Supersampling módot kap a PlayStation 4 Pro

Az 5.50-es firmware újítása azok számára lesz hasznos, akik nem rendelkeznek 4K-s megjelenítővel.

A Sony dolgozik az 5.50-es firmware-en, amelynek már elérhető egy béta verziója, és később nyilván végleges is lesz. A frissítés számos újítást kínál a PlayStation 4 konzolcsaládhoz, viszont a PlayStation 4 Pro külön kap egy új funkciót, amely a Supersampling mód névre hallgat.

Mint ismeretes a PlayStation 4 Pro egy alapvetően 4K-s kijelzőkhöz szánt konzol, viszont meglehetősen sokan használják Full HD-s megjelenítő mellett. Ennek természetesen nincs akadálya, de a játékok egy része estenként kétféle működési módot kínálnak, így van egy kvázi 4K-s beállítás, illetve egy Full HD-s opció nagyobb grafikai részletességgel.

Full HD-s megjelenítő mellett nincs sok választás, hiszen a nagyobb felbontást már meg sem tudja jeleníteni a tévé, viszont az új Supersampling módot kiválasztva erre lehetőség adódik. Ilyen formában már az adott játékon belül kiválasztható, hogy az eddigi alacsonyabb felbontás és esetlegesen jobb grafikai részletesség helyett inkább a magasabb felbontásra tart igényt a játékos. Utóbbi esetben persze nem lesz varázsütésre 4K-s a tévé, csupán az történik, hogy a PlayStation 4 Pro belsőleg képezi le a játékot magasabb felbontással, majd az eredményt visszaskálázza Full HD-re. Ez lényegében nagyon hasonlít arra, amit VSR néven kínál az AMD a PC-s grafikus meghajtókba építve. Ezzel ha nem is ér fel a kapott képminőség a 4K-s tévén tapasztalhatóval, igencsak megközelíti azt.

A Supersampling mód alapértelmezetten inaktív, de a videokimenet beállításainál tetszőlegesen konfigurálható.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés