Sapphire Radeon RX 460 VGA érkezhet teljes értékű Polaris 11 GPU-val

Ebben a kiadásban állítólag nincsenek letiltott shader részelemek és textúrázó csatornák.

December közepén beszámoltunk arról, hogy a Radeon RX 460-asban dolgozó Polaris 11 lapkában ugyan csak 896 shader részelem, illetve 56 textúrázó csatorna aktív, de egyes Sapphire és az ASUS gyártmányú kártyák esetében van nem hivatalos mód arra, lényegében egy BIOS frissítés, hogy a GPU-ban lakozó teljes erőt, azaz mind az 1024 darab shader részelemet és a hozzá kapcsolódó 64 textúrázó csatornát aktiváljuk.


(forrás: WCCFTech) [+]

Úgy tűnik, a Sapphire látott ebben némi üzleti potenciált, melynek nyomán piacra küldenek egy új RX 460 Nitro VGA-t, ami az első vezérlő, amely hivatalosan is kihasználja a Polaris 11-ben szunnyadó, eddig kiaknázatlan erőt. A fogyasztási keret nem nő, a maximális TDP tehát marad 75 watt, de a teoretikus számítási teljesítmény 2,2 TFLOPS-ról 2,56 TFLOPS-ra nő, míg a gyakorlatban (a moddolt BIOS-sal végzett mérések alapján) 5-12% plusz teljesítményre van kilátás.


(forrás: WCCFTech) [+]

Egyelőre arról semmi hír, hogy hivatalosan mennyibe fog kerülni a gyárilag "unlockolt" kártya, aminek a neve a távol-keleti piacra szánt variáns fotói alapján úgy tűnik, hogy marad Nitro Radeon RX460 OC – hacsak meg nem változtatják az EU-USA piacra vonatkozóan.

Előzmények

Hirdetés