SCUF - Hall-effekt technológiával frissült az Envision és a Reflex széria

Az xboxos és a mobilos kontrollerek után a PC-s és PlayStation 5-ös család tagjai is megkapják az upgrade-et.

Hirdetés

Aki nagyon régóta játszik videojátékokkal úgy, hogy kizárólag kontrollereket használ, az minden bizonnyal belefutott már a "driftelő analóg" problémájába, vagy legalábbis hallott a témáról. Ennek hátterében lényegében a fizikai érintkezéssel működő irányító karok kopása áll, ez miatt fordul elő időközönként, hogy a stickek maguktól elcsúsznak valamelyik irányba. Megoldás erre már évek óta létezik, az úgynevezett hall-effekt elven működő kontrollerek lényege nagyon leegyszerűsítve, hogy nincs fizikai kontaktus a rendszerben, így elkerülhetők a kopásból vagy szennyeződésből eredő irányítási problémák. Valamilyen oknál fogva a nagy konzolgyártók egyelőre nem álltak át erre a megoldásra, a független kontrollertervezők körében manapság viszont már nem nagyon képzelhető el másfajta konstrukció egy bizonyos árszint felett.  Ezen cégek közé tartozik az SCUF Gaming is, amely 2019 óta a Corsair családjának tagja, de már előtte is hosszú évekig a professzionálisnak szánt kontrollerek egyik legismertebb gyártója volt.

Az átállás persze náluk sem volt villámgyors, elsőként a mobiltelefonokhoz szánt Nomad széria kapta meg az új analógokat, a nagygépes változást a Valor Pro mutatta meg, erről mi is írtunk egy tesztet az év elején, érdemes elolvasni az ottani tapasztalatainkat. Nyilvánvalóan csak idő kérdése volt, hogy ezt az anti-drift technológiát a SCUF mikor hozza el a kontroller család többi tagjához is és szerencsére a hír érkezésére nem is kellett sokat várni. A cég a napokban végre bejelentette, hogy frissíti a PC-hez szánt Envision és Envision Pro, valamint a PC/PlayStation 5 kompatibilis Reflex szériát, így mostantól utóbbiak is a hall effekt analógokat kapnak.

[+]

A nagy frissítés után a SCUF termékcsalád hall-effekt technológiát használó teljes szériája a következő:

Előzmények