Hirdetés

Még mindig komoly márkanév a Pentium

Hirdetés

Érdekes információk láttak napvilágot az Intel partnereinek köszönhetően. A processzorgyártó 2010 első negyedévében még mindig építhet a nagy múltú márkanévre, ugyanis az eladott dobozos termékek több mint 50%-a a Pentium jelzést viseli. Ez alapvetően nem meglepő, hiszen ezek a CPU-k alacsony árazással rendelkeznek, így a vásárlóbázis hatalmas. Az adat csupán abból a szempontból lehet érdekes, hogy az eladásokban mekkora szerepe van a Pentium névnek. Erre sajnos nem lehet pontos választ adni, de valószínűsíthető, hogy a vásárlók egy része az ismerősen csengő név alapján választja ki a terméket.

A Santa Clara-i óriáscég partnerei arról is beszámoltak, hogy a Celeron és a Core 2 Duo processzorok is előkelő helyet foglalnak el a statisztikában, azaz 10%-nál nagyobb eladásokat tesznek majd ki az összes termékhez viszonyítva. A Core 2 Quad jelzésű megoldások már 10% alá csúsznak, míg az új generációs Core i3, i5 és i7 család CPU-i csak az eladások pár százalékát fogják kitenni az év első negyedévében. Természetesen a későbbiekben az LGA1156-os és az LGA1366-os tokozású modellek egyre nagyobb szeletet fognak kihasítani a piacból, ám idén még az LGA775-ös foglalatba helyezhető processzorok dominálnak.

Fontos megjegyezni, hogy az adatok csak a dobozos termékekre vonatkoznak, így az OEM piacon értékesített processzorok esetében mások az arányok, hiszen a mobil szegmens is ide tartozik, ahol rengeteg Atom CPU talál gazdára.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények