Interjúban beszél a Vulkan API-ról a Khronos Group elnöke

A Khronos Group márciusban bejelentett Vulkan API-jának fejlesztése töretlenül zajlik, és Neil Trevett, a konzorcium elnöke egy interjúban megerősítette, hogy a véglegesítés az év későbbi részében megtörténik, és az első implementációk is megszületnek még idén. Ennek megfelelően a Khronos Group tartja az eredeti ütemtervet. A specifikáció bejelentésére valószínűleg az augusztusban megrendezésre kerülő SIGGRAPH rendezvényen kerül majd sor, hiszen a konzorcium tradicionálisan itt leplezi le az újításait.

Hirdetés

Neil Trevett kitért arra, hogy a Vulkan API-nak nem lesznek különböző változatai, mivel eleve úgy van felkészítve, hogy az IMR és a TBR architektúrákkal is hatékony legyen, így egyszerre támogathatók vele a mobil, az asztali és a beágyazott rendszerek.

A Vulkan szintén támogatja az egységes memóriát, amely egészen új memóriamenedzsmentre vonatkozó stratégiák kidolgozását engedi meg, hiszen eltűnik a CPU és a GPU közötti PCI Express busz, illetve memóriamásolásokra sem lesz szükség. Ezt a módot persze nem mindegyik gép fogja támogatni, de az integráció vitathatatlanul egy rendkívül fontos irány, így ma már össze lehet rakni egy PC-ket mély integrációt biztosító processzorokkal, vagy ismertebb néven APU-kkal is.

Természetesen a fő fejlesztésnek számító többszálú parancsfeldolgozás sem marad ki, amely komoly gyorsulást jelenthet bizonyos programok esetében. Érdekesség, hogy ez az első interjú, amelyben a Khronos Group gyakorlatilag hivatalosan elismerte, hogy az OpenGL által használt monolitikus kontextusmenedzsment rendszer nem volt elég jó a többszálú munkavégzésre.

A teljes interjú angolul az alábbi oldalon olvasható el.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés