Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • €uro

    őstag

    válasz Zoli1222 #4085 üzenetére

    Saitek R660 GT élménybeszámoló

    Elsősorban az e topikban elhangzott vélemények és ajánlások alapján vettem ilyen kormányt a héten.

    Első fogásra elég könnyűnek éreztem a dobozát, amit izgalommal bontottam ki. Először a pedálszerkezet került a kezembe. Azonnal megnyomkodtam. Milyen rövid úton járnak a pedálok! - csodálkoztam rá. Illetve azt vártam, hogy még ha nem is lesz fokozatosan keményedő a fék, de azt legalább a gázpedáltól eltérő erővel lehet majd lenyomni.

    A kormánykereket meglepően kicsinek találtam. A 180 fokos elforgatást meg kevésnek. Ez ugye 90 fok jobbra és balra. A szerkezet - a mellett, hogy nem túl nagy - elég masszív. A kormány oldalsó részeinek gumírozott fogása sokat dob rajta. Így a többi elem hideg műanyag része is elfogadható.

    A váltókarok esetében mikrokapcsolós megoldásra számította. Hát ezt nem az. A váltó kar egész pofásra sikeredett - bár először ezt is kicsinek találtam. Balkezeseknek jól jöhet, hogy át lehet tenni a kormány másik oldalára is. Működése: Három állású. Fel-le tologathatjuk. Ugye mindig visszaáll középre. És ez sem mikrokapcsolós.

    A kormányon a négy középső gombot egészíti ki az ötödik és hatodik gombként használható váltókapcsolók. Meglepődve tapasztaltam, hogy a váltófülek és a váltókar fel-le pozíciói megegyeznek, ugyanannak az ötödik-hatodik gombnak a lenyomását jelentik. Nem értem, hogy miért nem lehetett volna külön gombként programozni őket, hiszen amúgy sincs olyan sok nyomkodnivaló a kormányon. Az első négy gomb különben kézre illetve hüvelykujjra esik.

    Duda és légzsák nincs rajta.

    Nézzük mit tud működés közben.

    Miután felinstalláltam a driver-ét, a kalibrálásnál egész jónak találtam a pedál- és a kormány mozgások visszajelzését. Amikor megnyomtam egy gombot, élmény volt először megtapasztalni a force feedback effekteket.

    Itt most meg is állnék egy pillanatra, mert az effektek kapcsán elgondolkodtatott valami. Amikor a kormány teljesen elfordítom az egyik irányba, hirtelen ütközéssel éri el a végpontját. Ha itt - vagy közel ehhez a ponthoz - aktiválódik egy effekt, akkor a kormány úgy vágja neki ennek az ütközőnek magát, hogy az már nekem is fáj. Ezt talán szoftveresen lehetett volna szabályozni, mert nem hiszem, hogy hosszú távon jót tesz majd a szerkezetnek.

    Ha nincs a Need For Speed Shift játék, akkor most nincs kormányom. Csak ezért a játékért vettem meg. El is indítottam a programot, hogy végre kiderüljön, mit tudok vele kezdeni négy keréken.

    Borzalmas volt, amit először éreztem! A kormányt össze-vissza rángatta a force feedback. De ami a legrosszabb, hogy túlságosan soknak tűnik a reakcióideje. Később rájöttem, hogy a force feedback-ket 10-ről lejjebb kell venni. 2-re vagy 1-re fogom állítani, de lehet, hogy teljesen ki is kapcsolom majd.

    Szerintem az NFS nem az igazi! A játékban az autó mindig ellenkormányoz. Nem értem, hogy miért. Ha egy egyenes úton a kormányt egyenesbe állítom, majd elengedem és a gázra lépek, akkor az autót egy kicsit jobbra kormányozza, majd ellenkormányoz, majd annak még jobban ellenkormányoz és ezt csinálja mindaddig, amíg meg nem pörög, vagy ki nem csúszik az út szélére. Tök gáz! De ilyen volt már akkor is, amikor a billentyűzettel játszottam, ezért ez inkább szól a játékról, mint a kormányról.

    A reakcióidejét pedig nem tudom, hogy meg kell-e majd szoknom, vagy hogy mi lesz vele. Mindenesetre elég kiábrándító, hogy kb. fél másodpercre követi a monitoron lévő virtuális kormány mozgása a mozdulataimat. Bár már azon a videón is megfigyeltem ezt a viszonylag magas reakcióidőt, amit ide szúrt be valaki a napokban a G25-ös és G27-es Logitech-es kormányokról.

    Szóval autóversenyzést a szó szoros értelmében még nem tudtam élvezni. Klaviatúrán mióta az eszemet tudom manuális váltót használok. De itt még nem tudok reflexből fékezni, visszaváltani és rendesen kormányozni. Nem szoktam még meg a pedálokat, hogy meddig kell lenyomni, hogy mikor blokkol és pörög ki a kerék. Meg szerintem eleve még nincs is jól beállítva az egész kormány. Úgy érzem szép lassan fogom majd csak megszeretni...

    Tervezem, hogy kipróbálok egy másik játékot is vele. Mondjuk a DiRT-öt. A Colin McRae Rally-kat mindig is szerettem. De amikor még a DiRT megjelent, nem tudtam vele játszani, mert kevés volt hozzá a gépem. Most azzal majd talán a kormány is jobban fog működni.

    Különben összességében nem tűnik rossznak a kormány. Illetve bízom benne, hogy csak a Need For Speed miatt nem tudtam még rendesen használni.

    Végezetül még annyit, hogy először próbáltam ki kormányt. Szóval sem gyakorlatom, sem összehasonlítási alapom nincsen. Ennek tükrében kéretik értékelni a szavaimat!

Új hozzászólás Aktív témák