Bár az AMD a 7 nm-es node-on még idén kiad egy Vega 20 kódnevű GPU-t, a legtöbb fejlesztés a következő évre várható a Navi generációval, amely szintén a TSMC 7 nm-es node-ját használja, a vállalat legutóbbi útiterve szerint még az EUV nélküli eljárást, de ez persze azóta változhatott.
Hirdetés
A legnagyobb fejlesztés a memóriaalrendszert éri, ugyanis a partnerekhez eljuttatott tervek szerint már HBM3-ban utazna a cég. A csúcsmodellnél a 2 TB/s-os memória-sávszélesség elérése a cél, ami gyakorlatilag HBM3-mal, négy darab 1024 bites memóriaszettel hozható, elvégre a HBM2, ugyanúgy 4096 biten 1 TB/s-ra képes a Vega 20-on.
Bizonyos szempontból furcsának tűnhet a memória-sávszélesség nagymértékű növelése, legalábbis az elmúlt időszakból kiindulva. Ugyanakkor a DirectX Raytracing számára ez egy kritikus paraméter, amiből gyakorlatilag semmi sem elég, így eléggé átalakulhattak a korábbi tervek a gyártók háza táján, hiszen mostantól arra fognak törekedni az érintettek, hogy a sugárkövetést használó effektek valóban bekapcsolhatók legyenek akár a Full HD-s felbontás fölött is, ennek pedig az egyetlen reális fejlesztési iránya a memória-sávszélesség drasztikus növelése. A másik opció a geometriai részletesség csökkentése, de ilyenben egy GPU-kat tervező cég nem tud gondolkodni, ez sokkal inkább szoftveres feladat.
A GFX10-es dizájnt használó Navi egyébként lassan feltűnik a Linuxhoz szánt meghajtók forráskódjában, így például kiderült, hogy a DCC, vagyis a Delta Color Compression is továbbfejlődik, méghozzá az UAV-k támogatásával, illetve egyéb optimalizálásokkal. A többi kód leginkább a wavefrontok konfigurálására vonatkozik, de nehéz pontosan megítélni, hogy mit csinálnak.