Hirdetés

Hibátlan Raptor Lake CPU-kat is cserél az Intel

Az ügyfelek leleményessége itt is határtalan, amivel kihasználják a cég leterheltségét.

Újabb problémával szembesülhetett az Intel a Vmin Shift Instability névre keresztelt, korábban elismert és beazonosított hiba kapcsán, ugyanis bizonyos ügyfelek leleményesen elkezdték visszaküldeni a cégnek az amúgy teljesen hibátlanul működő, Raptor Lake kódnevű processzoraikat. Két dokumentált esetben is sikerült rést találni a cég pajzsán. A PK1 nevű X felhasználó visszakapta a Core i9-13900K CPU-jának 599 dolláros vételárát, míg a SomeOrdinary_Indian nevű Reddit felhasználó Core i9-14900K-t kapott a beküldött Core i9-13900K helyett.

Hirdetés

Mindkét esetre igaz az, hogy az Intel nem kért bizonyítékot arra, hogy a processzorok rosszak, és az érintettek szerint ez azért jó, mert amúgy funkcionálisan tökéletesen működtek, vagyis nem is tudták volna ezt bizonyítani, tehát garanciális cserére nem jogosult panaszokról volt szó.

Valószínűleg arról lehet szó a háttérben, hogy annyira sok hibás CPU futhat be az Intelhez, hogy a vállalatnak egyszerűen nincs akkora humán-erőforrásbeli tartaléka, hogy minden panaszos hardvert leellenőrizzenek. Mivel alapvetően ismert és elismert a hiba, így egyszerűen csak jóváhagyják a cseréket vagy a pénzvisszafizetést, mert feltételezik, hogy az ügyfelek hibátlan termékeket nem küldenének vissza.

Úgy néz ki, hogy ebben téved a Santa Clara-i óriáscég, és az egyes felhasználók, kihasználva a hibával járó rengeteg problémás hardver okozta nagymértékű leterheltséget, elkezdtek a hibátlan CPU-kat is visszaküldeni. Ez nagyrészt ingyenes frissítésre ad lehetőséget, hiszen egy generációval későbbi hardvert kaphatnak, miközben az Intel állja a szállítások költségeit, de a befektetés megtérítése is egy jó opció lehet sokak számára, mert a sorozatra jellemző probléma miatt ezeknek a hardvereknek masszívan lecsökkent az értéke a használt piacon.

Az is valószínűtlen, hogy az Intel változtatna a hozzáállásán. Egyszerűen még mindig sokkal olcsóbb garanciális cserére nem jogosult hardverek ügyintézését csak úgy automatikusan elvégezni, mint minden egyes visszaküldött terméket egyenként letesztelni. Utóbbi egy bizonyos hibaarány mellett nagyon masszív költséggel jár, és minden bizonnyal van annyi hibás hardver, hogy ezt ne érje meg bevállalni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Előzmények

Hirdetés