A Nintendo szkeptikus a felhős játékkal kapcsolatban

Manapság egyre több cég fektet a felhős játékba, aminek lényegéről és aktuális működéséről egy cikket is írtunk. A Nintendo mint az egyik legnagyobb konzolgyártó nem osztja a konkurensek és alapvetően a felhős játékot támogató cégek lelkesedését, és Satoru Iwata szerint a dedikált játékra szánt gépek, mint például a konzolok még nagyon sokáig velünk maradnak.

Hirdetés

A vállalat elnöke a korábbi negyedévet értékelő pénzügyi konferencián elmondta, hogy a felhős játék nem épül rossz ötletre, de a fizika törvényei megnehezítik a koncepció működését. Az adatoknak a kliens és a számításokat végző szerver között komoly utat kell megtenni, ami rendkívül magas késleltetéssel jár. A Nindendo vezetője úgy gondolja, hogy a gyors reflexeket igénylő játékokban ez nagyon zavaró, de ugyanakkor azt is elismeri, hogy bizonyos típusú, lassabb játékmenettel rendelkező programok mellett a késleltetés problémája nem jelentős. A cég véleménye szerint a legfőbb gondot az internetes hálózat sebessége jelenti, ami a közeljövőben biztos nem nő majd ugrásszerűen, így felhős játék kompromisszumos megoldás marad.

A Nintendo jelenleg ebben a gépben hisz
A Nintendo jelenleg ebben a gépben hisz

Tulajdonképpen Satoru Iwata nem mondott újdonságot. A fentebb linkelt tesztünkben mi is arra a következtetésre jutottunk, hogy komoly kompromisszumokat kell kötni a felhős szórakozás mellett, amit azonban kétségtelen, hogy bizonyos, nem reflexre építő programok mellett meg lehet tenni. A pár felhős játékban utazó cég viszont ma már azt állítja, hogy meg tudják közelíteni azt a késleltetést, amit a konzolok vagy a PC-k biztosítanak, ám ezt konkrét mérésekkel már nem tudják, vagy nem szeretnék alátámasztani. Persze nyilvánvaló, hogy senki sem fogja a saját felhős technikáját hátrányosan feltüntetni a dedikált hardverekhez képest, vagyis alapvetően csak azt látjuk, hogy a marketing itt is utat tört magának.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés