- Milyen monitort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen alaplapot vegyek?
- 3D nyomtatás
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #47250 üzenetére
Jelentősen más allokációkat másolni, mint csak lapokat címezni. De manuálisan nem tudsz olyan jó kódot írni, hogy csak a szükséges lapot címzed, és csak azt másolod például, ezért hiába kell az allokációból csak mondjuk 4 kB-nyi adat, át kell másolni a teljes allokációt, ami például lehet 100 MB is lehet. Tehát 4 kB-nyi adatigényért 100 MB-tal terheled a buszt, és az adott GPU VRAM-jába 99,9%-nyi olyan információt másolhatsz, amit lehet, hogy nem is fog használni. Ezért jobb ezt a problémát hardveresen kezelni, mert a hardver már meg tudja tenni, hogy csak annyi információt kér, amennyit címez, tehát nem terheled a rendszert teljesen felesleges másolásokkal.
A fentiek miatt van az, hogy az NV az NVLINK-kel sok GPU-t tud egy hostra rákötni. Az NVLINK memóriakoherens, tehát a skálázhatóságot a hardver már az interfészből biztosítja egy pontig, nem függ jelentősen a programkódtól. Az AMD is közel lineáris skálázhatóságot mond a friss diákon a CDNA-ra IF 2.0-val, ami reális is, ugyanúgy memóriakoherens az interfész.
Az Infinity Fabric 3.0 ezeknek a modelleknek a kiterjesztése. Nem csak az összekötött GPU-kkal biztosít memóriakoherenciát, hanem a teljes rendszeren belül.Ezek az NV, az AMD és az Intel oldalán is mind ugyanazok, csak más névvel, más interfésszel. A koncepció azonban a hatásfok drasztikus növelése, ami jelenleg a béka segge alatt van, de pont azért építik ezeket a gyártók, hogy jó legyen, és eközben még a programozási nehézségeket is megoldják. Igaz ennek rövidebb távon az lesz az ára, hogy AMD CPU-hoz AMD GPU-t, Intel CPU-hoz Intel GPU-t, NV GPU-hoz pedig valamilyen NVLinkes CPU-t kell venni. Nyilván ezért tárgyal az NV az ARM-mal, mert az IBM-től áttörést nem várnak, abban pedig nem bíznak, hogy az Intel és az AMD odaengedi őket a rendszereik közelébe, tehát kell nekik az ARM, hogy ezt az irányt ők is kiteljesítsék. Ez megérne még 50 milliárd dollárt is. Annyi hitelt biztos kapnak, és akkor követni fogják az AMD-t és az Intelt, vagyis teljes házon belüli platformot kínálnak memóriakoherenciával. Ez kritikus, hogy a jövőben esélyük legyen EFLOPS-os rendszerekbe kerülni, mert egyelőre ezeket viszi az AMD és az Intel, csak azért mert ők fel tudják kínálni a szóban forgó funkciót. Nem véletlen, hogy nem vegyítik ezen a szinten a gyártókat. Persze lehet bízni a szabványban is, de a CXL szabványosítása még a PCI Express 7.0-nál is csak opcióként merült fel. Az még sok-sok év, és ki tudja, hogy tényleg szabványosítva lesz-e. Az NV az ARM-mal tudna kínálni egy rendszert 2024 körülre, míg szabványos memóriakoherencia jó eséllyel csak az évtized vége felé lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
válasz Jack@l #47250 üzenetére
Pl. shaderekkel kiszámolt geometriák a cpu-n futó fizikai motor számára azonnal láthatók lesznek. Nagyon sok fizikailag korrekten leszámolt dolog azért nem tud hatni a gameplay-re, mert azok a GPU-n futnak pl. Vagy ott a tesszelálás. Az is macerás fizikával rendelkező rendszerekben.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingatlanos topic!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Asztalos klub
- Filmvilág
- Autós topik
- Milyen monitort vegyek?
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...