Visszaszorulóban az offshore termelési mód

Az európai high-tech cégek jelentős növekedésre számítanak iparágukban, és már most készülnek is erre, mikor ellátási láncaik kiépítésénél a tényezők szélesebb körét veszik figyelembe – derül ki a UPS logisztikai vállalat ötödik, évente kiadott „Change in the (Supply) Chain” (CITC) kutatásának európai eredményeiből.

Átstrukturálódás

A UPS megbízásából, az IDC Manufacturing Insights által végzett kutatás arra az eredményre jutott, hogy míg ugyan a high-tech cégek továbbra is kapacitásaik külföldre telepítésével csökkentik munkaerő-költségeiket, az offshoring mellett egyre többen élnek az úgynevezett „rightshoring” lehetőségével is. A válaszadók 38 százaléka mondta azt, hogy gyártó telephelyeiket a kereslet jelentkezésének helyéhez közelebb telepítik.

Hirdetés

A „nearshoring” – mely a termelésnek vagy az összeszerelésnek a kereslet helyéhez közel való telepítését jelenti – egyre népszerűbb, ahogy a cégek növelik szolgáltatásaik minőségét, csökkenteni igyekeznek készleteik tranzitidejét és növelni a termékek minőségbiztosítását. A high-tech logisztikai döntéshozók 35 százaléka tervezi nearshoring stratégia kialakítását – ami 9 százalékponttal több mint a 2013-ban megfigyeltek. Az európai válaszadók 54 százaléka már két vagy több évvel ezelőtt közelebb is vitte gyártóbázisát a kereslet helyéhez, 34 százalékuk pedig ugyanezt tette idén.

Az európai cégvezetők több mint fele (56 százaléka) stratégiájának részeként tekint a „rightshoringra”. Ez a stratégia több faktort vesz figyelembe annak eldöntésénél, hogy milyen közel legyen a beszerzés a gyártás, a raktározás és a disztribúció helyéhez.

Míg a UPS növekedést lát mind a nearshoring, mind a rightshoring terén, az offshoring, vagyis az a stratégia, mely a termelést vagy összeszerelést az olcsó munkaerő helyére viszi, továbbra is meghatározó marad: 59 százalék használja ezt a stratégiát.

Az iparági export növekedése folytatódik; új lehetőségek kibontakozóban

A kutatás szerint a globális és európai high-tech exportnövekedési kilátások erősek. A válaszadók 39 százaléka a jelenlegi ütemű növekedést vár az elkövetkező két évben, 19 százalékuk pedig még gyorsabbat.

A high-tech cégek sikeresen beléptek számos növekvő piacra. Az európaiak 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már jelenleg is ad el terméket Kínában, 41 százalék Indiában, illetve 31 százalék Brazíliában. A top három célpiac, melyekre az európai high-tech cégek idén terveznek belépni: Brazília, India és Dél-kelet Ázsia.

Európa: 3D nyomtatás

A kutatás azt is megmutatta, hogy a high-tech cégek egyre több feltörekvő piacra törnek be, és vizsgálják a 3D nyomtatás alkalmazásának lehetőségeit új tervek és prototípusok létrehozásához.

A válaszadók 66 százaléka rendelkezik valós tapasztalatokkal a 3D nyomtatás terén, 28 százalékuk még csak most kezdi megérteni a technológiát. Jelenleg a 3D nyomtatást még leginkább a fejlesztési ötletek ösztönzésére használják egy-egy termék tervezésénél. A legfőbb előnyök a gyorsabb termékfejlesztés és előállítás. Európában a válaszadók 70 százaléka használja a 3D nyomtatást új termékek tervezésére és 63 százalékuk cserealkatrész-gyártásra, míg világszinten ez utóbbi mindössze 24 százalék.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények