Hirdetés
- Síkok hardveres kitakarása
- Hardveres élsimítás
- wo-sided lighting
- 3D clipping plane
- 8x nagyfelbontású, teljes képernyős antialiasing
- NVIDIA nfiniteFX II Engine
- Második generációs occlusion culling
- NVIDIA Lightspeed Memory Architecture II
- Két 350 MHz-es RAMDAC (mindkettő max. 2048x1536 felbontású)
- OpenGL és DirectX alaklamzásokhoz optimalizálva és hitelesítve
- OpenGL quad-buffered stereo
- Video Processing Engine (VPE):
- Alacsony fogyasztású MPEG2 decoder
- Teljes képernyős HDTV/DVD lejátszás (1920x1080i ATSC formatumig)
- Mozgáskompenzáció és IDCT
- Független hardveres színvezérlésű video overlay
- Hardveres színtér konverzió
- 8:1 fel/le skálázás
- Alacsony fogyasztású MPEG2 decoder
- Teljes OpenGL 1.4 és DirectX 8.1 támogatás
Szép lista, mely olyan lehetőségekkel van tele, melyek jelenleg nem érhetők el mobil számítógépekben. A kifejezések között van olyan, melyet nem fordítottunk le, mert elég nehéz magyar megfelelőt találni rá, s aki 3D-vel komolyabban foglalkozik, az úgyis tudja miről van szó. Látható, hogy jelen van az nfiniteFX II Engine, mely a GeForce 4 Titanium sorozat sajátja (NV25 és NV28 mag). Az nVidia tehát a novemberben bemutatott NV28M magot használja új Quadro4 Go vezérlőiben.
A Quadro4 700 Go GL ezek szerint a GeForce4 4200 Go profi megfelelője, s ennek megfelelően teljes DirectX 8.1 támogatással rendelkezik, s valószínűleg 200/400 MHz (mag/memória) órajelen fut (az nVidia, hasonlóan a 3Dlabs-hez, nem szívesen árulja el professzionális chipjeinek órajelét). Az órajel skálázható, így kihasználatlanság esetén a csökkentett órajellel nagyon alacsony fogyasztás érhető el. A Quadro4-nek szüksége van még egy chipre, melyet "output chip modulator"-nak hívnak. Ez hajtja meg a notebook kijelzőt, ugyanis a Quadro4 chip nem tartalmaz sem analóg, sem digitális átalakítót. A termék 8x AGP-t is támogat, ám ez egyelőre teljesen haszontalan, hiszen még nincs olyan mobil chipkészlet, mely ezt használni tudná. Ezek után tán szükségtelen is mondanunk, hogy az nVidia Quadro4 700 Go GL és a GeForce4 4200 Go jelenleg a legnagyobb teljesítményt nyújtó grafikus megoldás a mobil piacon.
A kérdés az, hogy egy ilyen erős, szinte forradalmi terméket miért nem lehet tisztán a képességeivel reklámozni, s miért van szükség a borzalmas, értelmetlen marketingszövegre.
