Gyártófüggetlenül hiányozhat a blending egységek egy része az új GeForce-okon

Az NVIDIA hivatalosan is elismerte a gondot, és garanciális cserét javasol az érintett ügyfeleknek.

Az előző hét vége felé írtunk arról, hogy a kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac. Úgy néz ki, hogy ennél nagyobb volumenű gondról van szó, ugyanis az NVIDIA is reagált az eseményekre, és a cég állítása szerint GeForce RTX 5090, 5090D és 5070 Ti VGA-k esetében, gyártótól függetlenül előfordulhat, hogy a specifikációkhoz viszonyítva hiányzik nyolc darab blending egység, vagyis egy teljes ROP blokk.

Hirdetés

Az NVIDIA szerint az összes leszállított új GeForce VGA-széria 0,5%-a lehet érintett. Otthoni megoldás erre nincs, ha a felhasználó akár a GPU-Z-vel ellenőrizve azt tapasztalja, hogy nincs meg a specifikációkban garantált blending egység, akkor garancia kertében igényelhet új VGA-t. Itt fontos megemlíteni, hogy mindenképpen telepíteni kell a drivert, különben a GPU-Z sem írja ki a pontos adatokat.

A fentiek tudatában célszerű ránézni, hogy a már megvásárolt GeForce RTX 50-es sorozatú VGA tényleg kellő mennyiségű részegységgel rendelkezik-e.

Utólag egyébként a Redditen előkerült egy GeForce RTX 5080 is, amiben szintén nyolccal kevesebb blending egység található a specifikált értékhez viszonyítva, tehát az NVIDIA hivatalos bejelentése sem teljesen pontos, mivel a vállalat konkrétan erről a modellről nem beszélt. Ettől függetlenül a garancia lehetősége valószínűleg erre is vonatkozik.

Az ellenőrzés egyszerűvé téve leírjuk, hogy a GeForce RTX 5090/5090D, az 5080 és az 5070 Ti rendre 176, 112 és 96 blending egységgel bír, tehát ha a felhasználó 168, 104 és 88 részegységet lát a GPU-Z-ben, akkor az adott VGA hibás, és kezdeményezni kell a garanciális ügyintézést.

Azóta történt

Előzmények