Hirdetés

Még nyáron bemutatkozik az OpenGL ES 3.0

A hírek szerint még a nyáron bemutatkozik az új OpenGL ES 3.0-s API, mely a Halti kódnévre hallgat. A felület fejlesztését – szokás szerint – a Khronos Group felügyeli. Az OpenGL ES-nek jelenleg a 2.0-s verziója érhető el, mely az ultramobil termékekre fejlesztett programok vezető API-jának számít, de a PC-kbe szánt AMD Radeon és NVIDIA GeForce grafikus vezérlők is támogatják. A felülettel ugyanakkor a fejlesztők nem teljesen elégedettek, amit meg is lehet érteni. Az API ugyan teszi a dolgát, ám viszonylag régi alapokra épít, így a vérfrissítésnek tényleg eljött az ideje.

Hirdetés

Az OpenGL ES 3.0 alapvetően az OpenGL 3.2-re épül, kiegészítve némi extrával, melyek főleg az OpenGL 4.0-ban találhatók meg. Sajnos a pontos specifikációk nem ismertek, de a Khronos Group meghallgatta a fejlesztők visszajelzéseit, így elsődleges szempont volt az OpenGL ES 2.0 problémáinak eliminálása. Természetesen – ahogy egy új API-tól szokás – sok új funkció kerül bele, így komplexebb grafikát kreálhatnak a fejlesztők. Szintén pletykálják, hogy a készülő WebGL 2.0 már az OpenGL ES 3.0-ra épül, de erről sincs konkrét megerősítés.

Az új API-hoz ugyanakkor új hardver is dukál. PC-n szinte biztos nem lesz gond a támogatás, ha az OpenGL 4.0-t támogatja az adott grafikus vezérlő. Az ultramobil GPU-knál ez már nem ilyen egyszerű, ugyanis ezek a fejlesztések nem olyan fejlettek. Információink szerint a Midgard architektúrára épülő új generációs ARM Mali-T604 és Mali-T658 támogatni fogja az OpenGL ES 3.0-t, ahogy a Qualcomm Adreno 320-as IGP-je is. Ezenkívül nagyon valószínű, hogy az új generációs NVIDIA Tegra 4 és az Imagination Technologies PowerVR G6230 és G6430 jelzésű újdonságai is megbirkóznak majd a feladattal.

A mobil operációs rendszerek oldaláról valószínű, hogy a következő Android, illetve iOS-be kerül majd be az OpenGL ES 3.0 natív támogatása. A Windows RT és a Windows Phone esetében is megoldható a támogatás, és szinte bizonyos, hogy be lesz építve, de nem kérdés, hogy a Microsoft a saját DirectX API-jának legújabb verziója mellé fog állni.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények