USB-s tárolóeszközökkel bővül a Transcend kínálata

A Transcend több új USB-s tárolóeszközt jelentett be egy július végén kezdődő tajvani informatikai kiállításra készülődve. A StoreJet 25C (Classic) egy 124 x 78 x 14 mm-es ház, melyben egy 2,5 hüvelykes, 250 vagy 320 GB kapacitású SATA merevlemez kerül. A borítás rozsdamentes acélból és részben lakkfekete műanyagból készül, a hátoldal pedig csúszásgátló, a vibrációk terjedésének is gátat vető anyagú.

Hirdetés

Míg az előbbi típus az elegáns formaterv kedvelőit célozza meg, addig a StoreJet 25P (Portable) egy sportosabb szabású, 127 x 81 x 15 mm méretű HDD-tok. A gyártó weboldalán merevlemez nélküli, illetve 250 GB-os tárolóegységgel kibélelt változatot is találunk; a diszk beszerelését vagy cseréjét szétcsúsztatható keret teszi egyszerűvé. Mindkét modell USB 2.0 interfészen át kommunikál, a stabil áramellátás érdekében Y-kábelt mellékel hozzájuk a gyártó.

Transcend StoreJet 25C és 25P
Transcend StoreJet 25C és 25P

Új flashmemóriás pendrive-ot is piacra dobott a Transcend. A JetFlash V95 krómozott házba kerül, fényes fekete vagy vörös betét díszíti, és egy Swarovski kristály is hangsúlyozza eleganciáját. A behúzható USB csatlakozós eszköz mérete 41 x 18 x 7 mm, hordozásához egy bőr pántot mellékelnek. A V95 tárkapacitása 4 GB, átviteli sebessége olvasáskor 10 MB/s, íráskor 3 MB/s. Mind a merevlemezes, mind a flashmemóriás tárolóegységekhez jár extra funkciókat biztosító szoftver is StoreJet Elite, illetve JetFlash Elite néven. Ennek segítségével hordozhatjuk internetezéshez kialakított környezetünket, vagyis mindig kéznél lehetnek jelszavaink, könyvjelzőink, e-mailjeink, ráadásul úgy használhatunk egy idegen PC-t is, hogy nem hagyunk rajta nyomot. Emellett titkosítással kiegészített tömörítő és adatok biztonsági mentését, szinkronizálását lehetővé tevő program képezi még a csomag részét.

Transcend JetFlash V95
Transcend JetFlash V95

A Gartner nemrég megjelent tanulmányából kiderült, hogy az USB-s, flashalapú meghajtók értékesítése a darabszámot tekintve dinamikusan bővül, 2007-ben nagyjából 171 millió darabot adtak el belőlük világszerte. Igaz, az ebből származó 2,66 milliárd dolláros árbevétel nem sokkal tér el az előző évitől, ami az éles verseny és a csökkenő árak mellett annak a számlájára írható, hogy az adott időszakban nem történt lényeges, a szegmens egészére kiható előrelépés a tárkapacitás területén. A konszolidálódó piacról el is tűnt néhány márka, a Transcend pedig a 2006-os negyedik helyezéséhez képest egyet előre lépett a globális rangsorban; a szegmens zsúfoltságára jellemző, hogy ehhez 8,7 százalékos részesedést kellett elérnie a gyártónak. A tajvani Transcendnek a hazai piac mellett szilárd bázisa Európa, Oroszország és India, de növekedését főként a japán és kínai piacon produkált térnyerésének köszönheti.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés