Hirdetés

2016. augusztus 29., hétfő

Szponzorunk

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Durván begyorsul az Enlighten middleware

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Az ARM meglepően jó irányba fejleszti a sok játék által használt globális illuminációt kínáló technikát.

Az ARM több mint két éve vásárolta fel az Enlighten technológiát birtokló Geomerics néven ismert céget, aminek eredményeképpen a megszerzett middleware-t is házon belül fejlesztik tovább. A vállalat egy éve be is jelentett egy új verziót, amely az Enlighten 3 with Forge nevet viselte és lényeges előrelépést kínál az elődökhöz képest. Azt hihettük, hogy kicsit lelassul a fejlesztés, de ehelyett az ARM folyatta a munkát, így máris itt a továbbfejlesztett verzió.

Hirdetés

A legújabb Enlighten az alapokon nem változtat, mivel azok igen jól sikerültek egy éve, így az idei verziónál a főszerep az optimalizálásé. Egy helyen ugyanis problémák voltak a globális illuminációt kínáló technikával, mivel a nagynak mondható területeken nem volt valami gyors. Ez azonban a múlté, mivel az új kóddal az Enlighten ezekben a kritikusnak mondható szituációkban 50%-kal jobban teljesít a sebesség szempontjából. Ez nagyon sokat segíthet azoknak a nyílt világú játékoknak, amelyek az Enlightent fogják használni.

A rendszer minőségén is javított az ARM, így az új fejlesztés a korábban viszonylag sokat kritizált problémákra is reagál. Többek között sokkal jobb eredményt biztosít a magas, de szűk tereken, mint például a sziklaszorosok, illetve a globális illumináció átmenete a belső és a külső terek között konzisztens lesz. Utóbbi gyakorlatilag lehetővé teszi, hogy az adott játék minden jelenethez az Enlightent használja, ami lényeges előnynek tekinthető. Mindemellett az Enlighten új verziója támogatja az olyan jellemzően használt felületeket, mint a fák, a fűk és a kövek.

A jobb teljesítményt egyébként az ARM szerint a fejlettebb LOD rendszerrel érték el, amely öt átmenetet kínál a fejlesztők számára az optimális minőség és teljesítmény arányának beállítására.

Az Enlighten új verzióját a Ninja Theory néven ismert fejlesztők biztosan használják majd a Hellblade című játékban. Az említett stúdió egy rövid bemutatót is készített, így a gyakorlatban is láthatók az ARM újdonságának képességei.

Az ARM elmondta, hogy a partnerek szempontjából jól állnak, így az Unreal Engine 4 és a Unity 5 motorok újabb verzióiban elérhető lesz a friss fejlesztés.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.