2019. augusztus 25., vasárnap

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

nVidia NV30 specifikációk?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Pub43.ezboard.com

Úgy látszik, nem lehet elég korán kezdeni a spekulálást. Teljes feature lista az nVidia új termékéről, megspékelve elemzésünkkel.

Hirdetés

Az NV30 az nVidia következő generációs grafikus chipje lesz, a high-end piacra targetálva, elvileg teljeskörű DirectX 9 támogatással. Az alábbi specifikációk az x-3dfx fórumaiból származnak. Az x-3dfx csapat a 3dfx írországi szoftverrészlege volt, melyet az nVidia anno a "köszöni szépen, de nem" felkiáltással nem vett át, amikor megvette a 3dfx-et. Hardcore olvasóink mindezt jól tudhatják, hiszen olvashatták x-3dfx interjúnkat.

A specifikációk:

  • 73 millió tranzisztor
  • 0.13 mikronos gyártás
  • 450 MHz-es chip órajel
  • Külső T&L egység és TT&L egység (True Time and Lighting) egy különálló, 450 MHz-es chip személyében
  • 8 pixel pipeline
  • 4 textúrázó egység pipeline-onként
  • 4 Vertex Shader
  • 2 Pixel Shader
  • 256 bites memóriabusz
  • Akár 750 MHz-es DDR memória
  • 370 MHz-es RAMDAC
  • Quad cache a vertexekhez, a primitívekhez és a pixel textúrákhoz
  • Dual Z-Buffer a jobb Z-tömörítéshez
  • 12nvx – új anizotropikus filterelési mód (12 x 4 = 48 textúra mintával?)
  • NVAutoShaper
  • NvBlur: Glide API kompatibilitás!
  • DirectX 9 támogatás
  • OpenGL 2.0 támogatás

És akkor a kritika: egyrészt tudjuk (hogy "és akkorral" nem kezdünk mondatot...), hogy az NV30 0.13 mikronos technológiával készül majd és DirectX 9 kompatibilis lesz. A teljeskörű DirectX 9 kompatibilitás megköveteli, hogy a renderelés összes fázisában, így a pixel shadereknél is végig lebegőpontos (tört) számokkal operáljon a GPU. A 3DLabs és a Matrox mérnökei szerint is ez hihetetlen tranzisztorszámot igényel, és noha mindkettejüknél 2.0-ás, azaz DirectX 9 kompatibilis vertex shadereket találunk, a pixel shaderek is megmaradtak az egész számoknál. Pedig a Matrox Parhelia ugye 80 millió tranzisztorból áll!

A T&L egység ugyan külön chipre kerül, ami jelentősen csökkenti a tranzisztorszámot, mégis, a DirectX 9 kompatibilis shaderek és a NYOLC pixel pipeline, fejenként NÉGY textúrázó egységgel önmagában jelentősen 73 millió fölé emelné azt. Mindezt úgy, hogy igazából meglehetősen pazarló dolog 8 x 4 textúra egységgel üzemelni...

A 450 MHz-es órajel túl magas, eddig inkább 166 -> 200 -> 250 -> 300 MHz-es lépcsők voltak jellemzőek, nem valószínű egy ekkora ugrás.

3dfx Glide kompatibilitás? 2002-ben? Nem valószínű...

Végül képzeljük el, hogy mibe kerülne egy ilyen kártya! Egyrészt, egy kártyán két külön chip kapna helyet (GPU és a T&L egység), ráadásul ott van a 256 bites memóriabusz is. Egy Matrox megteheti, hogy irreális áron adja termékét, mert nem szükséges számára, hogy az egész piachoz szóljon. Az nVidia azonban maga alatt vágná a fát egy 150-200.000 Ft-os megoldással.

A speckók forrása egyébként pont az ex 3dfx-esek lehetnek. Tudjuk, hogy a végül piacra nem került 3dfx Rampage különálló T&L egységet tartalmazott (Sage), és tudjuk, hogy amikor az nVidia megvette a 3dfx-et, azt nyilatkozta, hogy leghamarabb az NV30-ba kerülhet a 3dfx technológiai öröksége.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.