Még nyáron elérhető lesz a Vulkan leképező a CryEngine-ben

A videojáték-motor 5.4-es verziója hozza el az újítást, amelyet ugyan hamarabbra ígértek, de jobb később, mint soha.

A Crytek bejelentette, hogy a következő hónapban tervezik kiadni a CryEngine 5.4-es verzióját, amely ezúttal sokan várhatnak, hiszen a korábban beépített DirectX 12 után a Vulkan API-hoz való leképező is bekerül. Ezt eredetileg az 5.3-as verzióra tervezte a cég, de a fejlesztés némileg megcsúszott, így egy másik verzióba került át az első publikus verzió biztosítása.

A megjelenésig várakozva meg lehet tekinteni a videojáték-motor GitHUB oldalát, ahova hamarosan felkerül a Vulkan leképező forráskódja, és erre vonatkozóan a Crytek várja a visszajelzéseket is. Emellett elérhető lesz a Sandbox szerkesztő forráskódja is, amit viszonylag sokan kértek.

A Crytek egyébként a tervezettnél lassabban halad az API-kra vonatkozó fejlesztésekkel, de igazából a nagy versenytársnak tekinthető Unity és Unreal Engine videojáték-motorokhoz képest nincs lényeges lemaradás például a Vulkan leképező elérhetősége tekintetében, ami esélyt ad, hogy a cég megoldását több érdeklődő válassza, elvégre jó lenne, ha a Unity nyomasztó fölényét több alternatíva is megpróbálná legalább egy kicsit visszaszorítani.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés