Nyílt forráskódú az OpenGL-es GameWorks

Az NVIDIA bejelentette, hogy elkészült az első OpenGL-es GameWorks csomag, mely a DirectX-hez való verzióval ellentétben nyílt forráskódú, így bárki láthatja, illetve módosíthatja is azt. A módosított vagy kiegészített forráskódot természetesen meg lehet osztani, és a zöldek örülnének, ha a legtöbb fejlesztő így tenne, hiszen ez a közösség és a hozzá tartozó ipar fejlődésének érdeke.

Hirdetés

Az OpenGL-es GameWorks csomag egyébként nem azt tartalmazza, amit a DirectX-es verzió, de így is nagyon hasznos példaprogramokról van szó, melyeket a forráskóddal együtt az alábbi oldalon el lehet érni. A kódok az OpenGL 4, illetve az OpenGL ES 2 és 3 főverziójú API-khoz készültek, és Windows, Linux, valamint Android operációs rendszeren futtathatók, beleértve a Tegrához készült Linuxot is.

A lágy szélű árnyékokra vonatkozó példa
A lágy szélű árnyékokra vonatkozó példa

Az OpenGL-es GameWorks fontos lehet a jövőben, hiszen a DirectX-es GameWorks forráskódja zárt, amit még maguk a fejlesztők is csak speciális licenc mellett láthatnak, és az NVIDIA kontrollja alatt módosíthatnak. A rendszer zártsága miatt a DirectX-es GameWorks nem portolható se konzolra, se más olyan operációs rendszerre, ahol a DirectX nem érhető el. Ez főleg a SteamOS esetében lehet hátrány, hiszen az eredeti GameWorks effektjeit nem lehet áthozni erre a platformra, de bizonyos eljárásokra talán lehet alternatívát találni az OpenGL-es GameWorks csomagban. Többek között a lágy szélű árnyékokra van benne megoldás.

Az OpenGL-es GameWorks úgy néz ki, hogy leginkább a Tegra K1-et célozza meg. Alapvetően biztosított a kompatibilitás az AEP-vel, így az Android L operációs rendszerhez lefordíthatók a kódok.

Előzmények

Hirdetés