A Google még márciusban mutatta be a Stadia nevű, felhős játékszolgáltatását, amelyről a linkelt hírben részletesen beszámoltunk, de akkor még számos információt titkolt a vállalat. Az E3-on azonban a részletekről is lerántották a fátylat, viszont egyelőre normál játékok felhőből való futtatása van előkészítve, ugyanakkor a vállalat szerint ennél sokkal többre képes a platform.
Jack Buser, a Stadián futó játékokért felelős igazgató, a Kinda Funny YouTube csatorna podcastjében kifejtette, hogy a felhős megoldás a többjátékos lehetőségeket tekintve jelentős reformokkal kecsegtet. Ebbe nem nehéz belegondolni, hiszen a mai játékok különállóan futnak az egyes gépeken, és a játékosok között az adatokat szinkronizálni kell. Mindent azonban nem lehet, tehát egyrészt senki sem látja ugyanúgy a jelenetet, másrészt a szinkronizációnak is megvannak a limitjei, így egy bizonyos játékosszám fölé pusztán technikailag nem lehet menni. A felhőn belül viszont minden egy helyen van, vagyis garantálni lehet, hogy mindenki ugyanazt látja, továbbá sokkal-sokkal több játékost is le lehet kezelni.
Maga a gondolat távolról sem új, az NVIDIA például már 2013-ban beszélt a Project Madrox nevű fejlesztéséről, amely tulajdonképpen megegyező előnyöket vetett fel, de végül nem lett belőle semmi. Utóbbi elsődlegesen annak tudható be, hogy az NVIDIA nem különösebben érdekelt a hardveren kívüli tényezőkben, tehát az ehhez hasonló rendszer elterjesztésének anyagi hátterét nem igazán akarhatták magukra vállalni, viszont a Google számára ez pont nem jelent gondot, hiszen fontos tényező lehet a Stadia platformon belüli exkluzivitás, akár olyan többjátékos játékmenettel, amilyet még nem látott a világ.
A Stadia, illetve alapvetően a felhős játékplatform elvi működése igen alkalmas arra, hogy száz, vagy akár ezer ember is játsszon egymással ugyanazon a játéktéren, ami biztosan újként hatna, és nem akármilyen erődemonstráció lenne, viszont a Google azt még nem jelentette be, hogy konkrétan dolgoznak-e ilyen játékon.