Az eddigi legnagyobb fizikai adathordozót igényli a The Witcher 3 Switch portja

A Macronix nem hiába fejlesztette ki a 32 GB-os verziót, de annyira sokan azért nem fogják majd ezt használni.

A CD Projekt nemrég jelentette be, hogy Nitendo Switch portot kap a The Witcher 3, amely komoly kihívás elé állítja a konzolba épített 32 GB-nyi tárhelyet. Hogy ebből ne legyen probléma a fejlesztés az eddigi legnagyobb fizikai adathordozót fogja használni. Ez a Macronix által fejlesztett ROM 32 GB-nyi adatot képes tárolni, és a játékhoz nem kell majd külön további tartalmakat letölteni.

Bár a 32 GB-os ROM régóta elérhető a partnerek számára, de ezt a fejlesztők nagyon kerülik. Inkább használnak 16 GB-os modellt, majd a maradék tartalmat letöltetik a felhasználóval az internetről. Ennek az oka az, hogy a Macronix a 8 és a 16 GB-os adathordozókhoz viszonyítva igencsak drágán méri a 32 GB-os verziót, vagyis aránytalanul magas költséget jelent. Olyannyira, hogy még egy 50 GB-os Blu-ray lemezre is jelentősen olcsóbb kiadni egy Xbox One vagy PlayStation 4 konzolra írt játékot.

A fentiek mellett ez még mindig megéri, hiszen a Nitendo Switch konzolra a játékok relatíve magas áron mennek, illetve a gép korlátozott tárhelye miatt így a legkényelmesebb a felhasználók számára is. Ugyanakkor arra nem érdemes számítani, hogy ebből rendszer lesz, a többség minden bizonnyal a 16 GB-os ROM-nál marad, amíg csak tehetik. A The Witcher 3 egyébként abból a szempontból különleges, hogy nagyon sok tartalommal van megtömve, ez nyilván még az optimális tervezés mellett is rengeteg adatot jelent, vagyis túl sok választási lehetőség nem volt az adathordozó kapacitását tekintve.

Magát a játékot egyébként nem a CD Projekt Red portolja, hanem kiadták a munkát a Saber Interactive számára. Utóbbi stúdió meglehetősen tapasztalt a Switch konzolnál zömében használt Vulkan API-t illetően, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a PC-s iparágon belül is elsőként adtak ki Vulkan 1.1-et használó játékot. Ebből a szempontból jó kezekben van a The Witcher 3, és ugyan a grafikai minőség még pontosan nem ismert, de annyit már tudni, hogy 540p-ben fog számolni a gép normál működés mellett, dokkolva pedig 720p-ben, dinamikus felbontással párosítva. Utóbbi azt jelenti, hogy ha a hardver nem bírná a terhelést, akkor a számolt pixelek száma dinamikusan csökkenni fog, hogy tartható legyen a 30 képkocka/másodperces tempó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés