PC-re is hozza az Xbox Auto HDR-jét a Microsoft

A funkció egyelőre tesztszinten érhető el, de ha véglegesítve lesz, akkor nagy hasznát veszik majd a játékosok.

Még a múlt év októberében írtunk, hogy a Microsoft kis extrákat csempész az Xbox visszafelé kompatibilitásába. Ezek egyike az Auto HDR nevű funkció, ami a nevének megfelelően akkor is képes aktiválni a HDR-t, ha az adott játék még nem támogatta azt. Bár ez első olvasatra nem hangzik túl nagy dolognak, de nem egy könnyen megvalósítható technikáról van szó, hiszen figyelni kell arra, hogy a leképezés során végrehajtott módosításokkal átadható legyen a fejlesztők eredeti tartalomra vonatkozó szándéka, miközben a végső kép színesebb és fényesebb legyen.

A rendszer az új generációs Xbox konzolokon már működik, és a Microsoft úgy döntött, hogy átmenti PC-re is. A Windows Insider Program 21337-es kiadása már tartalmazza a szükséges módosításokat, és ezek aktiválásához csak HDR-es monitorra van szükség. Egyelőre persze csak tesztről van szó, a Microsoft várja is a visszajelzéseket, de a DirectX 11 és DirectX 12 API-t használó játékokkal kompatibilis a megoldás, tehát széles körben használható.


(forrás: Microsoft) [+]

A vállalat kiadott egy összehasonlítást is a Gears 5 című játékból, amely natívan is támogatja a HDR-t. Ennek a minőségi szintjét ugyan az Auto HDR nem tudja hozni, de így is érezhető előrelépésnek tűnik a normál leképezéshez viszonyítva.

A Microsoft arról nem beszélt még, hogy mikor lesz elérhető a funkció publikus Windows 10 kiadásban, de várhatóan a tesztelési fázis után élesíteni fogják, és ha minden jól megy, akkor erre még idén sor kerülhet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés