Az EA Mobile és a Blue Planet Software ma bejelentette, hogy a számtalan fórumon minden idők egyik legsikeresebb játékának kikiáltott Tetris átlépte a 100 milliós letöltési számot. Máris hangsúlyozzuk ki, ez a szám önmagában csak az eredeti szoftverek után fizetett, 2005-től számított tranzakciókra vonatkozik. A játék feletti jogokat gyakorló cégek nem közölték, pontosan mennyi bevételre tettek szert az eladott Tetris-példányok után, viszont mintegy érzékeltetésképpen annyit elmondtak: az 1997-es Titanic című film szintjére érdemes kalkulálnunk a teljes összeget. (James Cameron világsikerű alkotása bő 1,8 milliárd dollárnál tart.)
Mint az közismert, a játék célja pofonegyszerű: a számítógép által véletlenszerűen adott különböző, kis négyzetekből álló elemeket úgy rendezzük el egy téglalap alakú területen, hogy ne maradjanak üres hézagok, és amint egy (vagy több) sort sikeresen feltöltöttünk, azok eltűnnek, és kezdődhet újra az egész.
A Tetris egyike azon ritka játékoknak, amelyeket évtizedekkel a megjelenésük után is lelkesen játszanak az emberek. Nagy valószínűséggel nem létezik olyan platform, amelyre ne készítették volna el az átiratát, 55 különböző szórakoztatóelektronikai eszközre egészen biztosan érkezett egy változat, ezt a Guinnes Rekordok Könyve jegyzi. Sőt, néhány műszaki gyártó poénból oszcilloszkópokra is elkészített egy-egy helyi Tetrist.
Az óriási siker – a szokásos szófordulattal élve – magát a készítőt is meglepte. Alekszej Pazsitnov két munkatársa közreműködésével írta meg a Tetrist egy Elektronyika 60 típusú számítógépen a Moszkvai Tudományos Akadémia Számítástudományi Központjában. 1985-öt írtunk akkor. Miután a csapat egyik tagja az akkor már ismertebb IBM PC-re is lekódolta a játékot, az flopilemezen gyorsan elterjedt a szovjet fővárosban. 1989-ben érkezett meg Game Boyra, tíz évvel később mobiltelefonra először Japánban, majd 2001-ben az Egyesült Államokban is debütált.
Pazsitnov így nyilatkozott az USA Today-nek: „Jó játéknak gondolom, és már a kezdetektől úgy láttam, hosszú ideig kitart majd, hiszen miért is ne lenne így. A platformok ugyan gyorsan változhatnak, de az emberi agy már kevésbé. Ilyen hosszú élettartamra azért én sem számítottam; nagyon meglep, és rendkívül lenyűgöz.”
A Tetris kalandos történetéről szóló cikkeink – bővelkedve magyar vonatkozásokkal – itt és itt olvashatóak.
A Tetris örök, a Tetris óriási üzlet
- Írta: rennes6
- Forrás: PROHARDVER!
Hirdetés
Azóta történt
-
Te miért használsz még ma is flopit?
A flopi halottnak tűnik, ám valójában megdöbbentő, hogy milyen sok területen szükséges még. Egy olyan technológiáról van szó, mely igen lassan adja meg magát.
Előzmények
-
Ősszel érkezik vezeték nélküli kontroller a Playstation 3-hoz
A Sony és a Nintendo még fizikai játékvezérlőben gondolkodik, a Microsoft viszont a felhasználó testében.
-
Minden rekordot megdönt a Modern Warfare 2
A videojátékok piacán nagyon ritka az egymilliárd dollárnál több árbevételt hozó cím.
-
Novemberben érkezik a játékosok álma
Ha úgy tetszik, elfelejthetjük a konzolhoz csatlakozó játékvezérlőket, hiszen a Microsoft szerint a jövőben a gamer teste maga lesz a kontroller.
-
A videojáték nem tesz gyilkossá
Valóban van összefüggés a videojátékok és az erőszakos cselekmények között? Mennyiben kapcsolódnak egymáshoz a lövöldözős játékok és a játékosok esetleges erőszakos tettei? Csányi Vilmos etológus beszél erről.

- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- Formula-1
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Drón topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- OTP Bank topic
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Call of Duty: Warzone
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...