- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fermi idején ez inkább egy rossz optimalizálás volt, amit orvosoltak. A Maxwellhez azért kell, mert a memóriaelérést keresztbe megfelezték, tehát az egyik SMM csak az egyik memóriavezérlő memóriaszeletéből éri el az adatokat teljes sebességgel. Ha nem ott van az adat, akkor a keresztbe kötött busz már rögtön csak fele olyan széles, így az adatelérés elméleti maximuma is felezett lesz. Ezért az NV ma nagyon ráállt arra, hogy duplikálja az adatokat, mert az kedvező, ha nem felezett sebességű az elérés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Ha nem csal a memóriám, akkor a preferrált backend blokkhoz az SMM clusternek 128-bites busza van, a többihez 64-bites, míg maga a memóriavezérlő szintén 64-bites. Gondolom, a 128-bitnek akkor van értelme, ha a cache-ből jön az adat, hosszan tartó folyamatos olvasás esetén nem kéne szűk keresztmetszetet jelentenie a 64-bites CB-linknek.
Nem tudom, pontosan hogy fest az interleaving-stratégia az egyes adattípusok esetén, de azt nagyobb adattömegek esetén nehezen tudom elképzelni, hogy az egyik backendben van az egész adat, nem pedig szétosztva. Innentől kezdve a duplikálás lehetősége / értelme is kérdőjeles.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A csatorna 64 bites. A belső vezérlő 128. A Maxwell egy csomó trükkös dolgot bevezetett, hogy tranyót spóroljon meg. Ilyen például az, hogy két csatornát kifelé egy olyan vezérlő kezel, ami nem különálló. Ezért volt célszerű a keresztbe címző buszok szélességének felezése, mert egy vezérlőnek nagyobb memóriaszeletre van rálátása. Maga a koncepció nem rossz egyébként ha a vezérlés jól van hozzáillesztve. Itt arra kell gondolni, hogy érdemes sokszor duplikálni az adatokat, mert kifizetődik. Az NV sosem riadt vissza ettől a módszertől, csak most nagyon ráerősítettek.
A GTA5 például pont emiatt a működés miatt számol az NV-nek több memóriát ugyanarra a beállításra, mert számításba veszik, hogy a driver az adatok nagyjából 25%-át duplikálja, így a default számolást megszorozzák 1.25-tel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #15305 üzenetére
Régebben mondta az NVIDIA, hogy így érdemes csinálni. De ugyanezt mondta az AMD is, csak ők azért tértek váltottak át memóriakímélésre, mert már nem crossbart használnak, de ha azt használnák, akkor valószínűleg ők is így csinálnák, mert előny teljes sávszélességgel elérni az adatot, mintsem felezettel. Azt kell figyelembe venni, hogy a memória olcsó lett. Régen nyilván nem volt célszerű duplikálni az adatot, de ma már az, mert annyira olcsó a GDDR5-ös és a DDR3-as memória, hogy megéri 3+ GB-os kártyákat tervezni. Gyakorlatilag belépőszinten sem találsz 2 GB-nál kevesebb VRAM-ot, tehát az NVIDIA számára célszerű hasznosítani a memóriát, ha már így alakult. Valószínűleg, ha az NV is vált a crossbarról, mert HBM mellett már nem ártana, és az explicit API-k sem a crossbarnak kedveznek, akkor átgondolják a menedzsmentet is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
Crossbar: Ez így kevés. Csak te és gbors írjátok, hogy keresztbe felezett sebességű, máshol nem találkoztam vele. A memóriasebességet ki lehetne mérni, elég sokan foglalkoznak GPU programozással (grafika, számítások), valaki biztos belebotlott valami memóriasebesség anomáliába.
Többszörös memória használat: Ha igaz volna, valakinek már találkoznia kellett volna ezzel, óriási botrány lenne. Megint. Egy 4GB kártyára feltöltesz 1GB-nyi adatot és 4GB lett belőle. Ezt képzeld el 3.5GB-os kártyával.
AMD hub: AZ AMD egyszer hubot ír, másszor crossbart. Melyik igaz?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #15307 üzenetére
Gondolhatod, hogy az NV nem fog azzal kiállni, hogy ezt meg azt butítottuk a Keplerhez képest a Maxwellben.
Pont azért nincs anomália, mert a driver menedzseli a memóriát. Egyszerűen a programnak nincs kontrollja. Ha nem így működne, akkor beleütköznél ezekbe az anomáliákba.
Jaj azt ne úgy képzeld el, hogy minden négyszer van benne. Ha a bracnhing úgyis elfedi a feltöltést, akkor felesleges többször belerakni a memóriába az adatot. Ha nem fedi el, akkor mehet.
Szép lenne, ha az NV-re vérmókusokat küldenének, csak mert az ilyen trükkökkel nagyobb tempót ad.HUB!
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
namaste
tag
A CUDA, OpenCL, DX12 egy ideje elérhető, most már a Vulkan is, mind eléggé közvetlen memória hozzáférést biztosít. CUDA kóddal sikerült kimérni a 3.5+0.5GB-ot, a lehetőség adott.
"Jaj azt ne úgy képzeld el, hogy minden négyszer van benne."
Pont ez az ami nem tetszik: egyszer így működik, másszor úgy.Elég sok vörös bundás vérmókus rohangál fel s alá, hát hajrá!
gbors
Beszélünk valamiról, de nem tudjuk honnan indultunk és azt sem tudjuk igaz-e.Mi a keresztirány és mi az "egyenes" irány a különböző GPU-k esetén: GM107 (5 SMM), GM206 (8 SMM), GM204 (16 SMM), GM200 (24 SMM)?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
nagyúr
válasz namaste #15310 üzenetére
Beszélünk valamiról, de nem tudjuk honnan indultunk és azt sem tudjuk igaz-e.
Ez egy nagyon hangzatos semmitmondás Azt tudjuk, hogy honnan indultunk, ezek az információk a 970-gate kapcsán keringtek, de nagyon gyorsan helyettesítésre kerültek ezzel. Azt valóban nem tudjuk, hogy igaz-e a felvetés, meg azt sem, hogy a helyettesítő hivatalos verzió igaz-e. De miután most írom le harmadszor, hogy nem látom sok jelentőségét, hogy igaz-e, kissé feleslegesnek érzem ezen lovagolni.
Keresztirányról és egyenes irányról én nem beszéltem. Nekem az van az emlékeimben, hogy mindegyik GPC-hez van kijelölve egy preferred memory controller, amihez 128-bites kapcsolat van, a többihez meg 64-bites. Ez a GM204-ben 1 "széles" és 3 "keskeny" kapcsolatról szólt, míg a többi GPU-ról nem volt szó - a GM107 és GM206 két MC-vel bír, ezért ott sok variációs lehetőség nincs, míg a GM200-ban a 6 MC miatt lehet 1-5 és 2-4 is a felállás. Persze, csak ha az egész igaz...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #15312 üzenetére
De most emlékeztetőül arról beszélünk, hogy az NV a DX11-hez tartozó kernel driverben alkalmaz egy speciális memóriavezérlést, amivel sebességet nyernek annak az árán, hogy több VRAM-ot használnak. Ez alapvetően egy jó dolog, mert több lesz tőle az fps. Még ha marginálisan is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
"Ez egy nagyon hangzatos semmitmondás"
Ugye? De abból az ábrából nem derül ki semmi a crossbarra nézve. Se az hogy szimmetrikus, se az hogy aszimmetrikus.
Nyilván semmi jelentősége nincs, a GPU-k működnek, ahogy működnek. Néha előjön ez a téma (most Abu #15296 hozzászólásában), olyankor rákérdezek, hátha van valami bizonyíték, mellette vagy ellene. De semmi.Abu
Egy kicsit elbeszélünk egymás mellett, a shader processzorok számára érzékelhető memóriasebességre gondoltam. DX11 alatt elfedi a driver (szerinted), viszont a többi API esetén detektálhatónak kell lennie.
DX11 esetén a lefoglalt memória és a szabad terület méretének összevetéséből lehetne észrevenni a többszörös memória használatot. -
nagyúr
válasz namaste #15315 üzenetére
Abból az ábrából még az sem derül ki, hogy ténylegesen crossbarról van szó, ennyi erővel akár switching hub is lehetne. ... ja nem, biztos crossbar, hiszen rá is van írva
Az nyilván jogos, hogy mindenfajta írásos nyom híján kételkedsz. Én azért vagyok hajlamos elhinni a felezős sztorit, mert látok benne logikát.
Amúgy az a gyanúm (de ez tényleg puszta spekuláció), hogy amikor kibukott a memória-sebesség anomália, akkor volt egy kis pánik nVidiáéknál, és mielőtt a hivatalos magyarázat elkészült, azelőtt próbálkoztak olyan verziókkal, amiben nem kellett beismerni, hogy hazudtak a ROP-ok mennyiségével kapcsolatban. Aztán amikor vettek egy nagy levegőt, és megírták, hogy "tévedés" történt, akkor minden egyéb verziót kivontak a forgalomból.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Sonja
veterán
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
imi123
őstag
-
imi123
őstag
válasz #Morcosmedve #15320 üzenetére
Gondolom szeretnének mielőbb kijönni,nem tudják kivárni a GDDR5X-et.
A specifikációk alapján igen baráti árat kell hogy kapjon.Szerintem viszik majd mint a cukrot.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Valdez #15333 üzenetére
Nem fognak hatalmas chipekkel kezdeni egy uj gyartastechnologian.
Tokeletesen varhato mindket oldalrol, hogy amik iden kijonnek ott a legerosebb kartya csak kicsivel lesz a mostani csucsok felett, es majd a telen, vagy jovore erkezo nagy chipek hoznak igazi elorelepest. -
Sir Ny
senior tag
válasz Malibutomi #15337 üzenetére
már miért ne tennék?
Az nv már így vagy is 2 éves lemaradásban van tesla-fronton, a gk110 '13 februári
(mondjuk az egy évvel késõbb jött, mint a többi 28nm-s kártya)-
-
rocket
nagyúr
válasz Venyera7 #15324 üzenetére
Ilyen messze a megjelenestol, a tomeggyartas elindulasa elott a Sisoft adatbazisba kerulo ES kartyak orajelei nem igazan mervadoak, ilyenkor meg tapogatoznak, hogy megtalaljak a legjobb egyensulyt az orajelek es fogyasztas kozott a valos alkalmazasok teljesitmenye figyelembe vetelevel, igy megszuletnek a boltba szant verziok target orajelei, amit aztan a kihozatali arany figyelembe vetele csunyan fel tud rugni, es vagy csokkentik amitol lassabb lesz, vagy jon a brute force magas fogyasztassal, es draga hutessel ami csokkenti a pofitot, es igy sincs garantalva, hogy elerik a targetet.
Ilyenkor meg elnek a remenyek, aztan mikor omlenek a gyarbol a waferek, akkor hamar kiderul, hogy az elmelet es a gyakorlat kozott hajszalnyi, vagy dunanyi elteres van
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Kolbi_30
őstag
Aki dolgozott/dolgozik "nagy volumenu" tömegtermelésben/tervezesben az tudja hogy a papiron szereplo terv es szamolas papiron annyi amennyinek megálmodták, kesz termeknel meg lehet annyi is...meg sokkal több meg kevesebb is..mert a papir sokmindent elbír..persze lehet elsore is elvileg jot alkotni de akkor jon a quality aki megmondja hogy itt meg itt kene vele meg varialni hogy jo legyen...de az meg megint mas problemat vet fel.
Ezert nem jonnek 3 havonta a hardwerek, mert a gyartasechnologian javitanak a terveket modositjak a prototipusokon mert adatokbol kiokoskodott hangolasokkal, ami akar tobb ev meloja utan adja a kivant minoseget es termeket.ezert nem erdemes itt okoskodni a sok 10 evesnek vagy tapasztalatlan felnottnek..mert a gyartosori osszeszerelomelos/operator nem tudja, hogy adott alkatreszt amit naponta sokszor fogdos, esetleg hany ev munkaja..VGA es CPU vonalon meg meg bonyolultabb..mert nem mindeggy a kihozatal minosege, es a gyartastechnologia megbizhatosaga sem..(nem mindeggy hogy 100 chipbol 50 kuka, vagy csak 10..)You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Dyingsoul
veterán
Srácok ez mi a hóhér?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
daveoff
veterán
válasz füles_ #15343 üzenetére
Most megint az az időszak jön itt ph-n, hogy az amd isten kártyakkal dobbant a nyáron, az nv meg sehol nem lesz.....pont mint tavaly. Meglátjuk, kívancsi vagyok idén mi sül ki ebből a nagy váltásból...
Véleményedet ne tarts magadban, azért van a fórum, hogy beszélgessünk...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest