2019. augusztus 19., hétfő

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

A Movidius öröksége rejtőzik az Intel készülő GPU-architektúráiban?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A vállalat a grafikus vezérlőin belülre tuszkolná a korábban felvásárolt cég technológiáját.

A Movidius még 2016-ban került Intel tulajdonába, de a Myriad X MA2485-ös VPU-t leszámítva különösebb extrát nem mutattak. Persze ezek még a felvásárlás előtti tervek voltak, így nem csoda, hogy most egy kicsit csend van, elvégre az Intelnek is idő kell, hogy hozzáigazítsák a fejlesztéseket a saját rendszereikhez. Az egyik nagy dobás itt a Vision Accelerator Design széria lesz, amiről nagyjából egy hónapja írtunk, de a gyártópartnerektől származó információink szerint a Movidius helyet kap majd a jövőben érkező grafikus vezérlőkben is.

Sajnos pontos dátum még nincs, valószínűleg a Gen12-es architektúrától kezdve lesz a váltás, ami egyébként az Intel dedikált GPU-jának alapja is lesz. Utóbbiról korábban már írtunk, és akkor az Optane neve is felmerült vele kapcsolatban, tehát híresztelés a fejlesztés körül van bőven.

A Movidius legfrissebb dizájnja elvileg nem csak be lenne illesztve a lapkába, hanem alapvetően integrálásra is kerülne az architektúrába, így a grafikus vezérlő multiprocesszorain belül lehetnének a speciálisan AI-ra tervezett feldolgozók.

Ennek egyébként nem csak a szerverpiacon lehet jelentősége, ugyanis például a Microsoft erősen dolgozik a WinML (Windows Machine Learning) nevű AI API-n, amely várhatóan a következő év tavaszán érkező Windows 10 frissítésben mutatkozhat be publikus formában. A fejlesztők ugyanakkor már elérhetők az előzetes verzióit, és például az Intel kínál is implementációt a Myriad X MA2485-ös VPU-hoz. Ennek persze a tényleges piaci megjelenést tekintetében nem sok haszna van, de arra jó, hogy a fejlesztők ismerkedjenek a rendszerrel.

A WinML API DirectML része a DirectX 12-re építkezik, és alapértelmezetten a grafikus vezérlőn fut. Technikailag minden olyan hardver megfelel, amely rendelkezik DirectX 12 implementációval, illetve támogatja a shader modell 6-ot. Ha ezeket a követelményeket mégsem teljesíteni az adott rendszer, akkor sincs gond, ugyanis a WARP12-n keresztül a CPU-n is lefuttathatók a compute shader kódok.

A fentiek mellet adott a kérdés, hogy ha nem igényel a WinML külön hardvert, akkor az Intel miért erőltetheti? Nos, a válasz egyszerűen a hatékonyság. Egy direkten erre tervezett dizájn egyszerűen jóval gyorsabb lehet és jóval kevesebben fogyaszthat, mint egy általánosabban felépített feldolgozó, és lehet, hogy a speciális részegységek sok tranzisztorba kerülnek, amelyeket nem minden alkalmazás tud hasznosítani, de amelyek igen, ott bizony kellemes lehet a végeredmény.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.