- Kompakt vízhűtés
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Projektor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
prannk
őstag
válasz Formaster #40402 üzenetére
A polirt egy fényező ismerősöm fogja csinálni. Nekem gépem sincs.
Csak ő 3m el políroz.
Gondoltam megkérdezem a mestereket hogy valami mást tanácsolnak e. Ellenbe egy lebaszast kapok mert megvenni volt 4 millióm de atpolíroztatni 30 ezerért már biztos nem lenne.Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40404 üzenetére
HA ebbe is bele ugathatok : Így bizony!
Ráadásul fényező polírozná és az esetek nagy százalékában a fényezőknek más elképzeléseik vannak a polírról mint egy kozmetikusnak/detailernek.
Ha csak egy alkalmonban gondolkodsz a políron, akkor meg sem éri, mert mire megveszel hozzá minden szükséges valamire való anyagot sokkal többe leszel.Két dologban eltér a véleményünk:
Azzal, hogy feketével ne kezdjen már vitáznék. Excenterrel nem nagyon tud mit elrontani, igaz különösebb korrekciót sem fog elérni a kemény audi lakkon.
A kerámia sem annyival drágább mint egy wax. Főleg ha egy fiatal autó árához arányosítjuk. Egy Fusso kb. 9000Ft egy valamire való kerámia pedig "csak" a duplája. Kicsivel többért pedig igen jók is vannak pl. Ultima amit ha jól emlékszem pont veled érintettünk egy hsz során.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40415 üzenetére
Pont azt érzem, hogy ez a kerámia túl misztifikálását itthon a kozmetikák viszik túlzásba. Aminek az okát értem, hisz hatalmas összegeket kérnek el az aplikálásért. Sokszor egy polír olcsóbb, ami normál esetben messze menően sokkal több meló, ha jól akarod csinálni.
Abban egyetértünk, hogy ami rosszul sülhet el az aplikálás során az az, hogy kevésbé lesz tartós. De ezzel hatalmas kárt nem okozunk. Szerintem azért itt senki nem olyan butus, hogy ne törölje mondjuk vissza, vagy ne tartsa be a használati útmutatót.Én annak a híve vagyok, hogy amit magad megtehetsz azt próbáld is ki ha a hobbidról van szó, hisz azért választottad hobbiként, mert szereted csinálni, kipróbálni a folyamatokat. Szerintem abban is megegyezhetünkm hogy azért az autóápolás nem egy atomfizika. Asszonykáink is hasonlót cselekednek nap mint nap a lakásban.
Persze azt meg kell hagyjam, hogy senki zsebében nem akarok turkálni és rábeszélni olynara amiről nem vagyok meggyőződve. Abból indulok ki, hogy az alapokkal mindenki tisztában van és a kerámia aplikálásának feltételeivel is, vagy legalább felhozza magát arra aszintre mielőtt nekiáll.
Egyszer Larry Kosilla is volt kezdő
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40434 üzenetére
Ha így nézzük valóban igazad van, hogy az autó a kerámia miatt ott áll és foglalja a helyet. Időben ez tényleg annyi mint a polír, infra nélkül meg hajjajj. Viszont a tényleges fizikai munka a polírral - és itt egy rendes 90-95%os korrekcióra gondolok- az én tapasztalatom szerint lényegesen több.
Maximális egyetértés abban, hogy túl van rajongva. Abban pláne, amiket állítanak a képességeiről. Annak aki nem tud és/vagy nem akar a karcmentesen mosással minimum egy órát elpepecselni, annak jó alternatíva lehet. Mert azért minimális mosókarc elleni védelmet nyújt a waxokkal ellentétben. Ahogy szemléletni szoktam egy "áldozati réteg" szerepében.
Még nem tettél fel?! Pedig ha jól rémlik azt mondtad hozzá férsz SF Ultimához. Hát ha nekem ilyen lehetőségem lenne.... Már zúgna is a polírgép és kenném az ultimát 😉
Igaz személyesen nincs vele tapasztalatom, de ahány helyről már elismerést láttam róla, annyi embert nem hiszem, hogy le tudott kenyerezni a SF. 😊 -
Batistuta7
tag
válasz Formaster #40450 üzenetére
Pályán nem járok , inkább olyan utakon járok sajnos ami már csak foltozásból áll, és olyan mintha az aszfalt darabkák fúródnának bele az ajtóba. Kicsi fekete pont, amikor lepöccintem pedig már rozsda van alatta.
Tudsz pontos termék neveket mondani az általad javasolt takarítás és waxolás kivitelezéséhez? -
-
gooool
őstag
válasz Formaster #40496 üzenetére
Felkerestem, köszönöm, ő sem kecsegtetett túl sok jóval, főleg az árat figyelembe véve (amit nem sokallok, csak annak fényében nem éri meg, hogy milyen értéket képvisel a verda ).
Szóval némi bőrfestékkel megpróbálom halványítani a repedéseket, aztán leápolózom és legyen boldog, szerencsére az anyóson keveset ülnek, így reményeim szerint bírni fogja még 1-2 évig.Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
smallmer
őstag
válasz Formaster #40823 üzenetére
Igen, ezzel tisztában vagyok.
Egyik ismerősöm szeretne vásárolni. A lakást is szeretné néha "tisztítani" vele.
Igazából csak annyi lenne a kérdés, hogy milyen márkát érdemes megvásárolni.A másik, hogy vidéken szeretnénk egy garázst építeni/venni.
Mit ajánlotok? Már gondolkodtunk mobil garázsban, ami lemezből készülne. Szívünk szakad meg, hogy a Mondeo a szabad ég alatt áll ebben a melegben. -
RP1980
tag
válasz Formaster #40887 üzenetére
Kb. a mondandód elejét én is elkezdtem írni, de így csak annyit: még van valaki aki így gondolja mint et. Én még azt is függővé tenném, hogy pad prime van-e, mert az aztán sokat dob a fogyasztáson. (Én speciel kezdek nem hinni benne.) Arra sem térnék ki, hogy a gyapjú és a mikroszálas is mennyivel több pasztát igényel, mert ha jól olvastam itt ilyenek nem kerültek használatba.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40892 üzenetére
Ismét csak hatamas pacsi! A menzerna valóban hóesést imitál. Egyedül a korongokból könnyebb kitisztítani. Sonaxokat szeretem és vágni a Koch chemiet (H8, a H9-eshez még nem volt szerencsém)
A mikroszálast az utána maradó szürke fátyol miatt nem szeretem, akkor inkább forgós egy kemény szivaccsal. (mostanság amúgy is egyre jobban a forgós a lieblingem) Halkabb, jól vág, nem hagy fátylat és ha megfeleő szerekkel és technikával csinálod hologramot sem (vagy csak picit) -
japci
csendes tag
válasz Formaster #40887 üzenetére
Pontosan abban a reményben töltöttem fel, hogy valaki „beleköt”. A honnan hová-ról [ide] rakok egy videót és egy [képet] . Sajnos a Miniről nem csináltam utána képet/videót. Felvittem a Jazzről és a Kiáról is az adatokat, [itt] vannak. Érdekes, hogy a Jazz-re már 56 g FG-400 ment el. A minibe több karc maradt, mint a Jazz-be, érezhetően nehezebben adta magát. A cél valahol a korrekciós és a fényesítő polír között volt. Egyik autó sem volt nevezhető megkíméltnek. Nem akartam mondjuk két hetet tölteni csak egy autóval és az is könnyen lehet, ha három hetet töltenék vele, akkor sem tudnám megcsinálni rendesen. A Jazz volt az első autó, amit csináltam, most igyekszem tapasztalatot gyűjteni.
A következő autó egy 2003-as fekete Kia Sorento, ott szerintem legalább egy elemen a csiszolást is ki fogom próbálni (rupes x-cut).
Műhely rezsi nincs, a szomszédnak a garazsát, annak a fedett elejét tudom használni.
A gép fogyasztása szerintem jogos, oda beszerzek majd egy fogyasztásmérőt. Valamit azért odaírtam.
Ami tetszik, az a fejlesztési költség. Erre így nem gondoltam. Persze látom, hogy összeveszek mindenfélét kipróbálni, de nevet még nem adtam neki.
A munkaórákat azért nem írtam be, mert egyrészt elfelejtettem felírni, másrészt pedig nagyon sok. És ez főleg abból adódik, hogy kezdő vagyok. Könnyen lehet, hogy egy tapasztaltabb versenyző kihoz egy sokkal jobb eredményt negyed ennyi időből. Azt egy távolabbi lépésnek érzem, amikor az időt kell optimalizálni. Először szeretném az elgondolt eredményt elérni.
Egyelőre ezek a gépek vannak: [1] , [2] , [3]
Nem Rupes/Flex, de azért noname-nek nem nevezném őket. Vigyázok rájuk, aztán meglátjuk, hogy bírják. Ha lesz velük tapasztalat, megosztom mindenképpen.
Korongnál szemmel is jól látható kopást a zöld rupesnél láttam. Nyilván nem kukás még, de sok autó nincs benne. Itt sem zárom ki, hogy kevés polírszert használtam, és azért kopott a kelleténél jobban. Ezért írtam 15-öt, de itt is jogosnak érzem a kritikát.
Megérkeztek már a mikroszálas korongok (Meguiars es Rupes), meglátom nemsokára, azok milyenek. Rendeltem hozzájuk Meguiars Ultumate Compound-ot és KC H8.02-t. Kíváncsi leszek az FG400-hoz képest.
Kiprobáltam még [ezt] is, és elég jó vele dolgozni.
Pad Prime nincs.
Gyapjúval még nem dolgoztam, de mindennek eljön az ideje. Az amúgy csak rotára jó, nem? Mert az egyelőre még nem van, nem mertem venni.
Milyen rétegvastagság mérőt használtok ti?
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40902 üzenetére
Én az (angol nevén) "haze"-re gondolok, azaz a mattságra amit hagy a mikroszálas korong. Igaz, hogy egy finis kör ezt maradéktalanul és könnyen lehozza, de egy világos lakkon egy KC h8 as forgós kör után nem feltétlenül kell a finis, ha csak nem egy extra igényes munkáról beszélünk.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40927 üzenetére
Na ezért jó itt eszmét cserélni. Akkor még mindig marad a cuting trónon nekem a KC h8.02. Finisre meg a sonax ex 04-06. Nekem ez a kombó a legtöbb lakkon bevállt eddig. Mondjuk a tanuló pénzt kifizettem. Egyszerűen először nem találtam jó vágó pasztát. Vettem a drága ex 05-05 - t kezdésnek, nem jött be. Aztán menzernákat. Azok sem tetszettek, mert hát ugye a porzásuk nem semmi. Főleg a sonaxok után. Ajanlották a cutmax et, hogy az majd jó lesz vágni, vettem is hamar 1 litert. Nem volt az igazi. Aztán jött Frank Zsolti ajánlásával a h8.02.
[ Szerkesztve ]
-
Varshi
aktív tag
válasz Formaster #41160 üzenetére
Erről jut eszembe: múltkor voltam a fóliásnál, hoztak egy 1 (!) napos Merci-AMG GT-t, telibe fóliázásra, mert matt fényezése van, ami ugye gyakorlatilag szinte javíthatatlan a hagyományos módszerekkel.
Kivártam a végső mondatot: 900e felett volt az anyag+munkadíj.
Mondjuk egy 50-70 milliós autónál nyilván máshogy állunk hozzá.Nekem is (fehér) gyöngyház az autóm, de meglepően sok hiba kijött polírozással (sima 3M polírpasztával, kézzel!) olyan sebekből, ami olyan ronda volt, hogy azt hittem, fújni kell.
Amúgy most volt egy csomó fehér autóm egymás után, és megszerettem nagyon (pedig régen semmibe se vettem ezt a színt), a legkevésbé érzékenyek a sebekre, a mosásnál se kell erőlködni a szárazolásnál, nem látszanak a száradási foltok se.
Ha feketém lenne, már az 1. napon vinném fóliáztatni az elejét, meg még talán az oldalát is, ha bevásárlóközpontban parkol vele az ember... -
RP1980
tag
válasz Formaster #41163 üzenetére
10 milla felett az egészet befóliáztatnám. Nem is értem azokat akik csak az első lököst meg max géptetőt csináltatják meg. Külföldi videókban pedig rengeteg inkább az ilyen. Pl amg gtr mercit is csak így csináltatott meg az ember. Ráadásul lakk fekete volt.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #41160 üzenetére
Bemutatóautónként vettem, 8 ezer km-rel, amit a városban futotta, Németországban. Tehát mondhatni h gyakorlatilag új. Szerencsére kavicsfelverődés nincs rajta.
Noh majd ha összeáll a fólia és megkenem Fusso-val, dobok be saját képeket.Varshi
Egyetértek a fehér színt illetően. Sajnos a fekete, sötétkék és árnyalataik iszonyú durván kidobják a mosási karcokat, hibákat. Pont emiatt elvszerűen nem veszek sötét járművet.
Emellett szerintem a formák jó része is egy fehér színen jön ki leginkább. Fekete autó sokszor elvesznek a részletek..
A fehér gyöngyházassága meg a non plus ultra, főleg szép napsütésben, amikor már már arany árnyalatok jelennek meg rajta.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
RP1980
tag
válasz Formaster #41167 üzenetére
Ez a lízing kinn nagyon megy, erről láttam is egy valami riport filmet még régebben. Órákig vizsgálták a vissza adott autót és minden kis hibáért levontak.
A 10 millás árat magamból kiindulva írtma. Számomra az az a határ amit már érdemes lenne egy ilyesmi védelemmel ellátni. Viszont amíg nem lesz egy kertes házam ez a veszély egyenlőre nem fenyeget, mert a Fogarasi mellé nem fogok ilyen értékű autót leállítani.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #41255 üzenetére
Igen ez jó tipp, a fényezőnek mindenképp jelezni kell.
Szerintem, ha fújni kell akkor az a polír lesz a legkisebb "gond" amivel a kerámiát lekapja, meg max átpolíroz a szomszéd bele ködölendő elembe. Nem tudom, hogy pontosan hogyan zajlik egy autó fényezése a már meglévő festésre, de nem kell előtte belcsiszolni, hogy tapadjon? Amennyiben igen, akkor meg a kerámia mindenképp lejön.
-
Jaded
senior tag
válasz Formaster #41315 üzenetére
Egyelőre a kaszniról szeretném eltavolítani azt, amiben a mikroszálas megakad. Nem sima a felület, hanem "érdes". Sötét az autó, nem igazán látni rajta semmit. Talán a szélvédőn van 1-2pötty.
szerk: aztán vagy megy rá valami "wax" vagy nem. Eddig Autoglym SRP és EGP kombót haszbáltam, de a legutóbbi 2alkalommal (még az előző autón) gyorsan le is jött. Így keresnem kell mást.
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Háztartási gépek
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Politika
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen