Az NVIDIA a várakozásoknak megfelelően nem csak videokártyákkal újított, hanem olyan termékekkel is, amelyek AI révén tréningeznék a robotokat és autókat.
Huang Zsen-hszün felvázolta a 2025-ös CES-en, hogy a világ második legértékesebb, 3,66 billió dolláros cége hogyan szolgáltat olyan technológiát, ami eddig a jövedelmező, adatközpontokba való AI-chipekben volt, de most fogyasztói PC-kbe és laptopokba érkezik.
Robotok
Bemutatta továbbá a Cosmos alapmodelleket, amelyek képesek fotórealisztikus videót generálni – ezzel pedig robotok és önvezető autók tréningezhetőek, sokkal kisebb költségek mellett: hiszen nincs szükség hagyományos adatokra. A szintetikus tréningadatok úgy segítenek a robotoknak és az önvezető autóknak megérteni a fizikai világot, mint az LLM-ek a chatbotoknak élhetű nyelvezettel választ generálni. Elég lesz a Cosmosnak szöveges jellemzést adni, az generál egy videót, ami megfelel a valódi világ fizikai törvényeinek. Ez pedig sokkal olcsóbb, mint összeszedni az adatokat: az autóknak nem kell videókat felvenni, az embereknek nem kell robotokat betanítani. A Cosmos nyitott licenc keretében létezik, mert a Meta Llama 3 üzleti AI világában elért sikerét akarják lemásolni. Csak a robotika és az ipari AI világában.
Az elemzők szerint a siker a megbízhatóságon és áron múlik, rossz esetben ez is remek, de apró szegmens lesz, mint a metaverzum vagy az önvezető autók.
Játék
Az új gaming chipekről már bővebben is beszámoltunk.
Az NVIDIA bemutatta továbbá első asztali számítógépét, a Project DIGITS névre hallgató, programozóknak kitalált, 3000 dolláros eszközt – NVIDIA rendszert futtat Linux-alapokon, és ugyanazt a chipet kapja, mint az adatközpontok. De MediaTek-segítséggel készült CPU-val.
Autók
Az NVIDIA összeállt továbbá a Toyotával, így utóbbi az Orin chipeket és autós operációs rendszert használja, hogy a fejlett vezetéstámogató rendszereit fejlessze számos modellben.
A cég szerint az autóipari hardver- és szoftverbevételek a 2026-os pénzügyi évben az 5 milliárd dollárt is elérhetik.
Hosszú távú együttműködés indult továbbá az Aurora, az NVIDIA és a Continental között, így a felek sofőr nélküli teherautókkal lephetik el az utakat.