Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TonTomika

    aktív tag

    Sziasztok!

    Én egy facebook BMW-s csoport menekült vagyok. Szeretnék venni egy BMW-t, ezért elkezdtem egy ideje információt gyűjteni, de szerintem itt kellemesebb a közeg, mint amott.

    A lényeg:
    Egy megbízható családi autót keresek a következő 5-6 évre, ami nyilván lehetne bármilyen Toyota Corolla, de én szeretek vezetni, szeretem az autókat is és jó régi vágyam egy BMW. Amire a keret futja az egy E61, esetleg F11. 30d, vagy esetleg 35d motorral, xDrive nélkül. Automata és vonóhorog preferált, hogy el tudjam húzni a motoromat a versenypályáig.
    Ezen kívül annyi az igényem, hogy nagyon ne legyen a belseje lerohadva és ne legyen rommá törve. 1-2 kavicsfelverődés, apróbb karc nem a világ, ezeket előbb-utóbb sajnos itt a hát előtti parkolóban is összeszedné a szomszédok által. :(

    Story time:
    Mondhatom azt, hogy képben vagyok az autókkal, apám Volvo spec. szerelő 20 éve, gyakran inaskodok mellette én is. Így képben vagyok a modern dízelmotorok minden nyűgjével, bajával, de csak a Volvo D5-öt ismerem behatóan, a BMW-s típushibákat még nem annyira pontosan. Nekem is volt két Volvóm, aztán egy ideje megváltam tőle, most viszont jön a gyerek és kevés lesz a feleségem VW Poloja, főleg, hogy sokat járunk vidékre is. Ez mindenképpen meg is marad, tehát nem a városban lenne használva elsődlegesen.
    Egy évig használtam korábban egy akkor 5 éves (céges) F30 320d-t, nagyon szerettem, tök élvezetes kis autó volt, az ülését kivéve. A kocsi az full fapad volt, gyanítom, hogy egy komfort vagy sportülés az kényelmesebb. Karakterében nem volt rossz, de mint mondtam, én szeretem az autókat, a 6 hengeres motor hangját imádom és erőben sem szeretnék 200le alá menni egy ekkora autónál.

    Kicsit abból a felfogásból is elegem van, amit néhányan tanúsítanak körülöttem, hogy ne vegyem meg, csak ha szeretem ha fáj és társai, mert hogy ezekkel csak a gond van. Igen, tudom, hogy bizonyos futásteljesítménynél csapágy, turbócsere, stb dolgok elő tudnak fordulni, de ez minden normálisabb modern dízel autónál előfordul. Törődni vele, 10 ezrenként olajat, szűrőket cserélni és nincs gond. Az S60-at is 460e km-el adtam el, meg sem kellett hirdetnem. Vitték, mert jó volt.

    Éppen ezért nagyjából úgy számolok, hogy ha pl az E61-et nézünk, olyan 2-2.5 millió körül vennék egyet, mert lenne még mellé 1 millió forint, ha szükséges megcsinálni rajta egy motortér nagygenerált. Ez csak egy általam becsült összeg, nem tudom, hogy valójában mennyibe kerülnek az alkatrészek. E61 530d-be.

    F11 esetében (most pont találtam egyet: [link]) Vevő lennék arra is, hogy az ársávot feltolom 3-3.5 m közé, nyilván itt is számolva a fenti tartalékkal az esetleges szervizekre.

    A dilemmám az, hogy egyelőre nehezen tudom eldönteni, hogy melyikkel járnék hosszabb távon jobban? Melyikre éri meg jobban befektetni és költeni rá?

    Ha egy E61-re borítok sok pénzt, vagy ha egy F11-re? E61-nél kicsit visszás, hogy jelenleg mely népcsoport kedvence, mert hát hogy is mondjam, 10 db autóból 8-on biztos ott lóg középen a roma casco. Itt már felmerülnek bennem kételyek a megfelelő karbantartással kapcsolatban. Persze tisztelet az ingnek, aki nem veszi magára!

    Az F11 azért még mindig egy generációval fiatalabb, a belterét konkrétan imádom. Erre szívesebben költenék 1 misivel többet, E61-ért nem szívesen adnék már 3 milliót. Viszont ennek a típusnak 3-3.5m között azért eléggé a kínálat eleje van. Az N57-es motornak még nagyon nem jártam utána, kell jobban félni tőle, mint az M57-től?

    További kérdések:
    - N57 esetében a főtengelyre integrált fogaskerék gyakran elkopik a vezérlés többi elemével együtt, vagy ez ritka eset?

    - M57 blokknál mindegyiknél elektromágneses a porlasztó, vagy bizonyos évijárat után volt már piezzós is?

    - Úgy általánosságban milyen gyakran mennek tönkre / kopnak el a porlasztók?
    - Az automaták mennyire üzembiztosak?
    - Reális mindkét típusnál, ha 1m-val számolok az extra költségekre?
    - Vétel előtt mindenképpen elvinném a Wallisba (Pesti autó esetén ha engedik) egy állapotfelmérésre, ott azért ki tud derülnu ha nagy gubanc van vele és igazából GTK-s a kocsi?

    Nyugodtan rakjatok helyre, ha szarul gondolkodok és nem így veszünk BMW-t.
    Köszi szépen, ha elolvastad!

    Ugyanitt: Ha ismerősi körben lenne valakinél rendesen karban tartott E61 vagy F11, az szóljon! :)

Új hozzászólás Aktív témák