- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Segal
veterán
Hivatalos
December 6-án jelenik meg a Touch 199 dolláros áron. Jár hozzá 1 plusz kamera, a VR Sports Challenge és a The Unspoken nevű játé.
360 fokos játékhoz egy harmadik kamerát is ajánlanak ez 79 dolláros áron lesz kapható."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
veterán
-
zpeti2
tag
válasz Menthirist #3702 üzenetére
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #3702 üzenetére
Sziasztok!
Örülök, hogy HTC Vive ot választottam és nem vártam az Oculus Touch ra… 3 szenzor esetén ha lesz valakinek kérlek próbáljátok ki hány szor hány métert tud lekövetni hibátlanul Touch ra vonatkoztatva.
Azt gyanítom, hogy csak 360 fok egyhelyben vagy pár lépéses mozgásra lesz elegendő és ha a földől vennél fel valamit akkor lehet jelvesztés a test takarás miatt , illetve ha szoba sarkok felé közelítesz szintén lesz jelvesztés( Szenzor alatt állsz) , mert optimálisan ezek a szenzorok minimum 2 méterre helyezendők a célszemélytől.. ahogy hallottam.. Tehát ha van egy 4x4 méteres szobád lehet csak a belső 2x2 M ert fogja tudni rendesen követni.. Illetve az is érdekelne majd 4 szenzor esetén fogja e tudni követni a sarkokat vagy a padlóról való felvételt szintén.. (de 4 szenzoros rendszer kicsit már megdrágítja a mókát és sok USB 3.0 csatlakozó is kell + hosszabbító kábelek)
Sajnos az az érzésem amit sejtettem már márciusban, hogy az Oculus azért nem adta ki a Touch okat már akkor mert tudta a HTC Vive room scale miatt kenterbe veri őket mivel 2 szenzorram normális követés csak egyhelybe állásra és 180 fokos követésre alkalmas.. Ezt már akkor tudták édes kevés és húzták az időt remélve , hogy a fejszettet legalább sokan megveszik aztán meg azt mondják sokat „fejlesztettünk ez idő alatt” és most ugyanazt a touch -ot kiadják ami már tavasszak rendelkezésre ált…
Illetve most kísérletezgetnek egy önálló számítógépként funkcionáló készüléken, de már most lehet tudni olyan erős lesz max mint egy csúcs kategóriás mobiltelefon és nem pedig egy csúcskategóriás gép , ergó olyan játékok elképzelhetetlenek rá mint PC-s headset társaiknál..
Sebaj legalább 2szabad lesz a mozgás végre „ ami a Vive nál eddig is megvolt.. -
Jack@l
veterán
válasz izomman1 #3704 üzenetére
Azok a "szenzorok" mezei webkamerák megbuherálva. Nyilván ha az egyik nem látja a fejed amikor kéne, akkor elveszíti a pozíciód. (legalább kettőnek egyszerre látnia kell)
Oculus most a 3 webcammel + két kis játékvezérlővel már az 1000 dollárt nyaldossa, ez így magában egy vicc.#3706: Majd utánaolvasol azt rájössz... Nem kéne isteníteni a gagyit.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
válasz izomman1 #3704 üzenetére
Ne hidd. Már két szenzorral is kényelmesen nyomultak olyan 2x2 méteren, és nem is nagyon volt nagyobb szabad hely ezeknek a tesztereknek. Eléggé túl van hypeolva az, hogy 3-4 x 3-4 méteres területen is mozoghasson az ember a lakásban, lévén sokaknak az egész szoba nincs ekkora.
https://www.youtube.com/watch?v=vyNKR_-uKfs
Ahol a riftet takarja a test, ott a vive-ot is takarná. Két, szemben és magasban lévő, és enyhén lefele néző szenzorral csak aránylag kevés esetben veszti el mindkét eszköz a jelet, de mind a vive mind a rift esetében 2-nél több szenzorral lehet minimalizálni még azt a relatíve szűk nem látott tartományt is. A rift kamerái elég nagy látószögűek ahhoz, hogy relatíve közel is lehessen hozzájuk menni.Hiheted azt hogy a Vive roomscale-ben magasságos, a rift pedig touch-al sehol sincs, de csak magadat csapod be vele.
Jack@l: azért ennél egy "hangyányit" több, de az ilyen csúsztatások sosem zavartak téged sem itt, sem más topicokban. Az ilyen csúsztatások alapján nem más a vr szemüveg mint két kis monitor bekötve egy műanyag keretebe és kész.
"majd utánaolvasol"
Gyanítom az elmúlt uszkve 3 évben elmondhatom hogy bőséggel megtettem.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #3706 üzenetére
Akkor meséld el nekünk is mivel több. Kíváncsian várom
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
szenzor érzékenység, előtte optika látószög, stb. tudod... hogy is mondtad? "olvass utána". Annyira csak egy sima webcam, mint amennyire a vive lighthouse-a egy vinyómotoros lézerpointer
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #3706 üzenetére
A headset et tökéletesen követi , mivel hátul is van pánt! (követő pontok) Itt a Touch követéssel van a gond még egyszer hangsúlyozom , mert ott test takarás jel vesztés lehet elég erőteljesen! (vagy a kamera látószöge sarkokba szoba széleken nem működik)
HTC Vive esetén szoba szélén sarkokba földön is tökéletes a követés lézer mivolta miatt nem lehet takarás![ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #3708 üzenetére
Ezekkel még mindi nem mondtál semmit...
Mi az amitől különlegesebbé teszi az oculus a mozgást detektáló "szenzorát" attól hogy fogok egy mezei webcamerát és kiszedem belőle a IR szűrőt?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Neked nem tudom, hogy mi bajod van, de a sima webkamerák is 60-100$-ba kerülnek a minőségibb értelmesebb fajtából. Ezekkel az eszközökkel meg a követést valósítják meg, akkor mi a baj a szenzorral/árával? Az, hogy mit használnak követésre, teljesen mindegy csak működjön. Be kellene már fejezni ezt a miért kerül ennyibe dolgot azt hiszem már többször is bőven ki lett tárgyalva a topikban.
Más: Korábban 1 kamerás room scale-t is mutogattak az oculussal. Most akkor mi a fenéért kell 3 pláne 4 kamera? Na meg ha nem működik normálisan akkor adják alapból annyival amennyivel működik normálisan. Egyedül a touch kontroller ergoonómiája miatt húznék az Rift felé, de ezek a hírek eléggé rosszak...
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
izomman1
senior tag
Várom majd a tapasztalatokat milyen lesz az Oculus 3 szenzorral illetve 4 el touch követésére....
A legjobban én örültem volna, ha sikerült volna összehozni azt az Oculusnak mint a Vive nak, de sajnos kétlem, mert még mindig standing és 180 fokos játékokat propagálják az Oculusnál room scale teljesen elhanyagolható szerintük, pedig az a VR játékok jövője és az igazi szabadság! -
veterán
válasz izomman1 #3709 üzenetére
A lézer sem lát oda be, ahova a kamera nem, csak a max távolság a különbség. Lighthouse esetén is tudod blokkolni az érzékelőket, és a Constellation esetén is, de két szemben lévő szenzor esetén nem túl nagy az esélye.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
válasz Dyingsoul #3711 üzenetére
Az a baj, hogy ehhez a leggagyibb monochrome kamerák is jók, és van egy olyan érzésem hogy az is van benne
A mégnagyobb baj, hogy a mozgás detektálás megvalósítható kamera nélkül is(nagyobb frekvenciával, sokkal kissebb laggal), de akkor kitől húznának be 300 dollárt...
Tőled remélem befognak.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
a mozgásdetektálás megvalósítható belülről is (lásd a fentebb linkelt Santa Cruz prototípus), csak több és jobb szenzor kell bele. Sokkal könnyebb és egyszerűbb megoldani ha kint van egy/több referencia pont, mint az hogy a pontból magából legyen minden jól követve térben. Nem véletlen hogy a Vive sem ment első körben ebbe az irányba. Sőt a mobilok sem igazán tudják. De nyilván annyira gonosz az Oculus hogy az egész világot rákényszerítette hogy NE csinálja meg normális, piackész állapotban. Ördögi terv.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #3715 üzenetére
Nekem mesélhetsz még erről sokat, részben ez a munkám
Mindig elképedek egyesek naívságán, hogy azt hiszi egy cég egyből a jót adja ki, hogy aztán ne háromszor húzzon le aranyáron a gagyival...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
izomman1
senior tag
Akkor én is belinkelek egy 2 szenzoros vidit és itt a földről való felvételt meg se próbálja az illető.. (valószínűleg ott már nem működne..)
https://www.youtube.com/watch?v=zdU_OGCVjVU
1 perc 56 körül látszik, hogy a bal kezénél háttal fordulva elveszti a jelet az egyik touch ott marad a VR világba.. ha sarokba megy (teljesen nincs ott) akkor is már ő mondja itt már nem jó...fél m vagy méterre lehet a saroktól)
-
veterán
-
Dyingsoul
Topikgazda
Csináld csak, szép lassan el fogod érni azt, hogy a kutya sem fogja elolvasni/megválaszolni a kommentjeid.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
Nem sietik el a Touch megjelenest az biztos. Itt mail toluk hogy elorendelhetem es prioritas van mert a Rift-es is elorendeltem stb., de azt hiszem hagyom a francba. Foleg ha megint valami szaftos szallitasi koltesget probalnak legombolni az emberrol. Tobbet erek az Amazon-on elorendelni, ugyanakkor lesz az is Live, ott a szallitas ingyenes.
A roomscale temahoz pedig annyit hogy a legtobb Vive roomscale jatek gyakrolatilag standing experience. Meg azok is amik nem azok lennenek mert mozoghatsz tobbet legtobbszor a jatekmenet miatt nem mozogsz nagyon sehova, csak porogsz es itt ott lepsz egyet valamelyik iranyba. Egy 2x2m terulet eddig eleg volt mindenhez, pedig az is mar a minimum alatt van.
Ami meg zavar az a kontrollerek implementalasa a jatekban. Vanm ahol jo es intuitiv, van ahol zavaro aprosagok vannak. Tiltbrush es Job Simulator peldaul jo, ugyanugy ahogy a Space Pirate Trainer is, de a Brookhaven Experiment nem. Ott a pisztoly kicsit mas szogben all a kezedben mint ahogy a fogastol elvarnad es ez nagyon zavaro tud lenni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #3720 üzenetére
Lehet csak én vagyok extrém, de pl.: a Solus Project-et én átvittem teljesen és igaz teleportálós módon mozogtam, de sokszor meg megálltam és bejártam az igaz pici szobám virágot szobrot stb megcsodálva lehajolva stb..
Sétáltam picit a tengerparton stb.. Lefeküdtem a fűre néztem az eget stb… Ez valóban nem csak egy helyben állás volt. Lövöldözös játéknál pedig lebuksz odébb mész kardosnál hátrébb lépsz szúrsz odébb lépsz picit elszaladsz ha fel akarsz venni valami tárgyat a falon a talajon , mert ha van elég szobád nem teleportálgatsz mindig ..stb..[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz Dyingsoul #3711 üzenetére
Ő egy ilyen meg nemértett zseni... pontosabban annak hiszi magát. Pár hetente beégeti valaki akinek tele lesz a ... vele, de ez láthatóan nem zavarja, nyomatja tovább a mantráját. Különös ismertetőjele, hogy amikor tényekkel van szembesítve, akkor azzal próbálja kivágni magát, hogy neki ez a szakmája, tehát neki van igaza. Ja és alap, hogy rajta kívül mindenki hülye és át van baszva!
www.smart-bus.hu
-
veterán
válasz izomman1 #3721 üzenetére
Itt nem arról van teljesen szó hogy most totál fixen áll az ember esetleg 20-30 centiket mozog csak, hanem hogy elég-e az a 2m x 2m ami talán még esetleg a legtöbb szobában felszabadítható. Te sem hiszem hogy egy panelban nagyon tudnál 3x3 méteres szabad területet felszabadítani csak vr-ra. A linkelt videómon látszik hogy azért a rift sem jön zavarba, ha mozog az ember, és nem is kis területen. Vagy itt van ez. Vagy ez.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
Második videót én is belinkeltem látszik a jelvesztés 1:56 nál bal kéz úgy marad ha figyeled és saroknál 1 m környékén jelzi itt már nem jó...
Nyilván működik valamennyire (2 szenzorral is), de engem idegesítene , ha elvesztené a jelet ha tárgyért nyúlok... -
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3721 üzenetére
Nem alsz egy helyben, de az a kb. 2-2m eleg meg peldaul Holopoint-nal is. Nem mondtam hogy incs jatek aminel jol jon tobb, de gondolom a feljesztok is tisztaban vannak azzal hogy annal nagyobb terulet problemas lehet a felhasznalok zomenel igy a jatekmenet ugy van kialakitva hogy nem limitalo a kisebb terulet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #3725 üzenetére
Eddigi Oculus exclusive játékok 180 fokra tervezték elől két szenzor... Ez is ami baljós és furcsa ...remélem a VR játékok az Oculusnál is többről fognak szólni úgy mint a Vive nál 360 fok és ha nem is nagy de kis szoba követés..
De ha valakinek kis szobája van felteszi az Oculus szenzort (2,3*3 M mondjuk) és a falnál sarkaknál ebben a kis szobában is jelvesztés lenne.. mert csak a szoba közepét tudná normálisan követni 1,5 M*1,5 M az szintén elég zavaró lenne...(mert földről nem tudsz felvenni normálisan sarkakba fal mellett stb..) -
veterán
válasz izomman1 #3724 üzenetére
Még egyszer... Vive is képes jelet veszteni ugyanilyen körülmények között. Két szenzortól el lehet rejteni még a kontrollereket. Vive esetében sem tökéletesen elegendő két szenzor minden esetre. Egész egyszerűen ha a testeddel kitakarod a kontrollert, akkor mindegy hogy a kamera nem lát rá vagy a lézer nem jut el hozzá. Az Oculus kamerái 100 fok körüli látószöggel rendelkeznek vízszintesen és kb 60-nal függőlegesen. Ezért ha fentre, kissé lefele teszed őket, ahogy a vive esetében is ajánlják, akkor elég nagy területet tudsz lefedni már két szenzorral is. De az ellen nem véd, ha begubózol a sarokba és ráülsz kb a kontrollerekre. Az ellen nem véd sem a vive, sem a rift megoldása. A rift esetében a kamerának rá kell látnia legalább egy kicsit a touch-on lévő IR ledekre, míg a vive esetében a lézernek kell tudnia elérnie a kontrolleren lévő szenzorokra. Mindkettő blokkolható.
#3728: teljességgel lényegtelen, mivel a többi, nem oculus exluzív, full 360-as játék is ugyanolyan jól megy mint vive-on. Ezt azok mondják akik mindkettővel rendelkeznek és használják őket, összehasonlították őket.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
És miért minden Oculus youtube (exclusive) demó kipróbálása csak elől 2 szenzorra és 180 fokra van bemutatva? Oculus szerint ez elég? Ez a VR jövője?
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3726 üzenetére
Ha egy 2,3x3m szobaba felrakod a szenzorokat a ket ellentetes sarokba akkor sem a Rift-nel sem a Vive-nal nem tudsz a sarokbol felvenni semmit ha a testeddel eltakarod a hatad mogott levo szenzort. Ez nem termek kerdese hanem a lathatosage.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #3730 üzenetére
A jelet biztosan elveszti, max valami belső fallback mechanizmusra áll át, amit amúgy a rift is megtesz. Vannak belső szenzorok amik lokálisan szerzik be az infókat, a külső támpontokat csak javításra használják, hogy a belső szenzorok pontossági hibáinak összeadódását megakadályozzák. Tehát ezeknél mindnél (riftnél biztos, de feltételezem hogy a vive-nál is) van egy belső mérés, belső lokális szenzorokkal, amik külső segítség nélkül is képesek előállni valamilyen szinten pontos térbeli pozícióva, de kell a külső támpont hogy megbizonyosodjanak hogy tényleg jó a térbeli pozíció.
#3733: mondom, a rejtett kis mozgásokra lehet hogy elég a belső fallback mechanizmus is, csak ez ebben a formában hajlamosabb a hibák összegyűjtésére, mert nem tudja megállapítani ha téved. Lehet adott ideig, adott mértékben téved csak, márpedig az ember nem tudja milliméterre belőni hogy amúgy hogy áll a keze, anélkül hogy látná. Tehát tegyük fel a szenzorok azt mondják, a kezeid egy adott pozícióban vannak, és mondjuk 3-4 mm-t mozdulnak fel vagy le, akkor anélkül hogy látnád a kezeidet, nem tudod hogy valójában 2-3 vagy 6-7 mm-t is mozdult a kezed, csak te ebből 3-4-et vettél észre. mozdítottad a kezed, mozdult a virtuális kezed, kész pont. Sok ilyen pontatlanság elfedhető vr-ban, mert csak azt kell biztosra detektálni hogy mozdultál (és milyen irányba, és mikor álltál meg), az hogy pontosan mennyit is mozdult, azzal kapcsolatban van egy kis játéktere az eszköznek, mert a test sem tudja milliméter pontosan hogy mennyit is mozdult, ha nincs külső referencia, amihez viszoníthat.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #3732 üzenetére
Mozgatom majd a kontrollert a sarokba (fal mellett is kipróbálom )...Észre fogom venni ha nem jó...
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #3732 üzenetére
A lézer sugár akkor azt mondod nem hatol át a ruhán testen? Nem kicsit fogom test takarásba mozgatni a kezem.. Meglátjuk délután „akad e” vagy egyhelybe marad e…
-
-
veterán
válasz izomman1 #3734 üzenetére
Nagyon nem. A lézersugár egy egyirányba kontrollált fénysugár. Nem megy át a testen. Sőt ugyanúgy tükröződik pl tükrön. Szóval ha átmegy rajtad, az azt jelenti hogy olyan erős volt hogy átégetett. Az meg nem jó. Szóval nem, simán csak blokkolható az is. Ugyanaz az elv mint a lézeres ceruzák, pointerek esetében:
http://kinaicuccok.blog.hu/2013/12/12/lezer_mutatok_tesztje_zold_lezer_ceruza_laser_pointer_5mw_50mw_500mw_5000mw_osszehasonlitasa[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
himpike
aktív tag
Sziasztok,
szeretném kérdezni hogy létezik-e PChez olyan "VR" cucc amivel filmeket tudnék nézni. Nem akarok játszani rajta, kizárólag sorozatok nézésére használnám felirattal. 720p fölé ritkán megyek, de nagy "kijelzőn" ez egyértelműen kevés lenne.
Érdemes ebbe belevágnom jelenleg? Esetleg érdekelne a 3D is egy-egy film erejéig, de nem létszükséglet. -
veterán
válasz himpike #3738 üzenetére
szvsz nem, mivel olcsó és jó megoldás nincs, amire pedig használni akarod, ahhoz csak drágább megoldások lennének jók. Csak telefonos megoldással, vagy pc-ről telefonra streamelve nem igazán jó az élmény, no meg a képminőség sokak számára. Szóval önmagában nem erőltetném, ha nincs sok más terved is vr-ral.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #3739 üzenetére
De véleményem szerint 4 kamerával lesz tökéletes az Oculus Touch room scale követése… Mivel elől asztalon 2 kamera van nagyon sok demó bemutatón 180 fokos tökéletes experience miatt.
Hátul ha ugyanilyen pontos követést várunk el akkor pedig szintén két sarokba ennyi kamera kéne , hogy mondjuk egy 2,5 M * 2,5 M room scale területet lekövessen. (sarkokat is, mert ha egy kamera van hátul középen (3 kamera) hátsó sarkot nem biztos , hogy lekövetné rendesen)
Tehát 2*80 dollár plusz 2 szenzor továbbá hosszabbítók tömkelege (mert a szenzor és az Oculus fejszett kábele is rövid) + USB elosztó a gépbe ami szintén 30 dollár minimum egy jobbEgy kérdés:
Azt hallottam bár nem biztos hogy így van, hogy az Oculus USB szenzorai processzor igényesebbek (föleg több egyszerre ) mint a HTC vive 2 db lézer szenzora..
Ez igaz?Illetve az igaz amit az Oculus állít, hogy most levitték a gépigényt ? tényleg játszhatóan fut már Oculus játék egy GTX 960 al (Project Cars vagy akármi) vagy ez is csak egy szemfényvesztés?
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3740 üzenetére
Illetve egy fél perces videót mutattak be a készülő új Oculus üdvöskéről..
http://player.hu/tech-3/oculus-virtualis-valosag-szemuveg/
Mi értelme, ha teljes szabad mozgást biztosít a kábeles CV1? Vagy mégse? Jó jó ott a kábel lehet mondani meg a drága gép nem szükséges… de ez a megoldás nem nehéz belátni, hogy gyakorlatilag egy mobiltelefon erőforrás színvonal nem pedig egy asztali gépé..
4K VR headset et várom már amit majd tök mindegy ki adja ki (room scale követés mellett ) Felőlem az Oculus is kiadhatná a következő generációt, de tényleg ez lenne az új üdvöskéjük? Ha 4k lenne biztos eldicsekedtek volna vele.. -
veterán
válasz izomman1 #3740 üzenetére
Csak annyira kell hozzá a 4 kamera, mint amennyire a vive-hoz. Egész egyszerűen 2 kamerával/lightouse szenzorral mondjuk 95%-os megbízhatóság érhető el, 3-mal 99, 4-el 99.9. De a belső rendszerek áthidalhatják azokat a pillanatokat amikor nincs közvetlen rálátás. Fent linkeltem képeket arról, hogy 2 szemben álló kamerával mi lehet a problémás terület. 3-al még kisebb. Teljesen nem kizárható, hisz pl ráfeküdhetsz a kontrollerre vagy két ember összezárhat úgy, hogy eltakarják a szenzorokat. 2 szenzorral egy 2x2 vagy egy 3x3 méteres szoba túlnyomórészt lefedhető. Tehát még mindig ott tartunk hogy 599 dollár a rift 199-ért pedig kapod hozzá a touch-ot és még egy kamerát. Ott van mint a vive 2 lighthouse-al és a kézi kontrollerekkel, csak a riftnél több usb kell hozzá, mert a kamerákat rá kell kötni a gépre, míg vive esetében nem.
"usb szenzorai"? Mit értesz ez alatt? Vive esetén a lighthouse szenzorok teljesen dummy-k, csak szórják a fényt, de semmi számítást nem kell velük végeztetni. A lézernyalábok beérkeznek a kontroller és a szemüvegben lévő lézer érzékelő szenzorokba, és ez alapján számítják ki hogy mi történt. Annyiból erőforrásbarátibb, hogy csak a becsapódás idejét kell mérni a többi szenzorhoz képest, nincs semmi képfeldolgozás. A rift esetében az egésznek a fordítottja történik, nem a szemüveg kapja el a jeleket, hanem az bocsájtja ki, és a kamerák érzékelik az IR ledek mozgását. Ebből képi feldolgozással történik a térérzékelés, és igen, ez cpu igényesebb valamivel. De nem annyival, hogy különösebben probléma legyen, hacsak nem valami elképesztő igényes játékot próbálsz a minimális gépigényen vagy alatta tolni. Nem találkoztam olyannal hogy a cpu fogyott volna el pl a a vga előtt.
Levitték a gépigényt, mert az async timewarp mellé megérkezett az async spacewarp. Az első azt jelentette, hogy amikor a gép nem tudott stabilan kinyomni magából 90 képkockát másodpercenként, akkor 1-1 köztes képkockát az SDK képes volt "bekamuzni", az előző, már elkészült képkockát torzították úgy, ahogy a szenzorok szerint elmozdult a szemüveg a saját tengelye körül. Ez térben nem működött, tehát ha előre-hátra dőltél pl, csak ha a nézőpontod szögét változtattad (le-fel-jobbra-balra néztél). Megfelelően implementálva elképesztően sokat jelentett a mozgás reszponzivitása terén, Elite Dangerous-ban tapasztaltam DK2-őn olyat, hogy a fejmozgás még teljesen perfektnek tűnt, holott a játék maga már láthatóan akadt, tehát messze nem 90 fps volt, hanem mondjuk 40. Agyam eldobtam.
A mostani spacewarp esetében akár 45 fps is elég ahhoz, hogy folyamatosnak tűnjön, mivel az előző két képkockából számolt deltát felhasználva találja ki a harmadik képkockát, ha az nem érkezne meg.
Fontos tudni, és ők is nem tudják eléggé nyomatékosítani, hogy ez csak egy védőháló, ha az app épp elvesztené a 90 fps-t, tilos arra hagyatkozni hogy végig elég 40-50 fps, mert a timewarp és a spacewarp majd megoldja a többit. 90-re kell menni, 90-et kell elérni, csak épp ha véletlenül épp 15 ellenfél bóklászna eléd és mind egyszerre robbanna, akkor sincs még túl nagy baj ha beesne 90 alá az fps.
A ma már többször linkelt videóval kapcsolatban pedig valami felhő alapúságot magyaráznak de alig tudni róla bármit is. itt ugye több minden is gond: hiába viszed ki a világba, ha nem látod a környezeted, ha wireless akkor erősen limitált az akksi idő is (percek vagy esetleg 1-2 óra), és a felhőből vagy bármilyen netes kapcsolatból pedig tonnányi latency-t össze lehet szedni, márpedig vr-ban a fejmozdítástól a látott kép megjelenítéséig 20 msec a totál elfogadható max, ami bevállalható anélkül, hogy darabokra zúzná az élményt. Ezt pedig még egy közvetlen összeköttetésű pc-vel vagy konzollal sem egyszerű elérni. De alig tudunk még róla bármit is, úgyhogy felesleges még tippelgetni.
Hamarabb jönne szerintem egy wireless vr szemüveg, ami egy pc-re csatlakozik, de ott is erősen problémás ennyi video jelet átküldeni wireless problémamentesen (2160x1200x90 hz-ről beszélünk a cv1 vagy a vive esetében is), másrészt ott is ott van az akksi probléma. Nem lehet túl nagy vagy nehéz, mert kényelmetlenné teszi a szemüveg viseletét.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #3742 üzenetére
Köszi az infót!
Spacewarp lehet jó dolog, mert a Vive nál pl. Raw Data ba ha gyorsan mozgatom a fegyvert jobbra -balra kicsit szellemképes lesz késve követi le.. Elvileg erre is ha jól hallottam jó... (Bár Brookheaven Experience nél és más játékoknál ez nincs így tökéletes)
Bár supersampling 1.8 ra állítva játszom és FX 8350 es el 4,6 ghz re húzva a magokat (lehet a procim már gyenguska hozzá) - igaz GTX 1080 al... :-)
Azt is hallottam , hogy a supersampling felskálázás jobb a HTC Vive ba mivel tisztább képet ad a Vive lencséje míg az Oculusnál nem , mivel kis trükkel a lencse a pixeleket eleve elmossa , hogy ne lásd úgy őket..Spacewarp tényleges hatását majd le tudja valaki tesztelni tényleg GTX 960 al is már megy minimumon egy Project Cars CV1 -ba? Processzor igény is lejjebb szorult akkor már nem is olyan erőforrás igényes az a CV1 Öculus szenzorok CPU igénye?
+ 1 dolog még a rajzhoz visszakanyarodva - hol működik a Touch és hol nem.
Szintén netes youtuberektől hallottam, hogy az Oculus szenzora nem tudja követni a jelet
- ha túl alacsonyra buksz (mert fejmagasságra van állítva a szenzor az asztalon )
- ha túl magasra nyúlsz
- ha közel mész hozzá (mellé közelítesz)(de ezeket mind ma este HTC Vive al letesztelem megírom az eredményt)
A rajz egy 2d-s felület viszont 3d teret kellene tökéletesen lekövetnie.. Lehet nincs igazam és lehet rossz információkat hallottam... Ha majd ezt aki kompetens leteszteli jó lesz...
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Dyingsoul #3719 üzenetére
Bárcsak kihagyná a kötekedést meg a beszólást az összes idióta...
Cikk a szemellenzősöknek:
http://index.hu/tech/2016/10/07/tovabbra_sem_tudjuk_miert_lesz_jo_dolog_a_virtualis_valosag/[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz himpike #3738 üzenetére
Fogsz egy középkategóriás telefont és belerakod valami műanyag "cardboardba". 5-6e-ért a xiaomi már nagyon minőségit gyárt. Az le fog játszani neked egy fullhd filmet lazán.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3743 üzenetére
A beallitasoknal megmutatja hogy mekkora teruletet pasztaz le a szenzor, ugy kell beallitani hogy a fejed ha alsz es a padlo is benne legyen. Ha az asztalra teszed a szenzort es vizszintesen vagy esetleg felfele nez akkor vilagos hogy a padlot nem koveti.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
Amikor először kipróbáltam a Vive ot… azt mondtam wow ezt vártam már 20 éve kicsi gyerek korom óta… nagyon örültem neki és újra elkezdtem játszani mint egy gyerek… Asztali játékokat nem nagyon játszom már túl unalmas.. Bár ez a lelkesedés kicsit megfogyatkozott tartalom kevéssége miatt.. , de még mindig el el tudok egy egy új tartalmon csodálkozni és feldobja a napom.. Játékokra vagy 360 fokos filmekhez egészen jó a mostani VR is (felnőtt filmekhez )
A tegnapi Oculus bemutatót én is figyelemmel kísértem és ez a beszélgetés- filmezés- hülyülés virtuális térben rajzfilm figuraként kicsit én is úgy érzem erőltetett nem ezért dobnám el a Vive ot az Oculus-ért …
Igazándiból ha később kapható lesz idehaza is végre csomagba és bebizonyosodik legalább olyan a követő rendszere mint a Vive nak akkor erősen elgondolkodom a váltáson, de bizonytalanra nem dobnám a Vive ot..
Főleg azért is nem , mert ők karolták fel a room scale alkalmazásokat és a vásárlásod egyfajta szavazat is merre fejlődjön a VR technológia.. Ha Oculust veszel (látható a bemutatót demókon ) hogy igazi room scalet nem kínálnak inkább csak 180 fokos vagy max 360 fokos egyhelyben játékot .
Az nekem édes kevés lenne a Vive után .. így várok a biztosra ha kijön a touch mire lesz tényleg képes.. -
veterán
hmm, index tech cikkek. A minőségi technikai újságírás netovábbja
#3743 :
"- ha túl alacsonyra buksz (mert fejmagasságra van állítva a szenzor az asztalon )
- ha túl magasra nyúlsz
- ha közel mész hozzá (mellé közelítesz)"
Ezért mondtam hogy magasabbra, de lefele nézve kell állítani, mint a vive esetében. ekkor a 60 fokos függőleges látószög is elegendő, látszik a magas és alacsony pont is. A vive sem szereti ha a lighthouse alatt matatsz, kitakarva a mögötted lévő érzékelőt.A rajz 2d-s, de el lehet képzelni miről beszél. Pl a két szemközti szenzor esetén a zöld területen mindkét kamera látja a kezed, a narancs területen csak az egyik (de még az is elég), míg a piros az, ahol egyik sem, de ha a szenzor feljebb van, akkor ez egy térdmagasságban lévő szűkülő terület.
Ebben a videóban beszélnek róla alaposan, innen vannak a screenshotok is.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-Solt-
veterán
válasz Menthirist #3748 üzenetére
Én komolyan nem értem ezt a csókát, sorban lövi az öngólokat magának...
www.smart-bus.hu
-
Jack@l
veterán
Nem lehet mindenki pék vagy focista, hogy ilyen éles szeme legyen a dolgokhoz.
Nyugodtan nekem is beszólhatsz, biztos az is nagyban fogja emelni a topik szakmai színvonalát...A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.