Még az előző év elején írtunk arról, hogy elkészült az Imagination D-Series termékcsaládja, amely a DXT verzióval – szokás szerint – az ultramobil piacot célozta. Ennek elkészült egy alternatív, DXD változata, amit a cég elsődlegesen a felhőalapú játékszolgáltatások hardveres alapjának szán, mivel relatíve jól skálázható a teljesítménye.
Hirdetés
A dizájn tekintetében a DXD biztosítja a D-Series sorozat egyik fontos képességét, ami a 2D Dual-Rate Texturing. Ez egy új működési módja a textúrázóblokkoknak, és kifejezetten azokra az utófeldolgozást biztosító eljárásokra van szabva, amelyeknél a mintavételi pontok nagymértékben újrahasznosíthatók. A rendszer képes felismerni azokat a helyzeteket, amikor az új 2D Dual-Rate Texturing mód alkalmazható, és azt aktiválva effektíve megduplázza a textúrázóblokkok teljesítményét.
Az új IP az API-k tekintetében a DirectX 11, a Vulkan 1.3, az OpenGL ES 3.2, illetve az OpenCL 3.0-t támogatja, továbbá az OpenGL 4.6 is elérhető a Zinken keresztül, vagyis utóbbi kezelése nem natív. A vállalat kiemelt konfigurációnak tekinti a DXD-72-2304 MC2-t, ami 4,6 TFLOPS-os, szimpla pontosság melletti számítási teljesítményt, illetve 144 gigapixel/másodperces pixelkitöltési tempót kínál.
A DXD verziójú dizájnok általános újítása a Pipeline Data Masters képesség, ami lehetővé teszi az aktuális képszámítással párhuzamosan végrehajtott, következő képkockára vonatkozó futószalagok paraméterezését, így gyorsítva a képfeldolgozás sebességét.
A Hyperlane virtualizáció is hasznos képességnek számít a célpiacot tekintve, ugyanis a felhőalapú játékszolgáltatások esetében előfordulhat, hogy több felhasználó munkamenete is ugyanazt a GPU-t terheli, amit menedzselni kell.
A D-Series generáció DXD verziója már licencelhető az érdeklődők számára.