- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Videós, mozgóképes topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz Motion_Blur #32173 üzenetére
És... tudom nincs rajta, de nem a lakásban A maszk egyébként erős túlzás, ha nyílt levegőn használod, mert vicces lenne, ha ehhez 30k-s fényező maszkot vennél, amiben 48 óránként kukázni kell a filtert A kesztyű viszont alap, anélkül már autót mosni sem szeretek.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Szemho #32205 üzenetére
Attól függ mennyi lakk van rajta és mivel polírozod, mennyire. Az előzőekben látott X6-ot előttem kókányolta már 1 (esetleg több) szakember, szerencsére csak ahol a papok táncolnak. Itt sikerült 110-120 mikronig lehúznia a gyári 180+ lakkozást. Mivel full karcos volt, ezeken a részeken már csak 100 mikron körül maradt, ez viszont ha vigyáznak rá még kibír biztosan egy durvázást.
A japán/koreai vonal sokkal veszélyesebb, ott sokszor 70-80 mikronról indul a móka, az talán kérdésesebb, de a hányszorra nincs válasz. A helyes válasz, hogy az adott autón mennyi lakk van még.
-
Formaster
Topikgazda
Láttam én már E-Classe-t motormosás után karácsonyi fényekben villogni. Ennek ellenére minap egy RS7-est küldött a "fijam" egy érmés mosóban ezerrel, a turbó felől gejzírként tört fel a gőz, ezúton gratuláljunk neki. Beindult...
Én a generátort+biztosíték táblát letakarom, ha műszaki előtt mosnom kell, mert itt máshogy nem megy át. Máskülönben csak kozmetikát kap: APC+ecset+mikroszálas, majd műanyag ápoló.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Ununqatrium #32276 üzenetére
Teljesen lényegtelen, a hullámos szivacsok előtt is volt élet. Nekem egy darab sincs, igaz most épp hexa korongot vettem párat, de nem azért mert hullám vagy hexa, csak jó áron volt, jó gyártótól.
-
Formaster
Topikgazda
Ezt egy rémálom polírozni. Ki lehet maszkolni mindent, de akkor sem egyszerű, ha az enyém lenne én lefóliáznám. Nagyon fullos fóliák vannak, épp nemrég rendeltem az én belsőmhöz minta darabokat. Szeretném a faberakást szálcsiszolt alura varázsolni és nagyon tutkó anyagokat kaptam hozzá.
Azért is ajánlom a fóliát, mert políroztathatod (egy vagyonért) de idővel kezdődik elölről a karcosodás.
szerk: ráadásul két szem portól retkesnek tűnik + fogja az ujjlenyomatokat. Fóliázni sem egyszerű, de legalább tartós és igényes, nem úgy mint ez a fényes fekete műanyag darab.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
Nekem ezek vannak. Elnézést a kép minőségért, a telefonom lencséje betört. A bal szélső vagy a 3. lesz a választott részemről, képen nem adja vissza, de elég minőségi, igazi fém hatása van, ha fent lesz csak tapintásra lehet majd megmondani, hogy fólia. Ettől a sellertől vettem, de ahogy látom elég drágán szállít magyarba. Esetleg nézz szét fóliázó cégeknél, hogy nekik mi van raktáron, ezt úgysem fogod tudni magad megcsinálni. Azt sem tudom garantálni, hogy nekik nem kell kivenni a borítást.
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz DeathAdder #32373 üzenetére
Szerintem ez brutál vastagon van kenve
-
Formaster
Topikgazda
válasz Szemho #32478 üzenetére
Én kifejezetten akarok venni egy rögöt, csak h aki arra hivatkozik, hogy az mennyire természetes, annak megmutassam, hogy ha a 100%-os karnauba viaszt földhöz vágod feltöri a betont.
A karnauba nem a kihalóban levő brazil karnauba pálma miatt olyan drága, hanem az azt kísérő szintetikus állagjavító anyagokat kikisérletezése, laborköltsége miatt.
Ahhoz, hogy egy 65-70%-os karnauba viasz még applikálható állagú legyen, elég komoly vegyészeti munkát kell lerakjanak az asztalra és ha van cég aki ennél tisztábbat mer árulni az hazudik. Még az 1500 CHF-es svájci Swissvax-ok sem tudnak 70%-nál magasabb tisztaságot nyújtani, a többi összetevő pedig szintetikus és innentől kezdve tökmindegy milyen szintetikus anyagot kensz a fényezésre. Egy 50 éves Oldtimernek sem lesz semmi baja a Fusso-tól, cserébe 25 euró egy tégely ami 30-40 autóra is elég és kétszer addig húzza, mint a karnauba.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Ununqatrium #32514 üzenetére
Szegény Gedeon bácsi
-
Formaster
Topikgazda
válasz FIREBLADE78 #32655 üzenetére
Ha normális helyen csináltatod akkor nem lesz gond, az resprayt max rétegmérővel lehet majd megmondani. Hol érte a "becsapódás"?
-
Formaster
Topikgazda
válasz FIREBLADE78 #32660 üzenetére
Melyik kerékjárati? Első vagy hátsó? Ha első akkor teljes elemcsere.
-
Formaster
Topikgazda
válasz FIREBLADE78 #32664 üzenetére
Ez már fényezős. Viszont ha nincs horpadás jo lenne, ha nem sértenék meg a gyári galván réteget.
-
Formaster
Topikgazda
válasz FIREBLADE78 #32666 üzenetére
Szerintem velük intéztesd, főleg ha garanciális az autó, nehogy valamit elkúrjon egy külsős. Ez nem számít törésnek, utána a kutya se mondja meg h sérült volt. Sokszor már szállításnál van olyan sérülés ami miatt fényezni kell és a tulaj nem is tud róla hogy az új autója már fújva volt.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Ununqatrium #32705 üzenetére
Tipikus... nem akarok semmilyen shopos jellemezni, de az ilyem hanyagságot visszaárúval jutalmazmám. Csak azert is, hogy tanuljanak az esetből.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #32752 üzenetére
Kátrányoldó kell neked és ph semleges felni tisztító. Azzal a kerámiával nem fog semmit csinálni, ami nincs rajta, egyébként sem kéne bántsa semmi ilyesmi. Semmi féle előkészítés probléma nincs, ha az előkészítés nem tökéletes, akkor foltokban nem lesz jó a bevonat, ezen egyszerűen anyag nincs, vagy valami nagyon silány cucc volt, ami eddig tartott. Én visszavinném garanciában.
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz zohan1970 #32802 üzenetére
Ahol nem töröl a lapát sanszos, hogy sokat ment szárazon. Ha szárazon ment, akkor a homok bemattíthatta az üveget. Jobb esetben csak ráégett vízkő, ess neki alaposabban az acélgyapjúval, ha nem jön le, akkor ahogy weres mondta polír lesz belőle. Ha rendbe van rakva, tegyél fel valamilyen bevonatot, mindig legyen az ablakmosóban víz és normális lapát legyen fent.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #32794 üzenetére
A pötty lesz rosszabb is, ha nem szeded le, mert a szálló rozsda szépen bele fog marni a lakkba. Ha fent lesz egy normális bevonat, akkor ezek nem tapadnak meg, illetve csak annyira, hogy egy sima nagy nyomású mosástól le is fog jönni.
A kerámiának ilyesmi hatása kellene legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #32807 üzenetére
Én nem írhatom le, hiszen nem láttam. Az elmondásod alapján viszont nem volt minőségi a munka. Itt van, ott nincs, amott ki tudja mi van... de mindegy is, ha nem úgy dobja a vizet, ahogy a videón, akkor le lehet írni, ezt a fusso is hozza. Igaz fél évente fel kell vinni, de ha jól emlékszem a vagyonokért mért kerámia ennyit sem tudott. A fusso-ra viszont felesleges bármit kenni, nem fog tovább tartani, egyszerűen a kémiai szerkezete ennyit bír, ami házilag felvihető kategóriában a csúcsot képviseli.
1 kis update: a szélvédőre felvihető szintén Soft 99 Galco, ami hasonlóan Teflon kb ugyanennyit bír. Bő fél éve tettem fel, most kezd csökkenni a hatása. Tart még ugyan, de nálam addig jó egy termék, amíg azt hozza, amit az elején mutat.
-
Formaster
Topikgazda
válasz weres78 #32815 üzenetére
Véleményem szerint, ha könnyebb letörölni, akkor nem tesz neki jót. A jó dolgokért meg kell szenvedni, de amúgy közel sem annyira vészes, ha az ember lehellet vékonyan viszi fel, persze vannak termékek amik egyszerűbbek. A másik dolog ami könnyíti a visszaszedést, az a friss mikroszálas. Egy darabot ugye 8 rét lehet hajtani és így is simán el lehet lőni 1 autóra 3 rongyot. Ha megszívta magát anyaggal, akkor sokkal nehezebben törli le.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #32814 üzenetére
Jelezted-e Dodinak, hogy problémád van a kerámiával és ha igen akkor találtatok-e közös nevezőt? Ha már nyíltan a fórumon keresztül jött a "megrendelés" akkor beszéljünk is nyíltan.
Ha jól értem, egyenlőre nincs orvoslat a problémára, viszont ha nem is lesz, akkor had tudja meg mindenki, mielőtt más is így jár. Hibázni emberi dolog, bár ha komplett elemek kimaradnak az több, mint hiba és ha a felvitt termék eddig (se) tartott, akkor az gagyi volt. Ezzel sem lenne probléma, ha a hiba elismerésre kerülne és kártalanítva lennél.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #32822 üzenetére
Már csak egy kérdésem van, ki vállalta el, kinek fizettél, a kollégának vagy neki. Ha én elvállalok egy munkát és azt elcseszem, vagy a kollégám, vagy foghatom a holdállásra is, akkor azért én felelek és pont olyan, mintha én rontottam volna el. Nyilván, ha az ügyfél beleegyezik a minimum az, hogy felrakok rendesen egy tisztességes terméket, vagy a kerámia árát visszaadom, ha a megrendelőnek már elment minden bizalma.
Nem arról van szó, hogy hibázni nem emberi dolog, hanem a mögöttes korrektség lényeges, mert ezek után, meg a "9 év+minden mosásnál reload" tudatában sok kérdés felmerül az ember fejében.
-
Formaster
Topikgazda
válasz MPowerPH #32824 üzenetére
Még jobb, személyes kontakt nem is volt. Ha átvenni nem tudom, annyival megtisztelném a megrendelőt, hogy átadáskor/fizetéskor megjelenek. Gondolom számla az ablakban, de hagyjuk az ilyen NAV-os kérdéseket. Számomra mindez azt sugallja, hogy Dodiék előbb tudták, hogy baj lesz vele, mint bárki más. "Minden mosás után reload"
-
Formaster
Topikgazda
válasz legionarcart #32835 üzenetére
Műanyag és alu elemekről van szó, azok biztosan nem rozsdálnak.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Kakaduku #32832 üzenetére
Ha valóban fekete (a képen szürkének fest) akkor én ezt a terméket tudom ajánlani. Nálam bevált, időtálló, csak legyen megfelelő az előkészítés, zsírtalanítás.
-
Formaster
Topikgazda
válasz nandow #32854 üzenetére
Milyen wax/bevonat van alatta? A VP Prewash Fussoval kombinálva nálam szép eredményt hoz 1:8-1:10 higításban, koszolódástól függően. Persze van alatta egy tükör polír is. Persze 4-5 ilyen mosás után kell tartani egy vödröset is, akkorra már van egy vékony film amit nem old le. Persze töményebbel nem is próbálkoztam, nem akartam a fusso kárára dolgozni.
-
Formaster
Topikgazda
Fontos lenne, hogy gyurmázás előtt lejöjjön minden, ami kéniailag eltávolítható, különben nagyon is karcolni fog. Először megelyteném a Trixet, a fél liter nem sok 1 autóra, fel évente érdemes megismételni. Trix öblítés után hagynám megszáradni, majd 20-as ecettel is befújni+öblíteni. Utána lehet gyurmázni, de óvatosan, veletlen sem nyomva, alaposan tocsogósan nedvesítve és a gyurmát folyamatosan frissen tartva, átgyúrva. Apró mozdulatokat tegyél, mert így max pici karcokat hagyhat, de sajnos így is lesznek mikro karcok utána, illetve olyanok is sokkal láthatóbbak lesznek, amik eddig fel voltak töltődve kosszal. Utána feltétlen zárd egy jó waxal és később kevesebb bajod lesz vele.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Motion_Blur #32920 üzenetére
Úgy tudom a fóliák hőelnyelő képessége szorosan összefügg a sötétítés mértékével. Egyéb esetben csak az UV sugarakat nyelik el.
-
Formaster
Topikgazda
A szárazra törlést ne nagyon eröltesd, míg nincs dekontaminálva a felület. Inkább hagyd levegőn megszáradni.
1. A sonax 1300-ast nem ismerem, igazából majdnem mindennel lehet szárazolni, rossz nem lesz.
2/3. rendben, hagyd közte leszáradni öblítés után.
4-5. Szivacsos mosás lehetőleg gyapjúval/műgyapjúval majd gyurmázás kell legyen, nézz wolfos/sonaxos, egyéb elhangzott gyurmát és nezz pár How to Clay your Car videót. Ovatosan, kis mozdulatokkal, nem nyomva gyurmázd le. Ez lehozza az oxidáció egy részét is, üvegről is.
6. Üvegen a maradek oxidnak ess neki 0000 finomságú acélgyapjuval.
7. Befújnám az egész autót 20-as ecettel. Pár perc után öblítés.
8. Az erasert nem nagyon eröltetném, baromi drága. Rendelhetsz ha nagyon akarsz isopropilt, az tökéletes a fusso előkészítésére 50-es higítasban. Az ecetes mikroszálas sem rossz, az is oldja a zsírt, meg az oxidot is.
Ezután szárazolhatsz már kendővel. Sajnos a gyurmázás kissé karcolhat, de ezt lehetőleg folyamatos átgyúrással tartsd szinten, amint koszolódik a gyurma.
Soft99 Fussora találsz az összefoglalóban magyar shopot, a műanyagokra meg jó lesz a Perl is, a Dlux már luxus kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
Fiúk-Lányok!
Kéretik mellőzni a jelentéktelen hozzászólásokat, beböffentéseket, mert ha elvárjuk mástól, hogy visszaolvassa a topik témáit, akkor az is elvárható lenne, hogy ne itt beszéljük meg, kinek-milyen a széklete.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen