Hirdetés

A Vulkan API-n futva térhet vissza a Mantle

A GRVK projekt az AMD, mára letiltott grafikus API-ját implementálná a Vulkan API-n.

Az AMD még a 2013-as esztendő végén mutatta be részletesen a Mantle API-t, amelynek a használatát 2015-ben tiltotta meg a publikumnak a cég, helyette a DirectX 12 vagy a Vulkan API-t javasolták. Számos játék azonban csak a Mantle-t támogatja az explicit API-k közül, így ezeket már a frissebb AMD meghajtókkal is lehetetlen futtatni. Bár a Radeon Software-ben még mindig megtalálható a Mantle, de ehhez csak fejlesztői módban lehet hozzáférni, vagyis a játékosok elől el vannak zárva a funkciók.

Hirdetés

A fentiek miatt született meg a GRVK, ami lényegében azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Mantle API-t Implementálja a Vulkan API-ra. Most vált elérhetővé a fejlesztés 0.3-as verziója, ami abból a szempontból áttörés, hogy a Star Swarm című technikai demonstráció 118 shaderét képes lefordítani. Ennek azért van jelentősége, mert a Mantle és a Vulkan ugyan nagyon sok szempontból hasonlít egymásra, de a shader fordítás tekintetében azért vannak erőteljesebb különbségek. A Mantle API-t használó játékok AMDIL-ben szállítják a shader kódokat, és ezeket át kell konvertálni SPIR-V-be, ami egyáltalán nem triviális feladat, de a fejlődés egyértelműen látszik a projekten.

Természetesen még nincs implementálva az összes Mantle funkció, így sok munka van még hátra, viszont azzal, hogy egy komplexebb program összes shaderét sikerült SPIR-V-re lefordítani, igen nagy lépést tett a projekt a célja felé. És később realitás lehet a Mantle leképezővel rendelkező címeket egy szabványos Vulkan 1.2-es implementációval rendelkező hardveren futtatni, függetlenül a gyártótól.

A GRVK projekt az alábbi GitHub oldalon érhető el.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények