Bejött a PlayStation VR, így komoly támogatást rak mögé a Sony

Már kétmillió headsetet adott el a cég, mindezt úgy, hogy alig reklámozták a lehetőséget.

Elképesztően furcsán alakul a normál VR headsetek piaca, ugyanis amíg a HTC Vive és az Oculus Rift nem tud kellő számú potenciális vásárlót megszólítani, addig a PlayStation VR gyakorlatilag lubickol a sikerben. Legalábbis semmiképp sem elhanyagolható, hogy már 2 milliónál is több ilyen headsetet adott el a Sony, miközben magát a lehetőséget alig reklámozták. Persze a játékkínálat így sem rossz, vagyis a rendszer önmagától is megáll a lábán, ugyanakkor a japán vállalat igen sokáig félt attól, hogy a HTC Vive és az Oculus Rift opciókhoz hasonlóan elmarad a felhasználói érdeklődés, így nagyon visszafogottak voltak. Utóbbi egyfajta stratégia lehetett a részükről, ha bukik a rendszer, akkor is csendben teszi, elvégre nem sokat beszéltek róla.

Hirdetés

A PlayStation VR azonban annyira messze áll a bukástól, hogy jelenleg ez a legsikeresebb normál VR headset a piacon, amelynek a legutóbbi piackutatás 49%-os részesedést mért. Emellett már be is mutatkozott a továbbfejlesztett kiadás, ami nem sok extrát kínál ugyan, de ezek legalább hasznosak.

A következő lépésként a Sony most már ráfekszik a támogatásra, mivel mára megbizonyosodtak arról, hogy életképes a fejlesztésük. Az aktuális tervek szerint az idei év végére már 280 játékot szeretnének a platform mögött látni. Emellett a terjedést is gyorsítani szeretnék, így több viszonteladójuknál a következő hónap közepéig akciósan vásárolható meg maga a PlayStation VR, illetve a headsetet tartalmazó különböző csomagok. A vállalat közleménye szerint a legkisebb szett akár 199 dollárért is hazavihető.

A cél egyébként az, hogy az év végére elérjék a 4 milliós felhasználóbázist, ez ugyanis egy olyan határ, amire már megéri a Sony támogatása nélkül is fejleszteni. Ebben a formában pedig a PlayStation VR úgymond önfenntartóvá válik. Mindemellett a vállalat fontosnak tarthatja azt is, hogy már eleve jelentős lemaradásból induljon a Microsoft a VR-piacon, hiszen a Windows Mixed Reality platform mögött még messze nincs akkora felhasználóbázis, amit már a Sony a saját rendszere mellé kiépített, vagyis a redmondi óriáscégnek innentől kezdve az üldöző szerepét kell játszania. Ez az Xbox One és a PlayStation 4 csatáján látszik, hogy elég kellemetlen feladat, és a Microsoft kínosnak is tartja a konkurens mögötti lemaradást, így sokszor nem árulják el a konzoljuk eladási adatait. Bár a Windows Mixed Reality platform az Xbox One konzolokra még nem érhető el, maga a szoftverkörnyezet abszolút megvan ehhez, vagyis csak döntés kérdése, hogy a Microsoft mikor indul meg a Sony után.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés