USB-s tárolóeszközökkel bővül a Transcend kínálata

A Transcend több új USB-s tárolóeszközt jelentett be egy július végén kezdődő tajvani informatikai kiállításra készülődve. A StoreJet 25C (Classic) egy 124 x 78 x 14 mm-es ház, melyben egy 2,5 hüvelykes, 250 vagy 320 GB kapacitású SATA merevlemez kerül. A borítás rozsdamentes acélból és részben lakkfekete műanyagból készül, a hátoldal pedig csúszásgátló, a vibrációk terjedésének is gátat vető anyagú.

Hirdetés

Míg az előbbi típus az elegáns formaterv kedvelőit célozza meg, addig a StoreJet 25P (Portable) egy sportosabb szabású, 127 x 81 x 15 mm méretű HDD-tok. A gyártó weboldalán merevlemez nélküli, illetve 250 GB-os tárolóegységgel kibélelt változatot is találunk; a diszk beszerelését vagy cseréjét szétcsúsztatható keret teszi egyszerűvé. Mindkét modell USB 2.0 interfészen át kommunikál, a stabil áramellátás érdekében Y-kábelt mellékel hozzájuk a gyártó.

Transcend StoreJet 25C és 25P
Transcend StoreJet 25C és 25P

Új flashmemóriás pendrive-ot is piacra dobott a Transcend. A JetFlash V95 krómozott házba kerül, fényes fekete vagy vörös betét díszíti, és egy Swarovski kristály is hangsúlyozza eleganciáját. A behúzható USB csatlakozós eszköz mérete 41 x 18 x 7 mm, hordozásához egy bőr pántot mellékelnek. A V95 tárkapacitása 4 GB, átviteli sebessége olvasáskor 10 MB/s, íráskor 3 MB/s. Mind a merevlemezes, mind a flashmemóriás tárolóegységekhez jár extra funkciókat biztosító szoftver is StoreJet Elite, illetve JetFlash Elite néven. Ennek segítségével hordozhatjuk internetezéshez kialakított környezetünket, vagyis mindig kéznél lehetnek jelszavaink, könyvjelzőink, e-mailjeink, ráadásul úgy használhatunk egy idegen PC-t is, hogy nem hagyunk rajta nyomot. Emellett titkosítással kiegészített tömörítő és adatok biztonsági mentését, szinkronizálását lehetővé tevő program képezi még a csomag részét.

Transcend JetFlash V95
Transcend JetFlash V95

A Gartner nemrég megjelent tanulmányából kiderült, hogy az USB-s, flashalapú meghajtók értékesítése a darabszámot tekintve dinamikusan bővül, 2007-ben nagyjából 171 millió darabot adtak el belőlük világszerte. Igaz, az ebből származó 2,66 milliárd dolláros árbevétel nem sokkal tér el az előző évitől, ami az éles verseny és a csökkenő árak mellett annak a számlájára írható, hogy az adott időszakban nem történt lényeges, a szegmens egészére kiható előrelépés a tárkapacitás területén. A konszolidálódó piacról el is tűnt néhány márka, a Transcend pedig a 2006-os negyedik helyezéséhez képest egyet előre lépett a globális rangsorban; a szegmens zsúfoltságára jellemző, hogy ehhez 8,7 százalékos részesedést kellett elérnie a gyártónak. A tajvani Transcendnek a hazai piac mellett szilárd bázisa Európa, Oroszország és India, de növekedését főként a japán és kínai piacon produkált térnyerésének köszönheti.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények