Több klasszikus játékba építene sugárkövetést az NVIDIA?

A Quake 2-ből Quake 2 RTX-et kreáló Lightspeed Studios új munkák után nézhet.

Az NVIDIA nemrég közzétett egy álláshirdetést, amelyben a Lightspeed Studios számára keresnek olyan szakembert, aki régi, klasszikus játékokat újítana fel sugárkövetéssel, a game remastering program keretében. Az említett fejlesztőcsapat már a Quake 2-ből kreált egy Quake 2 RTX-et, így úgymond egy projekttel már letették a névjegyüket.

A klasszikus játékok felújításánál egyébként tipikus probléma szokott lenni, hogy esetenként már a forráskód sincs meg, elvégre a terméktámogatás befejeződött, és sajnos sokszor az eredeti fejlesztőstúdió, illetve a kiadó is feloszlott. Emiatt hasznos a forráskódot egy idő után nyílttá tenni, ahogy régebben az id Software csinálta, hiszen így a fentihez hasonló projektek előtt nyitva a kapu. Ez a tényező sugárkövetés beépítéséhez különösen fontos, ugyanis át kell írni a leképezőt egy explicit API-ra, ami elképzelhető, hogy a videojáték-motoron belül is jelentős átalakítást igényel.

Arról még nincs szó, hogy mely címek jöhetnek szóba, de ha a klasszikus játék forráskódja nyitott, akkor tulajdonképpen szabad az új a sugárkövetés beépítése előtt.

Előzmények

Hirdetés