Hirdetés

Gamer–kézikönyvet ad a szülőknek az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gamer gyerekek szüleinek szóló kézikönyve a Biztonságos Internet Napján (Safer Internet Day) jelenik meg.

Már óvódáskorban megismerkednek a videójátékokkal a gyerekek – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) 2022 októberében végzett kutatásából.

Hirdetés

A kutatás szerint azok az óvódások, akik hozzáférnek az asztali számítógéphez, általában játszanak is rajta. Kisiskolásként, 7–9 évesen veszik kezükbe az első játékkonzolokat. Ebben a korban már megjelennek az online játékok is, de még viszonylag erős szülői felügyelet mellett. A 6–11 évesek mindennapjaiban a gyermekfilmek és vicces videók mellett egyre nagyobb mértékben jelen vannak az online játékok – lányoknál inkább öltöztetős, állatos, gondoskodásra épülők, a fiúknál pedig a Minecraft. A 10–15 évesek között a Minecraft mellett a legnépszerűbb játék a Fortnite.

Az internethasználatra alkalmas eszközök a mai óvodás gyereket nevelő családokban nagyobb arányban vannak jelen, mint az alsós vagy felsős gyerekek családjainál, így várhatóan az online szórakozás – így a videójátékok szerepe is – tovább erősödik a következő években. A gyors változás a szülőket is kihívás elé állítja – írják az NMHH közleményében – így érdemes mielőbb megismerkedniük a videójátékok kultúrájával, hogy ne az előítéletek mentén, hanem az átfogó kép ismeretében tudják támogatni gyermekeiket, kihasználva a játék nyújtotta lehetőségeket.

Az NMHH a GameStar magazin szerkesztőségével együttműködve a hatóság rövid kiadványt készített, amelyben összefoglalja mindazt, amit egy videójátékokkal játszó gyermek szüleinek tudni érdemes a korhatár-ajánlásoktól a képernyőidőn át egészen a streamerekig vagy a játék közben felmerülő rejtett költségekig.

A kiadvány ezen a linken olvasható.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgálta az NMHH

    Háztartásonként több mint 18 ezer forintot költünk médiára havonta – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. A felmérés szerint átlagosan napi 300 percet tévézünk és több mint 200 percet internetezünk.

  • Az internetes szólás- és sajtószabadság fontosságát vizsgálta az NMHH

    Lassan, de biztosan növekszik a (média)tudatosság, azaz a fogyasztókban életszerű és erőteljes igények mutatkoznak a médiatudatosság használatában és társadalmi fejlesztésében – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közelmúltban végzett kutatásából, amely kitért a tájékozottság iránti igény, az információfelelősség és a magánszféra védelmére is.

  • Nullás díjszabás megszűnése: vizsgálat a Telekom szerződésmódosítása miatt

    A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak (NMHH) tudomására jutott, hogy a Magyar Telekom úgy tájékoztatta előfizetőit a nullás díjszabású ajánlatok kivezetéséről, hogy az ismertetőkből hiányzott a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemek nagy része, és az előfizetőket megillető jogokról sem szólt.

  • Az NMHH az inflációkövető szolgáltatói díjkorrekcióról

    A díjkorrekciós mechanizmust bevezető ÁSZF-módosításkor felmondási joga van az előfizetőnek, de ha az inflációkövető díjmódosítást a szerződés eleve tartalmazza, illetve ha az automatikus díjmódosítást bevezető szerződésmódosítást követően az előfizető nem élt a felmondási jogával, akkor az automatikus inflációkövetés és az ezzel járó díjemelés tényleges alkalmazásakor erre hivatkozva már nem mondhat fel.