Az nyílt forráskódú OCAT, vagyis az Open Capture and Analytics Tool nevű program még a 2016-os esztendő végén mutatkozott be, és kifejezetten a multi-engine API-khoz készült, így minden esetben pontosan méri a DirectX 12 és Vulkan alatt futó alkalmazások teljesítményét, emellett tartalmaz még DirectX 11-re is támogatást, ami elvárható, de erre az API-ra jóval egyszerűbb pontos mérőprogramot biztosítani.
Az AMD most kiadta a legújabb 1.4-es verziót, amely számos javítás mellett segít azokban a helyzetekben, amikor az alkalmazás nem szereti az overlay felületet. Ez eléggé tipikusnak mondható a DirectX 12 és Vulkan API-t használó játékoknál, és ilyenkor az overlay egyszerűen instabilitást okozhat, vagy lassíthatja a program teljesítményét. Gond egy szál se, ezt ki lehet kapcsolni, de ilyenkor nem jelzi semmi a felhasználónak, hogy mikor kezdődik az OCAT mérés, valamint mikor ér véget. Erre a problémára az AMD beépített egy-egy hangjelzést, amely ezekről tájékoztatja a felhasználót.
Az overlay felület is javult, így mostantól jelzi az alkalmazás által használt grafikus API-t, illetve egy frame time grafikon is beépítésre került. Hasznos újítás még, hogy a program képes a képkockák szélére egy színes csíkot helyezni, így ha a felhasználó külön rögzíti a megjelenített képkockákat, akkor ellenőrizni tudja, hogy a kijelzőn egy különálló képkocka mekkora területen jelent meg a képtörések között. Végül két apróbb extra a 95 és a 99,9 százalékos minimum teljesítményadat külön megjelenítése is.