Hirdetés

Interjúban beszél a Vulkan API-ról a Khronos Group elnöke

A Khronos Group márciusban bejelentett Vulkan API-jának fejlesztése töretlenül zajlik, és Neil Trevett, a konzorcium elnöke egy interjúban megerősítette, hogy a véglegesítés az év későbbi részében megtörténik, és az első implementációk is megszületnek még idén. Ennek megfelelően a Khronos Group tartja az eredeti ütemtervet. A specifikáció bejelentésére valószínűleg az augusztusban megrendezésre kerülő SIGGRAPH rendezvényen kerül majd sor, hiszen a konzorcium tradicionálisan itt leplezi le az újításait.

Hirdetés

Neil Trevett kitért arra, hogy a Vulkan API-nak nem lesznek különböző változatai, mivel eleve úgy van felkészítve, hogy az IMR és a TBR architektúrákkal is hatékony legyen, így egyszerre támogathatók vele a mobil, az asztali és a beágyazott rendszerek.

A Vulkan szintén támogatja az egységes memóriát, amely egészen új memóriamenedzsmentre vonatkozó stratégiák kidolgozását engedi meg, hiszen eltűnik a CPU és a GPU közötti PCI Express busz, illetve memóriamásolásokra sem lesz szükség. Ezt a módot persze nem mindegyik gép fogja támogatni, de az integráció vitathatatlanul egy rendkívül fontos irány, így ma már össze lehet rakni egy PC-ket mély integrációt biztosító processzorokkal, vagy ismertebb néven APU-kkal is.

Természetesen a fő fejlesztésnek számító többszálú parancsfeldolgozás sem marad ki, amely komoly gyorsulást jelenthet bizonyos programok esetében. Érdekesség, hogy ez az első interjú, amelyben a Khronos Group gyakorlatilag hivatalosan elismerte, hogy az OpenGL által használt monolitikus kontextusmenedzsment rendszer nem volt elég jó a többszálú munkavégzésre.

A teljes interjú angolul az alábbi oldalon olvasható el.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények