Még mindig komoly márkanév a Pentium

Érdekes információk láttak napvilágot az Intel partnereinek köszönhetően. A processzorgyártó 2010 első negyedévében még mindig építhet a nagy múltú márkanévre, ugyanis az eladott dobozos termékek több mint 50%-a a Pentium jelzést viseli. Ez alapvetően nem meglepő, hiszen ezek a CPU-k alacsony árazással rendelkeznek, így a vásárlóbázis hatalmas. Az adat csupán abból a szempontból lehet érdekes, hogy az eladásokban mekkora szerepe van a Pentium névnek. Erre sajnos nem lehet pontos választ adni, de valószínűsíthető, hogy a vásárlók egy része az ismerősen csengő név alapján választja ki a terméket.

A Santa Clara-i óriáscég partnerei arról is beszámoltak, hogy a Celeron és a Core 2 Duo processzorok is előkelő helyet foglalnak el a statisztikában, azaz 10%-nál nagyobb eladásokat tesznek majd ki az összes termékhez viszonyítva. A Core 2 Quad jelzésű megoldások már 10% alá csúsznak, míg az új generációs Core i3, i5 és i7 család CPU-i csak az eladások pár százalékát fogják kitenni az év első negyedévében. Természetesen a későbbiekben az LGA1156-os és az LGA1366-os tokozású modellek egyre nagyobb szeletet fognak kihasítani a piacból, ám idén még az LGA775-ös foglalatba helyezhető processzorok dominálnak.

Fontos megjegyezni, hogy az adatok csak a dobozos termékekre vonatkoznak, így az OEM piacon értékesített processzorok esetében mások az arányok, hiszen a mobil szegmens is ide tartozik, ahol rengeteg Atom CPU talál gazdára.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés