- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- FM Transmitterek
- ASUS notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A KINGPIN kártyák visszatérnek a PNY égisze alatt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
7600GT
senior tag
válasz FireKeeper #2451 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy mindenből kellene még bele.
+4 Rop, +4 TMU stb...Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nagyon kamu szagú az a 32TMU. A beyond3D-n osztotta nemrég Demmers, hogy a köv. generációban még tovább növelik az ALU:Tex arányt az R600-hoz képpest. Az R600-nek elméletben 10:1 arány van megadva, a késleltetést beleszámolva valahol 13:1, 15:1-nél működik megfelelően, a G80 úgy 4:1-re jó elméletben, gyakorlatban a 6:1, 7:1 a jó neki. A mostani játékok pedig 4:1 ALU:Tex arányúak. Ahhoz hogy a következő években érdemi grafikai fejlődést érjünk el brutálisan kell növelni az ALU:Tex arányt a játékokban, mert a VGA memóriasávszélessége a chipek számítási kapacításához viszonyítva kezd nagyon szűk lenni. A GF9 is veszettül megnyomja az ALU erőt, szóval valamilyen szinten számíthatunk némi ugrásra. Ennek két oka is van, a GPU-k lassan GPGPU-k lesznek, a GPGPU-knál lényegében a számítási teljesítmény számít. A gyártók vélhetőleg a tranzisztort az ALU erőbe fogják verni már a következő generációtól is. A másik ok a memóriától való függés elkerülése. Ha nem nő az ALU:Tex arány akkor a texturázásban kell érdemi eredményt felmutatni, aminek egyenes következménye, hogy egyre nagyobb sávszélesség kell és egyre több memória. A CPU-k már nagyon függenek a memória sebességétől, a GPU-knál lehetőség van ezt a függést ésszerű határok közt tartani. Egy harmadik ok pedig az xBox360 relatíve erős szereplése, a Xenos chip is a magas ALU:Tex aránya épül (kb hasonlóra mint az R600), idővel a fejlesztők nem fognak a PC-re és lényegében legelterjedtebb vagy legerősebb (kinek melyik tetszik) konzolra eltérő elvek alapján fejleszteni. A Xenos a jelenlegi Box-os játékokban texturázási képességeinek a határán van ideje használni a tényleges erejét. A PC-s portokben ez megint a magas ALU:Tex arányú karik felé tereli a vizet.
Minden ésszerű érv az R600 mellett szól, és még az ára is elfogadható. Legrosszabb esetben kaptunk egy 8800GTS 640MB-ot verő karik kb. hasonló árban. Legjobb esetben pedig a 8800Ultrának is van nem kevés félnivalója a közeljövőben.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arpi6k
addikt
Kint van az új RivaTuner: [link]
Intel & ATI
-
Tuco Ramirez
őstag
Minden ésszerű érv az R600 mellett szól
...kivéve a fogyasztást, a melegedést és a zajszintet. De a következő generációs, kisebb csíkszélességgel gyártott R600-utód kártyánál ezek is javulni fognak. Egyébként egyetértek veled, a kérdés csak az, hogy milyen hamar jönnek ezek a változások, amelyek kihozzák az R600 valódi erejét? Mert nagyon nem mindegy, hogy pár hónap vagy 1-2 év...WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
SzlobiG
félisten
válasz Tuco Ramirez #2455 üzenetére
Szerintem ameddigra kihozza az erejét már elavult kártya lesz ez sajnos. Én abba bíztam, hogy már a Bioshock, vagy az Airborne jobban fog menni mint G80-al, de nem. Már cska a Crysisbe bízok, hogy ott jobb lesz.
Ettől független nekem nincs bajom a kártyával nekem megfelel, de Nv-nél van az előny még mindég.
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tuco Ramirez #2455 üzenetére
A melegedés az előny a GF8800-hoz képpest. Az Ati karija 75°C-ra van belőve, és a legjobb benne, hogy szigetelt rendszer és kifelé nyomja a meleg levegőt. A gép belső hőmérséklete általában kisebb HD2900XT-vel, mint GF8800 karival.
Tekintve, hogy a csúcskategóriás rendszerek élettartama kb. 3 év szokott lenni a megjelenéstől számolva, így ténylegesen gyorsabb majd valamikor jövőre lesz, de ez függ attól, hogy mennyire drasztikusan emelik az ALU:Tex arányt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SzlobiG #2456 üzenetére
Amíg nincs megfelelő complier az R600 képességeihez addig a driver hátráltatja a karit. Eleve megjelenés óta javult folyamatosan COJ-ban és COH-ban (D3D10 patch), és már elég szépen ütlegelik a GF8800GTX-eket. Az AA ügynél is az AMD kezére játszik az MSAA eljárást rühellő deferred proc. motorok megjelenése. A GF8-nak hiába van teljesen hardveres MSAA-ja, ha azt nem használják a jövőben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tuco Ramirez
őstag
Manapság már nemigen lehet kihúzni 3 évet még csúcskonfiggal sem, sajnos. Annak idején a GeForce4 Ti4200-vel meg lehetett csinálni ezt, de manapság már a két évvel ezelőtti csúcskarikkal (X800, GF6800) már nem jut messzire az ember ma az újabb játékoknál. Szerintem a magas ALU:Tex aránnyal járó a babért már az R600 utódja fogja learatni.
WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
SzlobiG
félisten
válasz Tuco Ramirez #2459 üzenetére
Kilehet húzni, de ha olyan igényei vannak az emberkének mint nekem, hogy 1280X1024-be Highon mennyenek az új a játékok, akkor nem fogja kihúzni még 2évig se, ezért is váltottam le a jóöreg X1800-at.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Tuco Ramirez #2459 üzenetére
Elszámoltad magad a GF6800 májusban volt 3 éves. Minden VGA-ra igaz az a képlet, hogy 3 időszaka van a felfutási, úgymond tombolási és a lefutási. A csúcskategóriás karinál kb. 1 év egy időszak. Az R600 most tart a felfutási időszaknál, és jövőre tombol, majd 2009 kezdi el a karrierjének a végét. A GF8800 speciel most tombol és a karrierje kb. 1 év múlva ér végett.
Ha a köv. generációra lecseréled a karit akkor egyértelmű, hogy GF8800-at vegyél, de ha minimum másfél évig megtartod akkor már a HD2900XT a nyerő.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SzlobiG
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én úgy gondolom, hogy a Bioshock tesztek eltérésében (leszámítva a driver kiforratlanságát, ami ténylegesen jelen van még) az AF keze van benne. A Firingsquad 16x-os AF-fel tesztelt, míg itt gondolom nem használták a szűrést. Az előző oldalakban már kifejtettem, hogy az AMD az R600-zal nem törekedett az AF sebesség javítására, igazából talán nem is foglalkozott vele.
Valahol olvastam, hogy a szűrés minőségét lehetne javítani shaderekkel, de ez elég nagy pluszmunka, nem beszélve arról, hogy az AF pusztán használható, míg az shaderekkel történő képminőségjavításhoz saját algoritmus kell. Nem hiszem, hogy elterjed legalábbis közel nem olyan gyorsan, mint az SBAA.
[Szerkesztve]Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amikor leülnek a fejlesztők írni egy qrva algoritmust a játékra. Pár játékban már van ilyen megvalósítás. Age Of Empire 3, Call Of Juarez (D3D10 patch)... Elvileg jön majd a STALKER-hez egy ilyen patch. Az UE3 motort használó cuccokhoz pedig mindenképp kell majd valamit összehozni.
Az a lényeg, hogy mostani MSAA megoldás nem lesz használható, így a fejlesztőknek kell valamit alkotniuk. Az nv és az AMD driver iró csapata, pedig a földhöz veri a fenekét örömében, hogy nem kell az AA-val szarakodni a jövőben.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
Értem, köszönöm a választ! Igen az UE3-al és a S.T.A.L.K.E.R. motorjával (X-Ray Engine asszem) kezdeni kell valamit, mert én pl. szeretem az AA-t és nem szeretnék lemondani róla... egyszerűen nem szeretem a recés éleket...
Akkor az SBAA a DirectX 10.1-ben fog eljönni, nem? Ott mondtak valamit, hogy 4×AA kötelező lesz. Szerintem az MSAA-t is leváltják akkor végleg.
[Szerkesztve]¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
SzlobiG
félisten
válasz Alvin_ti4200 #2473 üzenetére
Ne engedd el azt a GTX-et tőled, az való neked, ha szűrők a fontosak.
-
keIdor
titán
válasz Alvin_ti4200 #2475 üzenetére
PC Gurunak lesz a teszt? Milyen driverekkel nézed őket majd meg?
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
SzlobiG
félisten
válasz Alvin_ti4200 #2475 üzenetére
Kicsit írhatnál róla, hogy hol mennyivel gyorsabb. Pár játékot gondolom megnéztél vele.
-
keIdor
titán
válasz Alvin_ti4200 #2478 üzenetére
Akkor majd tényleg írj valamit légyszi! Mikkel teszteltél, hol stb.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
SzlobiG
félisten
válasz Alvin_ti4200 #2480 üzenetére
Hmm, hát magukért beszélnek a számok szó mi szó.
Medalt nem néznéd meg? -
nagyúr
Erre szívesen értekeznék egy hosszabbat, de sajnos hulla vagyok
Röviden:
Honnan vannak a számok? Én parasztosan kiszámoltam, és tök más jött ki (8800GTX: 4.7:1, 2900XT: 16:1, átlagos játék (ahol a 8600GT és a 2600XT cca. egyenlő): 6:1)
Azt ne feledd, hogy a magas ALU:TEX arányú játék a magas ALU:TEX arányú kártyán nem feltétlen gyors, csak kiegyensúlyozott. A 8800GTX és a 2900XT közötti különbség majdnem kizárólag az előbbi irdatlan számú textúrázójából jön, és alig az utóbbi nagyobb shader-kapacitásából. Érdekesebb a 8600GTS (4.3:1) VS 2600XT (12:1) viszonylat, ahol TEX-ben az előbbi gyorsabb 70%-kal, ALU-ban meg az utóbbi.
Asszem igaza volt venember83-nak, érdemes lenne egy VGA mélyvíz topikot indítaniPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ragnar_
addikt
válasz Alvin_ti4200 #2483 üzenetére
A Mostani Unreal3 engine melyik kártyán megy jobban egy 8800GTS-en , vagy egy HD2900XT-n? Gondolom hasonló enginek lesznek az elkövetkezendő 1-2 évben , meg persze a Crysis, és a Rage , de mondjuk az OpenGL .
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
7600GT
senior tag
A számarányok stimmelnek de hogyan számítottad ki?
A VGA mélyvíz topik tényleg nagyon jó ötlet. Csak a sok flémelő hülyét nem kéne beengedni.
Nagyon örülnék ha te és mondjuk Abu85 kolléga nekiesnétek és kifiléznétek a két kártyát illetve, hogy mit lehet majd várni tőlük késöbbi játékokban.Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Tuco Ramirez
őstag
Egyetértek, valóban nagyon jó ötlet a VGA mélyvíz topic!
7600GT: flamelők mindig voltak/vannak és lesznek, a legegyszerűbb ha nem reagálsz rájuk...
Sokszor írtátok, hogy az R600-hoz még nem kiforrottak a driverek. Valójában mikor tekinthető egy driver kiforrottnak? Ha már minden játék hibamentesen fut és kihajtja a VGA max teljesítményét?WoT ID: Tuco_Ramirez74 SC2 ID: Peter 1714
-
mikisanzi
csendes tag
mozso 26 itt régebben be be szólt, kiváncsi leszek ezután mit fog mondani:
http://www.gamespot.com/features/6177688/p-6.html -
Alvin_ti4200
félisten
Medal Of Honor: Airborne-ban nem vettem észre lényegesebb sebességbeli különbséget GTX és XT között. Talán a GTX picit gyorsabb.
[Szerkesztve] -
nagyúr
-
gayer
aktív tag
Hello mindenki! Tegnap vettem 1 gigabyte 2900xt-t! Frankón megy semmi gond csak ha hdmi-n keresztül kirakom hdtv-re a hang nem jön át sehogy vki tud vmit erről, vagy volt vkinek ilyen tapasztalata?
HP mini 311C (2gb DDR3, 32gb Samsung SSD)
-
Drizzt
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2480 üzenetére
Hopp, az a Dirt nagyon nem gyenge. Nekem olyan 45 fölé se megy, szűrők nélkül. Átlag valahol az Xt szintjétől talán picit kevesebb, a körül van.
I am having fun staying poor.
-
Alvin_ti4200
félisten
-
Drizzt
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2498 üzenetére
A low quality nem volt benne a hsz-ben. Én úgy tudom csak, hogyha minden max 1680-ban, kivéve árnyék medium.
Az Alu:Tex-es vitához. Háááát, nekem a textúrázási erő fontosabb, én nagyon bírom, ha egy játékban jó textúrák vannak, bár sajnos talán a WiC-ben már nem megy jól a high textúra, az talán a 640-esnek menne simán.
Persze a shaderekkel is lehet klafa dolgokat művelni, de nem tudom, pl.: geometry instancing az hogy működik? A textúrát is csak egy modellre kell kiszámolni, vagy mindre külön?I am having fun staying poor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Warzone
- Fűnyíró topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Autós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- ASUS RTX 3070 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 117.000.-
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit videokártya - 9 hónap garancia (használt)
- Videókártya felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.
- RTX 2070 Asus ROG Strix
- ASUS TUF-RTX3090-24G - GeForce GTX 3090 24 GB 1.5 ÉV garancia