Több szempontból is szintet lépett az Enlighten middleware

Hirdetés

Az ARM több mint egy éve vásárolta fel az Enlighten technológiát birtokló Geomerics néven ismert céget, így a megszerzett middleware-t is házon belül fejlesztik tovább. A vállalat az elmúlt héten be is jelentette az új verziót, amely az Enlighten 3 with Forge nevet viseli és lényeges előrelépést kínál az elődökhöz képest.

Maga az Enlighten 3 modul a különböző fejlesztésekkel jobb minőségű globális illuminációra lesz képes, de fontosabb újításnak tekinthetőm a Forge, amely egy megvilágításhoz használható szerkesztő teljes Physically Based Shading támogatással. Ezzel az Enlighten 3 a modern és elsődlegesen ultramobil eszközökhöz tervezett videojáték-motorok alapvető eleme lehet, mint ahogy az Unreal Engine 4-nek és a Unity 5-nek már része is.

A Forge célja még, hogy megkönnyítse az Enlighten 3 integrálását a legtöbb futószalagba, ami egy middleware esetében mindig lényeges szempont, hiszen kompatibilitási problémák léphetnek fel. Továbbá extraként megemlíthető, hogy a Forge próbaverziója integrálva tartalmazza a YEBIS 3 middleware-t, ami elsődlegesen kompatibilitási célokat szolgál, hiszen az utófeldolgozáshoz használt futószalag mindig egy kényes kérdés.

A YEBIS 3 és az Enlighten 3 technikai kompatibilitás alapvetően biztosítható, de az utófeldolgozás hátránya, hogy komoly megjelenítésbeli problémák léphetnek fel az egyes middleware-ek egymás melletti alkalmazásával. Az integrált YEBIS 3 egy olyan paraméterezést tartalmaz, amellyel az Enlighten 3 jó minőségben tud dolgozni. Persze a paraméterezés egyénileg is elvégezhető lenne, de az ARM és a Silicon Studio tapasztalata az, hogy erre a legtöbb fejlesztő nem figyel, így inkább előre profiloznak pár paraméterezést, amiből a licencelők válogathatnak. Természetesen így is lehetnek, sőt lesznek is megjelenítésbeli gondok, de az extrém helyzetek például a túlszaturálásra vonatkozóan elkerülhetők.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés