Újra bejelentette a PowerVR Ray Tracinget az Imagination

A Wizard még életben van, de nagyon úgy néz ki, hogy átalakul.

Az Imagination nagyjából öt éve leplezte le a Wizard kódnevű architektúrát, amely sugárkövetéssel egészítette ki az amúgy raszterizációra kialakított grafikus dizájnt. Ebből a szempontból a vállalat kétségtelenül első volt a piacon, de nem igazán tudták ezt kamatoztatni. Most újra bejelentették, hogy rendelkeznek megfelelő IP-kkel a sugárkövetés végrehajtására vonatkozóan, továbbá érdekes, hogy ezekre már nem egy Wizard kódnevű rendszer formájában utalnak.

Hirdetés

Az Imagination IP-ket kínálna a partnereknek, amelyeket be lehet majd építeni az aktuális PowerVR GPU-architektúrákba, legyen szó a Furian vagy a Rogue dizájnról. Ettől természetesen utóbbiak nem változnak meg, az egész csak opcionális, ha erre lenne igény a megrendelő részéről. A megfelelő kiterjesztések elérhetők OpenGL ES és Vulkan API alól, viszont itt még mindig gyártóspecifikus megoldásokról van szó, vagyis nem szabványról.

Az Imagination kiemelte, hogy a megoldásuk előnye a konkurenciához képest az SGH, vagyis a Scene Hierarchy Generator, amely BVH adatstruktúrát generál, de ezt például az NVIDIA nem dedikált hardverre oldja meg. Statikus geometriánál nincs igazán probléma, mert gyakorlatilag képkockáról-képkockára másolható az eredmény, de dinamikus geometriánál folyamatosan újra kell generálni az adatstruktúrát, ami az Imagination szerint hatékonyabb egy célhardverrel.


[+]

A PowerVR Ray Tracing másik érdekes eleme az opcionális Ray Coherency Engine, ami megpróbálja csoportosítani a kilőtt sugarakat, így biztosítva azt, hogy a memóriaelérések kevésbé legyenek véletlenszerűek. Ez az ultramobil hardvereknél külön kritikus, ugyanis a sugárkövetés tipikus problémája, hogy a sugarak véletlenszerűen szóródnak szét az eltalált felületekről, vagyis egyáltalán nem koherensek, így a memória-sávszélesség tekintetében komoly igénybevétel lép fel, ebből pedig egy ultramobil eszközben nincs sok. A denoising szempontjából az Imagination nem igazán bonyolítja a helyzetet, saját fejlesztésű NNU IP-it ajánlja erre a célra.

Sajnos a vállalat új hardvert nem tervezett, így a konkrét eredmények tekintetében még mindig a 28 nm-es node-ra tervezett, Wizard kódnevű architektúrát veszik elő. Ez a cég szerint 300 megarays/s-ra képes, méghozzá 600 MHz-es órajel mellett, 10 wattos fogyasztási kereten belül. Ha az arányokat nézzük, akkor ez tényleg elég kellemes, messze ez a leghatékonyabb hardver, ami létezik sugárkövetésre, csak ugye nem skálázódik igen nagy tartományban, tehát az asztali megoldásokkal nem összehasonlítható. Az persze érdekes lenne, hogy a sugárkövetésre szánt Imagination IP-k, a fejlettebb gyártástechnológiákon mire lennének képesek, de ehhez előbb kellene egy megrendelő, aki megépíti a hardvert.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények