsz repülni, bőven...
A 70k rpm is egy elméleti maximum. majd mindegyik motorhoz ott van, hogy +-12%.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Ez azért komoly. Bugs 6 január 14.-én vettem.15.-én, este (itteni idő szerint) adták fel, tegnap hajnalban ért be az országba és most itt van mellettem. Tréfa nélkül. . És itt a kamja és a 2300-as akku is. Teszt lesz, érzem. . Süt a nap, szélcsend, 8 fok. A hajam már rég nincs meg..
Atya ég! Ez sokkal kisebb, mint a B3...
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz vandor01 #52218 üzenetére
Nem tudom még tesztelni, mert közben eladtam az univerzális távom és az új iRangeX multi még nem jött meg. Remélem, az is ilyen gyorsan megjön mint a bogár, mert akkor a héten az is itt lesz. De gondolom, hogy sokkal jobb, egyrészt ránézésre is sem olyan bumfordi, másrészt majd mindenhol ezt ajánlják.
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz techie_guy #52258 üzenetére
..nézz meg azért mást is. Jönnek dolgok lassan..
-
Geller72
veterán
válasz molnigee #52259 üzenetére
Ha azt nézem, hogy a Mavic 700 euró környékén megcsíphető, ha jobb akció van és "mákod" is van, akkor azért ..annyiért az jobb.. Az alpine most Fly more combóban, 3 akkuval, extrákkal 1150 euro..tréfa mentesen, mert Europian direct mailként jön..free shipinggel. A Platinum RTF-ben a GB-n 915 euro. Fly more platinum 1165.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz techie_guy #52267 üzenetére
A pro osszecsukhato baromi kicsire.
-
Geller72
veterán
válasz varadigabor #52291 üzenetére
A gaoneng milyen? Most jön pár darab tesztre hozzám. Még nem volt ilyen akkum, de annyira mondjátok hogy jó, hogy rendeltem párat.
-
Geller72
veterán
válasz varadigabor #52295 üzenetére
Nem csipog be 3mp padló után?
-
Geller72
veterán
válasz _X10Dead_ #52293 üzenetére
Én anno pont a nagyobb súlya miatt vettem meg a P4-et, mert a Mavic nekem könnyűnek tűnt. Repültünk együtt kollégával, kicsit nagyobb szélben a Mavic lényegesen többször/erősebben kényszerült korrigálni. Kár, hogy nincs meg a képem arról, amikor a Phantom rátámaszkodott a szélre és ott állt csak, mozdulatlanul.
Természetesen nem szeretek kimenni szélben, de sajnos nem mindig hibátlan az idő.. -
Geller72
veterán
válasz t72killer #52399 üzenetére
Ez pár héten belül lesz, RTF-ben 350 körülire le lehet verni az árát és egyelőre eu prior maillel free shipping..
-
Geller72
veterán
válasz SpydeR3412 #52444 üzenetére
Tehát elég hozzá egy becore fc is...
-
Geller72
veterán
válasz Teréz Atya #52453 üzenetére
..és a Pozsony-Eindhoven járaton is ez van éjjel..
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz SpydeR3412 #52473 üzenetére
HK-n láttam olyan 400-as akkukat, amik ugyanúgy ~10g-ok voltak, mint a 210-es akksik. Igaz, csak 25C-s volt, de azért csak majd 2x akkora kapacity..
-
Geller72
veterán
válasz AMDaZERG_1 #52488 üzenetére
Egyszer talán ez a drónos dolog is elér arra a szintre, hogy veszel valamit és bepattintod a számára kialakított sablon helyére. Egy slotba. Jelen pillanatban kimerül abban, hogy megvan a motorok és az FC-k felfogatásának helye, furatai, meg a kamera helye, furata. Talán.. Talán ennyiből jobbak az all in towerek, és gondolom a szándék is velük nagyjából pont ez, hogy egyrészt valahogy nézzen ki, másrészt minden gyártónak jó, ha drágább dolgokat tud eladni és a saját holmijai kompatibilisek egymással legalább. Mennyivel kényelmesebb, hogy rádugod a mocikat, a kamot, hátul meg az antennát becsavarod és csoki. A towert meg lehet variálni akár különböző modulokkal. Tudom, hogy megvan az építés művészetének szeretete, de ez igazából csak az alkatrészek variálhatóságának
falsszabadságérzete, nem más.. (azért is fals, mert tulajdonképpen bizonyos keretek közé vagyunk szorítva a paraméterek miatt. Meghatározott alkatrészekhez, csak meghatározott paraméterekkel ellátott másik alkatrészt rakhatunk, stb..) Az lenne a legjobb, ha minkét iránynak meg lennének a fejlődési lehetőségei..szabványokkal, és nem csak a méretezésben, hanem az értékekben is. (Mert manapság egy 200mw-os értékekkel meghirdetett egység lehet 450, de 50mw-os is) -
-
Geller72
veterán
válasz Jackal2 #52538 üzenetére
"Van, a magyar postáig ér a tracking number. Ott kap egy újat."
-Ilyennel én még az életben nem találkoztam. És nem is lenne logikus. A tracking numbernek pont az a lényege hogy az egész útvonalat egy nyomon kövesse le, egy számmal. A Magyar Posta is csak egyike a szállítóknak a többi közül.
-
Geller72
veterán
válasz ezoltan #52571 üzenetére
Nagyon. A shipped státusz nem más, mint hogy feladták. Tracking number alapján beazonosítható az ország ugye, mondjuk RL.....NL, akkor elvileg elküldenek egy kérelmet a holland postának, ami ha valóban meg is érkezik hozzá a cucc, akkor fogja csak bekönyvelni, addig egy amolyan várókapuban van a holmi, azaz a státusz shipped. Ha a tracking numbert is megkapta akkor már van/lehet pre advised, ami amolyan regisztrációt jelent, azaz tudunk róla, de még nincs itt nálunk, viszont benne van a listában. Onnan a holland továbbküldi, jó eséllyel egyből a Magyar Postának. Ez is csak papíron van először, azaz még simán lehet pár nap, mire felkerül a repülőre is. Iderepül, a posta még nem kapja meg azonnal, ott is lehet pár nap. Utoljára kerül bele a MP rendszerébe, de már listázható, kereshető TN alapján, ha m-r trackerek is látják. A Kínából jövő cuccok nagy részét a 17track nem látja, csak saját, belső kínai tracking oldalak. Mint pl. amilyet a múltkor is linkeltem, és ahol látható volt az a termék, ami sehol máshol. Lehetnek csodák, de általában ez az abszolút nem könyvelt termékeknél van, amelyeket csak végigöntenek mindenhol. Van benne rizikó is, de sokszor gyorsabb, "simább" az utaztatásuk.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz AMDaZERG_1 #52588 üzenetére
Csak monitorozni tudod/akarod GPS-ből, vagy szándékozol mást is, netán vezérelni?
-
Geller72
veterán
válasz trialboj #52647 üzenetére
"És itt most nem a walkera meg hubsan, xiaomi féle cégekről beszélek, mert ezek kb játék kategóriában működnek csak, épeszű ember nem merne vele város közelében repkedni."
-Gondolom eme kijelentésed tapasztalatok útján megalapozott és most legalább kérhetem, hogy fejtsd ki. Mondjuk miért lesz/vagy most is szar egy Walkera, Hubsan, vagy a Xiaomi drónja(i)? Gondolom, mindegyik volt és tesztelted is? Azt amúgy tudod, hogy hol lehet ilyenekkel repkedni? Lakott területek, nem hogy város. Bár gondolom, ezt is tudod... Meg azt is, hogy egy P4 is köpköd, ha egy sima wifi jelet észlel, akkor is már.. Nem 150-et, egy városban..
-
Geller72
veterán
válasz trialboj #52652 üzenetére
Szerintem te fókuszálsz félre. Amúgy mehet ez ON-ban is, elvégre valós "probléma" ami drónokkal foglalkozik.
"Nem az volt a célom hogy leszóljam azokat akiknek ilyen gépük van, szóval ne errefelé menjen el ez a beszélgetés ha lehet."
-Mégis azt írod - még ebben a kommentben is.."Tehát ezen márkákon kívül nincs semmi?"
"Az említett márkák negyed annyiba sem kerülnek mint mondjuk egy mavic, ami szinte mindenre jó, tehát továbbra sem érzem hogy konkurencia lenne, sem repülési időben, sem sebességben, képminőségben meg pláne, okos funkciók stb."
Nekem is Dji van. Tényleg jó. De ott is szerintem nem az alapkategóriás Spark és tsa. A konkurencia is tud 300m-re repülni, sőt. Sajnos a Spark nálunk nem tud nagyon többet..Air detto. Hackelni lehet, de ugye nem szabályos. A Sparknak és Air-nek szerintem alternatíva lehet a Walkera Peri, ami most fog megjelenni. A Sparknál többet tud sok mindenben, az Airnak lehet alternatíva, Spark méretben, Spark repidővel. Xiaomi repideje minden, csak nem kevés. A Mavic Pro repidejének egy része is csak reklám, hoveringeben, zaza lebegésben az elvi maximum is csak 21 perc, ami kint nem lesz annyi. És nem nulla akkuval fogsz leszállni.
Én azt gondolom, hogy te magad írtad le a választ a kérdésedre részben:
"Az említett márkák negyed annyiba sem kerülnek mint mondjuk egy mavic"
Ha valami negyed annyiba sem kerül, akkor nem biztos, hogy egymás mellé rakható egy ki-mit-tud-ban.
Az említett Walkera Peri 400 dodó lesz full verzióban. Fly More mondjuk, több akkuval. Az Air 325 ezer ft RTF-ben itthon. A Xiaomi drónja 350 euróért akár itt is lehet.Ha azt nézzük, hogy mennyibe kerólnek, szerintem reális minimum a dolog. Be fognak itt indulni a dolgok. Egyébként ha megnézed, a felső kategóriában azért vannak olyan drónok, amik pariban vannak a Dji-al. A Dji-nak ez a Spark, Air, Mavic, P sorozat csak a kommersz része a portfóliójának.
-
Geller72
veterán
válasz trialboj #52661 üzenetére
Dehogynem. Sokat változtak a dolgok 2-3 év alatt, csak ezek NEKED nem fontosak. Egy racernél az üzemidő lehet hogy nem lesz több, viszont azt eszement tempóban tudja. Azaz 3s-ről szépen átmegy a dolog 5-6s-re. Nyilván hiába lett azóta jobb az az akku, nagyobb teljesítményű, ha a gép is sokkal erősebb lett, többet kíván az akkutól. Azaz üzemidőben nem veszed észre, de baromira nem is ez számít. Nem jó oldaláról közelítitek meg a dolgokat szerintem. A Mavic Air is valamilyen szinten előrelépés. Az, hog yitt nálunk 3mm-t tud, az a mi EU-s szabványaink miatt is van. FCC-re áthackelve sík terepen, zavarástól mentes helyen tudja a 2km-t, és a technológia, ami benne van, jó. A wifi-t én sem tartom jó ötletnek, de lehet, hogy a helyszűke/anyagi megfontolások miatt lett ez benne. Jobbak lettek a kamerák racereknél, fontos szempont lesz lassan, hogy az FPV kam mellett akciókamot is vigyen az a gép. Egyre többen állnak át 4 in 1 boardra, ez sok esetben igen nagy előrelépés, korábban (és aki akar, az most is) ezt részegységenként kellett összelegózni, tesztelni. Millió fejlesztés zajlott, csak ti nem akarjátok meglátni, hanem megragadtok egy-két olyan dolgot, ami nektek szempont és esetleg a rendelkezésetekre álló infó (vagy lustaság alapján) hiányában nem tudok róla, hogy mi és hol fejlődött.
Egy Air-t, Sparkot nem arra használnak, mint egy Phantomot, egyszerűen nem ugyanaz a célközönség. Szerintem ha megkérdeznénk egy Spark tulajt, hogy szempont e neki, hogy a gépe 15 vagy 40 percet legyen a levegőbe, azt fogja mondani, hogy a villám akar 40 percig erre koncentrálni. A vevők többsége alacsony magasságon, 100m-en belül használja, többnyire ön és családi szelfizésre, események, összejövetelek rövid film formájában való megörökítésére, és nem arra, hogy elrepüljön vele láthatósági zóna főlé akármelyik irányba és ott fél órát filmezzen, akár statikusan. A Phantom 4 tudja azt, amit ebben a kategóriában pontosan elvár tőle az ember. Nem sokan vagyunk itt olyanok, akik mindig ki szokták repülni EGY felszállás alkalmával a teljes, rendelkezésre álló kapacitást, mert igazából ez elég ritka dolog. A filmezéssel komolyan foglalkozók majd véleményezik, amit írok, de szerintem többnyire ott is relatíve rövid snittekkel dolgoznak és nem fél órás blokkokkal. Sokkal nehezebb ezt kezelni, meg tök felesleges is. Úgy is vágva lenne, többször is.
A Dji gépei közül a legtöbb, főleg magasabb szolgáltatásszintű/árfekvésűek optimális esetben (amikor a user optimálisan is használja!) pontosan tudja azt, amit elvárnak tőle és beleírnak a user manualba, és jelvesztés esetén simán hazajönnek és leszállnak. Pont.
Ezért kell tudnod, hogy mit akarsz, mert ahhoz kell gépet venni. Mert itt lehet falba rúgni és utána hiába reklamálsz, hogy ez a gép szar. Mert nem szar, csak nem arra vettél gépet, amit elvársz tőle.
Ha hosszú repidőt akarsz, nagy hatótávval, jó kamerával, stabil géppel, akkor Phantomot kell venni, azt is megkapod 1000 euróért, nem csak az Air-t/Pro-t.
Szóval tényleg nem értem ezt a kollektív problémának feltüntetett nem is olyan nagy problémát.
Mivel 2-3 év alatt nem történt csoda és nem találták fel azt az akkutípust, ami 30mp alatt feltöltődik és két napig repülsz vele, és mindez 5 dollárba kerül, ezért csodák valóban nem történtek az említett időszakban. .
Ha azt nézzük, ahol jártam vasúton, ott azt a 110km-t majd száz éve rövidebb idő alatt tették meg, mint most, pedig azóta nem kicsit fejlődött a technika. Ha a menetidőt nézem, tényleg szörnyű. De mégis volt nem kis fejlődés. Csak rossz oldaláról közelítjük meg.
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #52673 üzenetére
"Gyakorlatilag mindíg csak a minimumot adják, hogy akár 1év múlva is "óriási fejlesztés" címszó alatt tudják eladni a felszabadított fícsört."
-Nem. Azt mondja, hogy ha neked ettől több kell, vegyél Inspire-t, Matrice-t, akármit. Arra aztán pakolhatsz. .
Jöhetsz ilyen alapon bármivel, megkérdezhetnénk, hogy egy D7200-as tudást/minőséget miért nem ad a Nikon 30k huf-ban, vagy az új pana hiába "csak" 500k huf vázban, ha 3 milla lesz, mire megveszed hozzá azt a pár obit, amivel lenne egy kit. aminek darabja 1.2 milla. De ugye minek kérdezzem?. .[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #52673 üzenetére
""A wifi-t én sem tartom jó ötletnek, de lehet, hogy a helyszűke/anyagi megfontolások miatt lett ez benne. " - hátigen, nagyon szoríthatja őket az anyagi nadrágszíj egy 800$-os zsebdrónnál"
-Így van. Mert ugye közben meg benne van egy 3 irányú akadályelkerülő rendszer is, ami mondjuk legközelebb talán a P4 Pro-ban van benne, még a Mavic/P4-ben sem.. Nem gondolod?
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #52677 üzenetére
..van ilyen. De semmire nem mész vele, mert drága. Mert ugye az ilyen, említett nagyvasakra felrakhatsz akármilyen komoly DSLR kamerát is, az még ezeknél a kamoknál is drágább lesz. Itt a Dji-nál ezen a szinten maradva, Phantomig bezárólag a kamera a legolcsóbb dolog és éppen ezért nem is az az über brutál tudású. Ha azt nézem, amennyibe a kamera van, az nem sok a tudásához viszonyítva. Szerintem. Gimballal együtt és a szofverekkel, amiket használni tudsz hozzá. Vannak komolyabb kamerák is. Ha akarod. Zenmuse pl pont ezt a réteget öleli fel, mert itt aztán tényleg van tól-ig. Ha neked a készre szerelt rendszer nem elég. A phantomig bezárólag ez a szegmens a hobbi kategória. Csak jelzem.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs