Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #00137984 #27337 üzenetére

    Ezzel most nagyon elmentél a témától. Mind fórumtopic-tól, az én (szerintem) fél-offtopic fejvetésemtől (ami elsősorban játékmotorok hardware támogatására irányul, ami most az új CCC opció kapcsán jutott eszembe), de (szerintem) még a realitástól is.

    Egyrészt a Blu-Ray szabvány 8 bites színmélységet ír elő, nincs 10 bites Blu-Ray.
    (Kivéve, hogy az YCC, nem RGB, a konverzió pedig valós, nem egész számokat szül, de ez most olyan apróság, amin ne hagyjuk magunkat félreterelni az ösvényről.)
    Másrészt egyáltalán nem értem a "törekvések és megoldások" pontod, hogy szerinted jelenleg meg van-e oldva az, hogy 10 bit menjen ki a kijelződre filmnézéskor, vagy sem. (Mint azt már mondtam, ez évek óta megoldott. Mármint tényleg, szó szerint, nem csak elvben, a gyakorlatban, működik itthon nálam, hogy PC és TV közt 10 bit menjen végig).

    Én azt mondtam, hogy már 3-4 éve képes sok középkategóriás consumer lánc (a PC hardware és DirectX API, a HDMI 1.3+ szabvány, sok megjelenítő a maga módján így vagy úgy) kezelni 10/12 bites színmélységet.
    És amit felvetettem, hogy jó lenne, ha végre már a játékok is támogatnák a 10 bites képmódot.

    Épp ezért nem értem, hogy milyen hardware korlátokról beszélsz, mikor szerintem gyakorlatilag nincsenek (jó, persze, mindent lehetne még tovább finomítani, lenne még hova fejlődni, mert tényleg spórlásorintált minden, de konkrétan ez a 10 bit színmélység gyakorlatilag már ma is elérhető, ha mást legalább részlegesen, olyan formában, hogy értékelhetően jobb eredményt ad, mint a 8 bit, de semmiképp nem rosszabbat).

    ---

    Ami engem személy szerint érint, az annyi, hogy ha 10 bites képmódba állítok egy DirectX renderert, ami megjelenít egy szintetikus gradienst, akkor látom, hogy tényleg simábbnak látszik a kijelzőmön az átmenet, tehát több árnyalatot jelenít meg a kijelzőm (ténylegesen, szemmel tesztábrán jól láthatóan).
    Épp ezért azt szeretném, ha a játékok is támogatnák már végre ezt a képmódot. (Csak ennyit, egy új opciót a menübe, ami engedélyezi, leteszteli, kérés szerint elmenti a beállítást, ha működött.)

    Illetve szerintem most főleg jó alkalom lenne erre a lépésre a Mantle korszak. Kimondottan egy "új" feature-ként lehetne beharangozni hozzá ezt, mint ha valami olyan lenne, amit a DirectX nem tudna már hosszú évek óta.

    Tehát egyáltalán nem a hardware-ben, hanem a szoftver-ben látom a nagyobb lemaradást. A megjelenítő többé-kevésbé tudná, de senkinek eszébe sem jut használni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák