- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi belépő szinten
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen alaplapot vegyek?
- 240 Hz-cel büszkélkedhet a Philips új, 4K-s QD-OLED monitora
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Autóhifi
- eGPU tapasztalatok
- Úgy tűnik, nem lesz Samsung Galaxy Tab S10
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
LG UltraGear 32GS95UE: egy igazán univerzális monitor
ph Munka, esti játék vagy esport: az LG OLED kijelzője a gyártó ígérete szerint minden területen megállja a helyét.
-
Friss videókon a Black Myth: Wukong
gp Ahogy arról már korábban szó volt, elsőként csak PC-re és PlayStation 5-re érkezik a játék, Xbox-ra később fut be.
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
€uro
őstag
válasz Zoli1222 #4085 üzenetére
Saitek R660 GT élménybeszámoló
Elsősorban az e topikban elhangzott vélemények és ajánlások alapján vettem ilyen kormányt a héten.
Első fogásra elég könnyűnek éreztem a dobozát, amit izgalommal bontottam ki. Először a pedálszerkezet került a kezembe. Azonnal megnyomkodtam. Milyen rövid úton járnak a pedálok! - csodálkoztam rá. Illetve azt vártam, hogy még ha nem is lesz fokozatosan keményedő a fék, de azt legalább a gázpedáltól eltérő erővel lehet majd lenyomni.
A kormánykereket meglepően kicsinek találtam. A 180 fokos elforgatást meg kevésnek. Ez ugye 90 fok jobbra és balra. A szerkezet - a mellett, hogy nem túl nagy - elég masszív. A kormány oldalsó részeinek gumírozott fogása sokat dob rajta. Így a többi elem hideg műanyag része is elfogadható.
A váltókarok esetében mikrokapcsolós megoldásra számította. Hát ezt nem az. A váltó kar egész pofásra sikeredett - bár először ezt is kicsinek találtam. Balkezeseknek jól jöhet, hogy át lehet tenni a kormány másik oldalára is. Működése: Három állású. Fel-le tologathatjuk. Ugye mindig visszaáll középre. És ez sem mikrokapcsolós.
A kormányon a négy középső gombot egészíti ki az ötödik és hatodik gombként használható váltókapcsolók. Meglepődve tapasztaltam, hogy a váltófülek és a váltókar fel-le pozíciói megegyeznek, ugyanannak az ötödik-hatodik gombnak a lenyomását jelentik. Nem értem, hogy miért nem lehetett volna külön gombként programozni őket, hiszen amúgy sincs olyan sok nyomkodnivaló a kormányon. Az első négy gomb különben kézre illetve hüvelykujjra esik.
Duda és légzsák nincs rajta.
Nézzük mit tud működés közben.
Miután felinstalláltam a driver-ét, a kalibrálásnál egész jónak találtam a pedál- és a kormány mozgások visszajelzését. Amikor megnyomtam egy gombot, élmény volt először megtapasztalni a force feedback effekteket.
Itt most meg is állnék egy pillanatra, mert az effektek kapcsán elgondolkodtatott valami. Amikor a kormány teljesen elfordítom az egyik irányba, hirtelen ütközéssel éri el a végpontját. Ha itt - vagy közel ehhez a ponthoz - aktiválódik egy effekt, akkor a kormány úgy vágja neki ennek az ütközőnek magát, hogy az már nekem is fáj. Ezt talán szoftveresen lehetett volna szabályozni, mert nem hiszem, hogy hosszú távon jót tesz majd a szerkezetnek.
Ha nincs a Need For Speed Shift játék, akkor most nincs kormányom. Csak ezért a játékért vettem meg. El is indítottam a programot, hogy végre kiderüljön, mit tudok vele kezdeni négy keréken.
Borzalmas volt, amit először éreztem! A kormányt össze-vissza rángatta a force feedback. De ami a legrosszabb, hogy túlságosan soknak tűnik a reakcióideje. Később rájöttem, hogy a force feedback-ket 10-ről lejjebb kell venni. 2-re vagy 1-re fogom állítani, de lehet, hogy teljesen ki is kapcsolom majd.
Szerintem az NFS nem az igazi! A játékban az autó mindig ellenkormányoz. Nem értem, hogy miért. Ha egy egyenes úton a kormányt egyenesbe állítom, majd elengedem és a gázra lépek, akkor az autót egy kicsit jobbra kormányozza, majd ellenkormányoz, majd annak még jobban ellenkormányoz és ezt csinálja mindaddig, amíg meg nem pörög, vagy ki nem csúszik az út szélére. Tök gáz! De ilyen volt már akkor is, amikor a billentyűzettel játszottam, ezért ez inkább szól a játékról, mint a kormányról.
A reakcióidejét pedig nem tudom, hogy meg kell-e majd szoknom, vagy hogy mi lesz vele. Mindenesetre elég kiábrándító, hogy kb. fél másodpercre követi a monitoron lévő virtuális kormány mozgása a mozdulataimat. Bár már azon a videón is megfigyeltem ezt a viszonylag magas reakcióidőt, amit ide szúrt be valaki a napokban a G25-ös és G27-es Logitech-es kormányokról.
Szóval autóversenyzést a szó szoros értelmében még nem tudtam élvezni. Klaviatúrán mióta az eszemet tudom manuális váltót használok. De itt még nem tudok reflexből fékezni, visszaváltani és rendesen kormányozni. Nem szoktam még meg a pedálokat, hogy meddig kell lenyomni, hogy mikor blokkol és pörög ki a kerék. Meg szerintem eleve még nincs is jól beállítva az egész kormány. Úgy érzem szép lassan fogom majd csak megszeretni...
Tervezem, hogy kipróbálok egy másik játékot is vele. Mondjuk a DiRT-öt. A Colin McRae Rally-kat mindig is szerettem. De amikor még a DiRT megjelent, nem tudtam vele játszani, mert kevés volt hozzá a gépem. Most azzal majd talán a kormány is jobban fog működni.
Különben összességében nem tűnik rossznak a kormány. Illetve bízom benne, hogy csak a Need For Speed miatt nem tudtam még rendesen használni.
Végezetül még annyit, hogy először próbáltam ki kormányt. Szóval sem gyakorlatom, sem összehasonlítási alapom nincsen. Ennek tükrében kéretik értékelni a szavaimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal
- FHD 15.6" 300Hz/I7 10870H/16GB 3200MHz/3060 6GB 95W/1TB
- iphone 15 Pro Max 256gb White Titanium,független,garanciális
- ASUS RTX 4070 12GB GDDR6X DUAL EVO OC EDITION - Új, bontaltan, 3 év garancia - Eladó!
- Apple Watch Milanese Loop 44mm Graphite eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen