Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz KisBundi #24308 üzenetére
Nagyban függ az állapottól, de egyet tudsz tenni. Lakktisztító gyurmával átmész rajta és utána waxolod le. Mivel ez nem karnaubás annyira nem nyeli a koszt utána, de biztos nem bír majad annyit, mint egy tükörpolír után. Én megvenném, mert egy tégey úgyis elég vagy 50 applikációra.
-
Formaster
Topikgazda
Ezek gyárilag alaposan be vannak zsírozva, szóval a belső szerkezettel nem kell foglalkoznod, viszont a zárszerkezet lényegesebb, mert megeshet h bele sem tudod dugni a kulcsot, vagy beledugod, de a reteszek belül befagytak.
Ezt megelőzőleg lehet kapni zár olajozó/jégoldó sprayt bárhol, hiper, autósbolt, pár százasért. Ezzel befújod, majd igyekszel nem a kesztyűtartóban tartani, mert ha egy ónos eső után befagy, akkor sokra mész vele
-
Formaster
Topikgazda
Jó gyurma kell, én kínait egyszer rendeltem, kuka is volt... Ha veszel egy jó gyurmát, ahhoz illik hozzá való nedvesítő, hogy ne keményedjen ki az anyaga. Ha ragaszkodsz az olcsó gyurmához, akkor közönséges ablakpucoló+mosogatószer elegye. Az alaposan lemosott felületen (szálló rozsda neutrális féktisztítós leoldását se felejtsd) fújkálód a nedvesítőt és kis lapra gyurva a gyurmát, óvatosan mozgatod a felületen 2-3 centiket egyenes vonalban, de nem nyomod rá nagyon és ha koszos a gyurma átgyúrod. Youtube-on keress rá, clay your car...
(#24324) pollai: Ha jól látom nem egy új autóról van szó. Egy ilyen sérülés miatt nem szoktak még új elemet venni. Az autó ára alapján mérlegeld, hogy mennyit szánnál javításra. 1-2 millós autónál én nem ragakodnék sem új, sem bontott elemhez. 2 millió felett személy szerint kérném a bontott elemet, ha szerencséd van találsz szín azonost, ha nem akkor fényeztetned kell. Kb ez az a lélektani határ, ahol számít a gitt, vagy nem egy esetleges eladásnál.
Egyébként nem kell 2 kiló gitt rá, ponthegesztővel szépen ki tudják rángatni és akkor csak egy szép vékony réteg kell rá, amit ha hagynak rendesen kiszáradni, akkor nem lesz gond. Persze én megvárnám a tavaszt vele. Nekem volt olyan autóm amin 2-3 kiló gitt volt és sosem repedt ki (na jó 1 helyen ahol kb 3 centi vastagon gittelték )
-
Formaster
Topikgazda
válasz ReFleXx #24354 üzenetére
Gondolom abból is az ócsót vette, mert sokat nyelt az ötezer vényóc 😂 hidd el, pedig kinyírta. Ezek a modern autók kva érzékenyek mindenre. Konkrétan az adalék belekocsonyásodott a teljes üzemanyag rendszerbe, szóval sztem még egy kevésbé érzékeny autónak is kitépi a haját. Na meg persze ki tudja az észlény mennyire tartotta be a higítási arány. Lehet h ötezeré tankolt és ráöntött egy flakon, hátha úgy elmegy 6 literrel 😅😂😂
-
Formaster
Topikgazda
válasz ReFleXx #24358 üzenetére
Persze de addig nem volt baja míg nem öntötte bele és a trutyi sem volt addig. Az ok egyértelmű volt, idegen anyag (lerakódás) került az üzemanyag rendszerbe, ami előtte nem volt jelen. (Másrészt svájcban ez nem divat egy svájci nem fog semmit öntögetni, főleg nem egy v8-ba, ez magyon magyar... ) 😂
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24364 üzenetére
Az einhellről nem tudok nyilatkozni, szerintem nagyon belépő kategória, gyenge nyomatékkal. Azt kell eldöntened, hogy Rotary (forgós) vagy Dual Action (random mozgású) gépet vennél. Utóbbival kisebb az esélye a lakk lekapásának, égetésnek és hologrammosodásnak, de jóval hosszabb ideig tart a munka. Az, hogy új vagy használt profi gép kb mindegy feltéve, hogy nincs teljesen lelakva.
Forgósnál talán annyi előnyöd van, hogy több korongmérettel próbálkozhatsz, míg a rupesnál például ahány korongméret, annyi gép. Elviekben van lehetőség a "backing plate" cseréjére, de ez sokkal bonyolultabb ettől, mert a mozgás kisodródása ettől még nem csökken. Például a 21-es rupes 150-es tányért forgat 21mm-es kimozgással, míg a 15-ös rupes 125mm tányérral szerelt és 15mm-t mozog ki.
Összeségében a 15-ös rupes jó, mert beférsz a kisebb helyekre, a nagyobb elemekkel persze lassabban végzel, viszont még így is lehet olyan rész, ahol ezzel sem nem férsz el. A rotary-t könnyebben be tudnád itt szúrni, viszont gyakorlottabb kezeket igényel. Neked kell döntened, azt ajánlom keress profi youtube csatornákat, ahol összehasonlítják a gépeket, akkor szemmel látod miről beszélek.
-
Formaster
Topikgazda
Rinsless mosószerekkel van valakinek tapasztalata? Nem tudom melyiket vegyem... Sok cég gyárt, Chem Guys, Meguiars, Lotusnak is van, de nem tudom kinek melyik vált be.
(#24372) z123456789: Az a nagyon magyar, ha megvesz egy 550GT-t, majd beletölt valami trutyit, hogy ne 15 litert egyen. Akkor lehet h 3/520D-t kellett volna venni. Egyébként nem értem amit írsz, mert nem a fogyasztás csökkenés és nem a teljesítmény növekedés a célod, de semmit nem vettél észre a jobbik üzemanyagtól, mégis bele töltenél egy kétes, 3.kézből származó cuccot. Ettől milyen változást vársz? A jobbik üzemanyag célja a kormosodás csökkenése (benzin) és a hidegindításból fakadó negatívumok csökkentése (dízel).
Utóbbit télen érzed az erős mínuszban, előbbit viszont csak hosszú évek alatt fogod érezni, illetve akkor jó, ha nem érzel semmit. Az üzemanyagcégek által kikevert receptek viszont bevizsgáltak, megfelelnek bizonyos normáknak és ezt sosem fogod elérni a házilagos kevergetésekkel. (már csak azért sem mert a keverési arány sosem lesz pontos) Nekem persze teljesen mindegy, de nehogy átess a ló túloldalára és a túlzott féltéssel okozz kárt. Ha vigyázni akarsz rá, egyszerűen tankolj jobb üzemanyagot, de már az is valami, ha nem a "Madarasnál" tankolsz. A modern autóknak egyébként előírás lenne a min 98-as üzemanyag, ezt szépen kijátszva otthon megszüntették (érdekes nyugaton nem). Ettől csak az a rosszabb, hogy olcsóbb helyeken a 95-ös is csak 91-es, ami szépen tetézi a helyzetet. A másik ami fontos, hogy kénmentes legyen az üzemanyag, ami szintén a prémium benzin mellé rakja a voksot. Hiába veszel 95-ös kénes benzint, aztán töltesz bele löttyöt, attól a kén még nem fog eltűnni...
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24374 üzenetére
Szívesen! Akárhogy keresem nem találom a Sonaxosat, nem lehet h waxos és az hagyott nyomot? Igazából Sonaxost nem akarok, mert a szórófejeikkel nem vagyok kibékülve illetve a termékek sem elég hatékonyak, bár nem gagyi kategória.
(#24351) HuTi.HUN: Ezeken az autókon felejtik ki aztán az olajcserét, meg az összes kötelező szervizt. Nyomják vele fél évig a gáz őrült módra, majd tekert órával mehet tovább a következő lúzernak...
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24381 üzenetére
Ja igen, én másra. Ezekben nem hiszek, mert a sampont ugye le kell öblíteni, azután pedig a vízkő fog foltot hagyni.
Én erre gondolok. Kezd elegem lenni a locsi-pocsi időjárásból. Ma reggel kocsit mostam, de minek. Az oldalára egyből felveri a nedvességet. Ez arra jó lenne, hogy 5 perc alatt áttöröljem a díszlécek alatt.
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24383 üzenetére
Az enyém tükörpolír, de egy elemen kipróbálom. Meg mindig itt a gép ha karcol valamit.
Ez persze a mosást nem váltja ki. Egy jól karbantartott fényezésre való, ami már dekontaminált, mosott, csak mondjuk egy kis nedvesség száradt rá az útról. Magyarul a rendes mosás közti időket lehetne vele átvészelni, tisztán tartani. Persze a lényeg h alaposan befújd és jó hosszú szálas mikróval óvatosan töröld.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24385 üzenetére
De mi volna a csoda? Ajánlom a figyelmedbe az alábbi cikket. Egyébként egy mezei autón ne várj csodát, a korommentességen kívül, és véletlen se gondold, h a meglévő retket majd letakarítja...
Nekem volt egy gyári tuningos C70-em 250LE körül. A kézikönyvben benne is volt, h min 98-as üzemanyag. Néha tankoltam 95-öst, de sokkal gyakrabban EVO Neot, mert a difi kézzel(lábbal ) fogható volt. Jelentősen ugrott a teljesítmény, a gázpedál reakció és esett a fogyasztás majd 10%-ot. Ez egy "hangsúlyozom" kihegyezett motornál.
-
Formaster
Topikgazda
Nem nagyon esik útba azért köszönöm! Akkor rendelek az Ultiból... Persze, én sem "mosásra" használnám, csak a tele a t...m, hogy reggel lemosom, megyek 50km-t és tiszta vízfolt az eleje ebben az időben. Erre jó lenne a rinseless, hogy a nem rászáradt, friss nyálkát leszedjem.
(#24389) z123456789: Nem baj, amíg nincs baj, az sem az én bajom Csak azért koptatom az ujjaimat, nehogy úgy járj te, vagy bárki más, ahogy az 550GT-s. Mert azért azt tudjuk, hogy ami a polcon van, legkevésbé sincs bevizsgálva és nem minden biztonságos, amit boltban megvehetsz. Csak egy éles példa az amcsi gyógyszerbotrányra, ahol 2 év után derült ki egy gyógyszerről, hogy nagy számban rákot okoz. És ez igaz mindenre, ha a gyógyszerek, élelmiszerek között is akadnak rákkeltők (gumicukor botrány), akkor egy adalékanyagtól ne várj nagy bevizsgálást.
Ettől azért másabb a helyzet az üzemanyagoknál, mert ott vannak bizonyos normák. Az más kérdés és ebben az egyben egyet értek, hogy a nyugati üzemanyaggal feltűnően csökken a fogyasztás, de ez már inkább a kutak mókolása, pl vizezés, etanolozás, óramutyi stb... mert az üzemanyag régóta EU konform.
De mondom, nekem mindegy! Szerintem sokkal fontosabb, hogy megbízható helyen tankolj, mint akár az, hogy 95-ös vagy 100-as benzint tankolsz egy olyan autóba, amibe amúgy indokolatlan, akár a jobbik üzemanyag, akár az adalék. Viszont a megbízhatóbb hely drágább, gondolom nem a drágább üzemanyaghoz fogod keverni az amúgy sem olcsó adalékot. Annak meg abszolút nincs értelme, hogy egy etanolozott benzinhez tölts még valami oktánszám növelőt, mert onnantól csak a jó ég tudja mivel is megy az autód.
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24395 üzenetére
Szerintem ezeket próbálgasd felváltva. Valszeg többszörre fogod tudni csak leszedni, vékony rétegekben. Én a gázolajos rongyra fújnám a wd 40-et is és rajtahagynám egy éjszakára. Aztán reggel megtörlöd és mehet rá a turtle, de sztem az gyenge lesz, ide valami erős lúgos vagy savas cucc kéne. Viszont nem tudom mi az, ami a rozsdamentest nem fogja megmarrni. Meg a Cif+rongy kombó elvileg nem kéne karcolja, de előbb próbáld ki valami edényen.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24400 üzenetére
Szerintem zseniális, szabadalmaztatni kéne!
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24405 üzenetére
Nem tudom, talán mert folyton félre értesz Szerintem tényleg zseniális, ezért is linkeltem a cikket. Ha benzines autóm lenne 100.000km-enként megcsináltatnám.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24411 üzenetére
Nem haragszom, de ebben nem kételkednék. A japán autók nem annyira kihegyezettek, mint a németek, ezért nem érzel semmit.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24413 üzenetére
Mivel nincs annyira kihegyezve a fogyasztásra és a teljesítmenyre így az öngyulladás is nehezebben következik be, ezért nincs kopogás, egyenetlen járás, vagy teljesítmény növ/fogyasztás csökk. Próbáld meg elgázosítani
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24415 üzenetére
Ezzel megkapná a törődést
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz Pardise #24431 üzenetére
Egyébként nem, ezekkel szépen le tudod vakarni a króm festéket a műanyagról... Merthogy ez műkróm, messziről sem króm galvanizált fém. Nem értem mit kell letisztítani, nekem a 8 éves autómon van pár "króm" elem, de mind újnak néz ki, nincs mit "tisztítani" rajta. Az egyszerű mosás elég.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Imibácsi #24446 üzenetére
Azért tudnék erre ellenpéldát is. Nyilván konstrukció kérdése, de vannak dolgok amiket kiszárít, megeszik az alkohol. De olvastam már h sokaknak megy gond nélkül. Anno én is tankoltam párszor 40-60-ba a volvoba. Úgy ment, mint a rakéta, de hosszú távon nem mertem kockáztatni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24448 üzenetére
Az marad, de lesz még egy kis változás
-
Formaster
Topikgazda
válasz ::Trunks:: #24443 üzenetére
Az a baj a replikával h gariztatni necces a posta miatt. Illetve a cégek cserélődnek egymás után. Valamint a DA-gépeknél kiváltképp fontos a teljesítmény/nyomaték. Ha ezen spórolnak, akkor kb kuka az egész, ahhoz meg drága. Akkor már inkább használt rupes, szokott itt ott lenni.
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz Vincsaba #24610 üzenetére
Az úgy más. Ez viszont elég eltérő, fényezéstől, állapottól függő. 1 lépcsős polírral nem lehet csodát tenni, bár vannak ilyen anyagok pl rupes UHS korong+paszta szett.
Én a zöld 3M-et pont nem javasolnám, mert az a legdurvább és ha utána nincs meg a közepes/finom akkor hologrammos marad. Sőt lehet h ez erős is.
Később még írok...
-
Formaster
Topikgazda
válasz Vincsaba #24612 üzenetére
A kép kb semmit nem ad vissza. Annyit látni, hogy nincs lemattulva De még közelről sem mindegy milyen lámpával nézed, vagy szabadfénnyel. Én menzernát ajánlanék, de a pasztát és a korongokat kiválasztani látatlanban nehéz. Első körben géptől is függ, forgós, vagy dual action...
Aztán, mint látod az utolsó képen, nem mindegy a fényezés fajtája sem. Ha van itt valaki akinek van tapasztalata VW terén, akkor az szóljon be.
Szerintem általánosságban kell egy 2500-as menzerna és egy 4000-es finishelni. De mondom függ géptől és keménységtől. Lehet, hogy nem fogsz vele haladni, ha annyira kemény és leharcolt a lakk.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Vincsaba #24615 üzenetére
Miért nem Softolod le azt is? Veszel valamit külön (még ennyiért) amit mindig kenegethetsz rá... A soft99 elég vagy 30 applikációra. Az se gond, ha nem teljesen tiszta a felület. Mielőtt bármit veszel, tedd fel rá.
Ehhez a mesterhez nem annyira vinném... 1 paszta van neki kéznél, szóval nem lehet 1 nagy mester. Írd be h merre laksz, hátha tudunk valakit ajánlani, aki profi. Az sem mindegy, h mennyi lakk marad az autódon.
-
Formaster
Topikgazda
válasz #76500480 #24626 üzenetére
A szivacs nem annyira ajánlott. Tolja a koszt. Inkább ezek. Ebből megteszi kínai is. A szilikonos lehúzó sem annyira ajánlott, az főleg húzza a koszt, azaz karcol. Használhatod, ha már nem origi állapotú a fényezés, de akkor is csak frissen mosott tiszta autón. Ha már koszos felejtős.
Sampon bármilyen ph semleges, wax pedig Soft99 Dark/Light 12 months
Én pl Carpro Reset sampont használok, drágának fest, de 1:500 higítási arány, szal 1 vödörhöz 1 kupakot rakok. Megvan 1 éve és a negyede fogyott.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24653 üzenetére
Nem okoz gondot csak szar, utólagos fényezésnél. A benne levő észter mondjuk leránthatja a lakkot, ha szarul fújták, de ez ritka.
Inkább annyi az egész, hogy nem ér meg ekkora befektetést.A kezdeti szuperhidrofobitásból gyorsan veszít, ekkor visszaviszed garanciába az applikálóhoz aki közli, hogy ez normális, de az anyag nagy része még ott van, hisz láthatod, ledobja a vizet. Ja, csak már nem úgy Ekkor esetleg felajánl egy védő sealent-ezést, csak hogy jó kis visszajáró vendég legyél. Majd 1-2 év szenvedés után rájössz, hogy egyszerűbb, ha átkened félévente egy jó waxal, főleg h addigra a tükör polírból már semmi sem lesz egy mindennap használt autó esetén.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kupon kunyeráló
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- TCL LCD és LED TV-k
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- HBO Max & OD topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest