Egyre nagyobb az érdeklődés fogyasztói és befektetői oldalról is az elektromos autók iránt, pedig azoknak egyelőre sok a gyenge pontja.
Hirdetés
Az elektromos autók piacának sok kritikusa van: legyen szó a nem éppen kedvező vételárakról, a töltéshez megtermelt áram előállítási módjáról, a korán elhasználódó akkumulátorok újrahasznosításáról, a töltési időről vagy a hatótávról, hidegben történő használatról.
Miközben a környezettudatos vásárlók egy fenntarthatóbb jövőt remélnek az elektromos autók terjedésétől, addig kénytelenek azzal is megküzdeni, hogy az ilyen járművek töltése egyelőre rémálomnak számít, még Amerikában is. A Google most segítene abban, hogy a tulajdonosok hatékonyabban találjanak töltőpontokat, lehetőleg olyanokat, amelyek az ő konkrét járművükhöz is használhatóak.
A Google Térképbe ezért egy új algoritmust építenek, ami az elektromos autót vezetők számára, mesterséges intelligenciát felhasználva próbálja kiszűrni az utazáshoz ajánlott megállókat, kompatibilis és nyilvános töltőpontokkal, a lehető legkisebb időkieséssel. Az egész alapja egy matematikai algoritmus, a gráfelmélet. Ez hivatott egyszerűsíteni az ajánlásokat, és minél többen használják, annál több adatot gyűjt a platform, és még hatékonyabb lesz.
A Google Térkép 10 másodpercen belül megtalálja a leghatékonyabb útvonalat, az érkezési időhöz pedig beleszámolja a töltési időt és a frissített utazási időt is. Egyelőre azonban mindez csak az Android Automotive rendszert használó elektromos járműveknél lesz támogatott, így kizárólag a Polestar 2 és a Volvo XC40 Recharge kínál ilyen lehetőséget. A jövőben a lista bővül majd, de ez is jól jelzi, hogy mennyire töredezett a szektor ilyen szempontból is.