Tényleg a műorr lehet a gyógyszer a VR betegségre

A virtuális orr használatával később jön el a szédülés és kényelmesebb a használat is.

A virtuális valóságra való headsetek használata során rengetegen panaszkodnak szédülésre, émelygésre, hányingerre, ami miatt egy idő után fel kell hagyni a VR kalandozással. Értelemszerűen rengetegen keresik a kincset érő megoldást erre a problémára, hiszen ennek elhárításával komoly akadály hárulhatna el a technológia és az eszközök elterjedésének útjából.


(forrás: Ars Technica) [+]

Az amerikai Purdue egyetemen is kutatják a kérdést, és abból indultak ki, hogy az agy bár számos látott információról látszólag nem vesz tudomást, azonban a háttérben mégis foglalkozik ezekkel. Ilyen például az, hogy orrunkat egyáltalán nem érzékeljük a látómezőben, pedig ott van, de csak akkor vesszük észre, ha direkt odafigyelünk rá. Viszont a szerepe fontos, mert egyfajta stabilitást ad. Legalábbis erre utal, hogy néhány VR szoftverből készítettek olyan változatot is, amelyben elhelyeztek egy virtuális orrot is, és ezt követően végeztek egy csoportos kísérletet a különböző verziókkal. Az alanyok válaszainak kiértékelése után kiderült, hogy az "orros" szoftvereknél később kezdtek szédülni, és kényelmesebbnek érezték a használatot is. Viszont az is nyilvánvalóvá vált, hogy a VR betegséget ennyivel pusztán nem lehet megszüntetni, ez a módszer maximum a tünetek enyhítésére, vagy megjelenésük elodázására szolgál, de azért ez is valami.

Előzmények

Hirdetés