- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz Bull Boss #36807 üzenetére
Igen lehet, de az ülést ne áztasd el túlzottan. A vegyszert mindig külön hordom fel, így van ideje hatni és a géppel már csak tiszta vízzel öblítem ki a koszos szert. Jó gép is kell hozzá, komoly szívóerővel és az öblítést csak szakaszosan szoktam nyomkodni, így nem fog úszni a vízben.
-
Formaster
Topikgazda
válasz 1stVikman #36819 üzenetére
A 3-as és majdnem a 4-es lenne jó kombináció. A 4-esben nincs benne a rozsda passziváló, ezt innen tudod külön megvenni. De fontos, hogy előtte seperd ki a felületből a rozsdát, ehhez kelleni fog egy üvegszálas toll, amit az összefoglalóban megtalálsz, nem egy eget verő összegért.
A gyári színt azért javaslom, mert az fog a legkevésbé elütni, de ez ugye függ a felvitel módjától is. Metálnál elég sok tényező szerepet játszik, az csak fújva lehet megközelítő.
A lakkozás bonyolultabb, te döntsd el, hogy meddig akarsz elmenni. Én csináltam már tökéletes reprodukciót, de úgy hogy mindenem megvolt beleértve a profi fényezői szaktanácsokat, szerszámokat és így isncsak 3.ik nekifutásra sikerült, igaz akkor 100%-os lett. A fújósat én hanyagolnám házi lendületből.
Amit ajánlhatok, ha az autó kaliberéhez, használati módjához hozzá passzol egy 70-80% körüli megoldás, ami 1-2 méterről majdnem tökéletes, az az, hogy a megrendelt gyári színt és lakkod 60-40 vagy 70-30 arányban kikevered apránként egy kis kólás kupakban, majd 0-ás ecsettel bepontozod. Vigyázz, mert perceken belül köt, ha összekevered, ezért legyen higító a közelben.
-
Formaster
Topikgazda
válasz newmoonlight #36822 üzenetére
Fogalmam sincs a Hammerite mennyire fogja megállítani a rozsdát. Lehet, hogy tapad rá, de hogy passziválja-e azt passzolom. A másik, hogy eléggé el fog ütni a szín, de van az az autókategória ahol tesz rá az ember. Ha nem egy lelakott autóról van szó én megvenném ami kell. Színre kevert festékkel együtt minden durván 5k-ból kijön és nyugodtan alszol.
-
Formaster
Topikgazda
válasz newmoonlight #36827 üzenetére
Magyar webshopban még nem láttam, illetve túl sok méretben sem. Az enyém is vastag, de egy pengével kihegyeztem. Tény, hogy ügyes kéz kell a kicsi pontokhoz, de szerencsére a festéket nem szedi le könnyen. Persze ha nagyon mély a rozsda, akkor lehet, hogy azzal sem fog könnyen elbánni, akkor kell egy hegyes tárgy, amivel a nagyját kikaparod.
-
Formaster
Topikgazda
válasz newmoonlight #36830 üzenetére
Mire asszociáltál? Ettől jobb módszert nem tudok, de ez működik.
-
Formaster
Topikgazda
válasz newmoonlight #36835 üzenetére
A ceruza hegyező még nem jutott eszembe, de jó ötlet. Én sniccerrel hegyeztem. A különböző méret még jobb lenne, de nekem még nem volt időm, hogy órákat keressek, hátha találok, ez is órák kérdése volt, mire kitaláltam A gépi megoldást minuszolnám, mert a kézi is elég hatékony és a gép túl durva, illetve ha túl mély, akkor kell a gép, de nem üvegszálassal. A lényeg az lenne, hogy h felületi rozsda van, akkor a galván réteg és a festék lekoptatása nélkül javítsunk. Többnyire ez a megoldás jó, mert ha túl mély, akkor már rég késő, akkor a festék alatt is megindult már, akkor is ha még nem pergett le.
-
Formaster
Topikgazda
válasz flashpointer #36838 üzenetére
Pontosan mivel políroztad?
-
Formaster
Topikgazda
válasz Paloczi95 #36865 üzenetére
Közeleg a karácsony valaki biztos örülne neki. Viccen kívül, szerintem nem tudod eladni, de próbálkozhatsz. A két említett Soft99 termékben nem fogsz csalódni, bár a Fusso ésszel kell felrakni, mert el lehet rontani. A glaco musthave, könnyű felrakni és nekem 14 hónapja van fent, azóta is jó.
-
Formaster
Topikgazda
válasz tibbike01 #36869 üzenetére
Annyit, hogy sokan úgy waxolnak, hogy a több jobb, tovább tart és azt is rajta hagyják, míg a teljes autót körbe nem kenik. Aztán vannak, akik napon waxolnak stb... Na ennél nem szeretnéd ezeket kipróbálni. A kevesebb több és egyszerre max 2 elemet kenj le, olyan vékonyan, amennyire tudod. Addig noszogatod az anyagot, amíg már nem lesz vékonyabb.
(#36867) csillik.s: Vicceltem, sajnos nem valószínű, hogy ott tudok lenni, mert elég messze vagytok tőlem, pedig megismertem volna a csapatot.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz tibbike01 #36871 üzenetére
RP1980 jól mondja, a vastagon kenésnek nem sok köze van hozzá, utána úgyis letörlöd. Én máshol látom a hiba forrását. Ha jól sejtem a samponnal is ilyen bőkezűen bánsz, amit utána 2 Balaton vízzel tudnál csak leöblíteni, ennek a maradványára kened fel a Fussot, így nem tud kialakulni a kötés a lakk és az anyag között. Ajánlom figyelmedbe a samponokra írt hígítási arány szigorú betartását, majd nagy mennyiségű vízzel való leöblítését. Ezután, ha hosszan tarto eredményt szeretnél, fusso előtt áttörlöd az egész autót 30-50%-os ipával elemenként ipás és rögtön száraz mikroszálassal. Ha szükséges egy elemet kétszer is zsírtalaníts, akkor lesz tökéletes, ha kissé tapad az újad a felületen. Ha így rakod fel és utána kitolod a napra az autót, akkor nagyrészt mindenhol megmarad 6 hónapon keresztül, váll övtől felfelé akár egy évig is.
(#36873) i-sti 1:8-ig elmehetsz, az otthoni retkes utakon kell is. De ne várj csodát, az érintés nélküli mosás sosem lesz tökéletes, igénybe vételtől függően havonta egyszer legalább kell neki a kézi.
-
Formaster
Topikgazda
Pontosan, én épp ezért úgy vagyok vele, hogy ameddig lehet, húzom érintés mentes mosással, aztán ha átlépi az inger küszöbömet a road grime, akkor lemosom kézzel.
Nem vagyok büszke magamra, de mostanában annyi időm nincs, hogy ez az inger küszöb nyaralás óta nem ért utol Ritka retkes az autó, ha kuncsaft jön már inkább motorral megyek
-
Formaster
Topikgazda
válasz sharkypeti #36888 üzenetére
Még sosem próbáltam a fixit-et, de reklámfilmben is kivehető néha, hogy túl vastag réteget húz. Ugyan a karcog befedi, de ott lesz egy ootikai csalódás. Ha a környező lakk már nem olyan fényes, akkor annál jobban el fog ütni. A panel van mondat viszont nagyot ütött
Léteznek Mannol és egyéb kézi polírozó szerek, illetve a komolyabb anyagokkal is megpróbálhatod, mint menzenra 400/2200, de sötét autónál vigyázz, a 400 sok is lehet. Mikroszálassal mennék neki, de sosem voltam még olyan mazoista, hogy kézzel nekilássak. A karcok nagy részét eltűntetni biztos nem tudod, esetleg tompít rajta valamit. Én hagynám és spórólnék esetleg egy rendes polírra
-
Formaster
Topikgazda
válasz tibbike01 #36978 üzenetére
Az előmosók a valetprot leszámítva, szinte kivétel nélkül lúgosak és ez így rendben is van. A valetpro nem is egy igazi előmosó, mert egy jó lwaxolt felületre nem a hagyományos értelemben vett előmosó kell, hanem valami ami a traffic film-el elbánik. Ez a makacs film nem más, mint az autókból kipöfögött szénhidrogének maradványa, olaj és por egyvelege. Emiatt nagyon vékony határra van kihegyezve a valetpro prewash, ahol még wax barát, de jó részben elbánik ezzel a filmel, persze csak akkor, ha jó wax van alatta.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #36992 üzenetére
+1 a galcot sem hagyta eléggé rászáradni. Meg kell várni mig teljesen kikristályosodik. Ha megfelelő mikroszálassal törli vissza, igazából nyirkos sem kell legyen. Na meg kérdés, hogy 4 rét volt-e hajtva, vagy csak úgy csomóba fogva törölgette-e. De a glaco a legkönnyebb szélvédő bevonat, amivel eddig találkoztam. Egyszer teszteltem, 30 perc után is könnyedén lejött.
-
Formaster
Topikgazda
Számolhatod még a gép amortizációt, anyag költséget és azt is, hogy hétköznap csak lézengenének az emberek, talán hétvégén lenne fullon. Aztán folyamatosan leltározni az anyagot és a hülyéket okítani, hogy azért mert ingyen van nem kell két doboz waxot rákenni a kocsira. A mikroszálasokat meg kb autónként dobhatnád el.
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz jozsi252 #37236 üzenetére
Ez baromi drága, olyan 1000-1500 körül kéne legyen literje. Lakásban bőven jó lesz max 20%-os oldatként. Egyébként én otthon megint másképp pucolok ablakot Mivel baromi nagy felületeink vannak, a legnagyobb ablak 6x2.4m ezért itt nem játszik ilyen pepecselés. Vödör langyos víz, bele egész kevés konyhai mosogatószer (JAR ) annyira, hogy a víz lágyan habozzék.
Szivaccsal felviszem az ablakra a habos réteget, majd széles pengével lepengézem pár mozdulattal, így viszi a légykakit is pl. Mégegyszer behabozom, majd egy min 40cm-es lapáttal horizontálisan elkezdem lehúzni, a lapát alatt vezetek egy mikroszálast, hogy a felesleg ne a földre zúduljon. A teljes külső-belső ablaktisztítás kb 1-másfél óra. Ha nem pengézed le csíkozni fog, ja és mindehhez jó minőségű lehúzó kell, vastag gumis fajta. Ha sok üveged van otthon, fogadd meg ezt a módszert.
Ha a végén mégis maradt valahol pici csík a lehúzás miatt (max 2-3) akkor azt szoktam ipázni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz jozsi252 #37238 üzenetére
Ez csak a legnagyobb ablak, ezen kívül vannak még "kicsik" Igazából ez az ipari technika amivel én dolgozok, úgy lestem el profiktól. Ők igaz valamilyen APC-t használnak, de ezért nem fogok itthon is tartani belőle. Egyébként ha ez a hatalmas balkon ablak/ajtó nem lenne, akkor is az előző módszert alkalmaznám, mert ez a leggyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz privacy99 #37343 üzenetére
Én is azt tudom javasolni, hogy minőségi vonalon indulj el, minél kevesebbszer kell a lakkhoz érned, annál jobbat teszel vele. Minden alkalommal amikor simogatod, fenn áll a lehetőség, hogy újabb és újabb karcokat csinálsz rajta, bármilyen óvatosan is állsz neki.
Külsőre két lehetőséged van amik a legjobbak. Vagy fusso, vagy kerámia bevonat. A fusso is igényel némi rutint, a kerámiát pedig inkább szakemberre bíztnám és ha erre hajlasz, akkor inkább a jobbakból válogass, Nanolex, Servfaces, Kamikaze.
Vagy veszel Collonite-t és rendszeresen dobsz még rá valamit pluszba, pl Sonax Xtreme Brilliant Shine gyorswaxot. Ami a madárkakit illeti, sose hagyd rászáradni, mert elég gyorsan kárt tud tenni, ahogy ilyet észlelsz az első utan a mosóba vezessen.
A beltérre talán megteszik a wolfos cuccok is, ezekkel nincs sok tapasztalatom, de ott kicsit rugalmasabb a helyzet, több jó dologból is lehet válogatni, de én olyasmit használok, ami otthon nem igazán kapható.
-
Formaster
Topikgazda
válasz privacy99 #37361 üzenetére
Én nem ismerem ezeket a termékeket a Fusso kivételével, az viszont jó termék, meg a Glaco is. A műbőrhöz nem igazán kell tisztítószer, de hagyd bent, ha gondolod. Viszont az a Compoundot gyorsan húzd ki a listáról, ha nem akarod tönkretenni a vadonat új autó fényezését. A compound jelentése, hogy csiszoló hatással bíró anyag, én semmiképp nem használnám egy új autó fényezésén. A műanyag tisztítót szintén kivenném a listából, egyenlőre nem kell.
Amit inkább betennék, az a Soft99 Glaco és ha a külső fényezetlen műanyagokat óvni akarod, akkor csapj hozzá egy Carpro Dluxot vagy Carpro Perlt valahonnan.
-
Formaster
Topikgazda
A szelvédő alsó felén, a lapátok alatt van egy fekete sáv általában, ott tökéletesen látod, hogy ha karcolódna. Nekem sosem volt gondom vele, de minden autónál először itt próbálom ki, nehogy valami megtrefáljon. Ha megszáradt és karcmentes, akkor mehet mindenhol. Nem erősen nyomva, hagyd hogy csak a finom szálak dolgozzanak. A szappanos víz tökéletes.
-
Formaster
Topikgazda
Én mindenképp nekimennék gyapjúval, alaposan. Ezt nehéz megmondani, hogy bevonat, vagy szimplán annyira el van vízkövesedve a szélvédő, hogy a rossz lapáttal párosodva ilyen nyomokat hagy. A másik, hogy a lapátból is oldódhat ki elég sok minden, ha rossz minőségű. A gumik gyártásához kőolaj származékokat használnak, ha ezek kísérő anyagai nem jók, akkor az öregedés során kioldódhatnak. Én nekimennék valamilyen benzol származékkal, az a RainX-et is szépen oldja és az olajos maradványokat is. Benzol, mint benzin, sebbenzin, petróleum, ami könnyen elérhető. Ezután alapos mosás lehetőleg 1:5-1:10 APC-vel, ha nincs, akkor tömény mosogató szerrel, aztán mehet a gyapjú és végül az alkoholos ablakpucolás és azonnal rá az új lapát, mielőtt a régivel 1-et is törölnél.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Petyyyyy #37446 üzenetére
"
Isten ments." Miért? És miért felesleges? Sosem felesleges egy mélytisztítás. Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy az Rainx ami rajta van, főleg ha eddig hatása sem volt és a negatív oldala is csak most jelentkezett. A gyapjúval ha vízkő akkor lejön, ha meg olajos maradvány, esetleg Rainx akkor a benzol oldja. -
Formaster
Topikgazda
válasz Petyyyyy #37448 üzenetére
Az acélgyapjúról mikor először hallottam felállt a szőr a hátamon, aztán egyre több helyen találkoztam vele, ezután magam is kipróbáltam. Egy cérium oxid, amivel üvegez políroznak durvább tőle, de az sem tesz kárt az üvegben.
Azereaser helyett pedig azért javasolnék benzol származékot, mert olcsóbb, az olajat oldja és ha rainx akkor annak is az a legjobb oldószere.
-
Formaster
Topikgazda
válasz csongi #37541 üzenetére
Szia
Nem, nem mérhető. Felrakásnál hajszál vékonyan kell felvinni, csak egy lehelletnyi réteg képződik, ez a mérő müszerek tűréshatára alatt van, a 2 mikront sem éri el, véleményem szerint felet sem. Ez egy kerámia bevonat, azokból is a legolcsóbb. Ajánlott polírozott felületre felvinni, ha ezt nem akarod inkább "fusso 12months". A felvitele sem egyszerű, valószínűleg a tartóssága sem, max 6 hónapot ha bír, a fusso is kb ennyit.
-
Formaster
Topikgazda
Sajnos otthon nehéz dolog az érintésmentes, főleg wax barát mosás. Mivel nem takarítják az utakat és az autók többségének is orrán száján csöpög az olaj, ezt mind felveri az útról (ROAD GRIME/TRAFFIC FILM). Ezek nagyon jól roncsolnak minden nemű bevonatot, még a kerámiáknál is örökös probléma az öv vonal alatti rész, ezért sok cég erre a területre csak akkor ad garanciát, ha a tulaj min 2 rétegű bevonatot kér. Aztán ott a probléma, hogy ha nem szedi le, baromi könnyen eltömíti a nano hálót, ami a vízlepergetésért felel, ezt pedig csak érintéses mosással tudod leszedni. Továbbá külön kérdés, hogy a fényezés milyen állapotban van, ugyanis mikroszkopikus karcokon, oxidáción kifejezetten jobban megmarad a kosz és utóbbihoz nem kötődik megfelelően egyetlen bevonat sem. Tehát, ha nincs alatta egy jól karban tartott tükör polír, semmitől ne várj csodákat, főleg a szép tiszta magyar utakon. Remélem segíthettem! Boldog Új Évet mindenkinek!
-
Formaster
Topikgazda
válasz 4z1st3n #37606 üzenetére
De innentől ez nem érintés mentes mosás, illetve az, de a szárazolásnál szeded le azt a bizonyos filmet, amiről beszélünk. Ezzel az a legnagyobb baj, hogy szárazon csutakolod a retket, vagyis nagy eséllyes gyűjtöd a mikro karcokat. Akkor már erinthetsz vizesen is, mosás közben.
Nálam az érintés mentes mosás fogalma az, hogy beállok a lándzsásba, felfújom a prewasht, 2 zsetonból leveretem lágy vízzel, majd padló. 2 perc múlva lerakom a garázsba es másnap +95%-osan tiszta lesz az autó. 100 sosem lesz, de az első mosasnál megközelíti, majd addig húzom így gyors és kényelmes mosással, míg el nem éri azt az inger küszöböt, hogy csináljak egy alapos, vödrös mosást.
A másik pedg, hogy nem ismerem az általad linkelt terméket, de vegyszer állóságban a fussonál sincs ok panaszra, inkább csak maximalizmus, hogy olyan termékkel megyek rá, ami wax friendly, illetve próbálom vele kitolni a fusso hatását, hogy ne 4-5, hanem 6-7 havonta kelljen felvinni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen