Kétszer annyit hoz a konyhára az Apple alkalmazásboltja, mint a Google-é

Hirdetés

Az App Annie közzétette 2013 második negyedévére vonatkozó statisztikáit az Apple és a Google alkalmazásboltjainak teljesítményéről (a piackutató ettől a periódustól már mindkét alkalmazásboltot globális viszonylatban méri, míg azelőtt ennél szűkebb mintából – az első negyedévben például 44 országból – dolgozott). Ez alapján a Google Play Store-ból már 10 százalékkal több alkalmazást töltenek le, mint az Apple App Store-jából (bár nincs egyenesen arányos kapcsolat, de a boltokban találtható programok száma is hasonlóan viszonyul egymáshoz, az App Store-ban kb. kilencszázezres, a Play Store-ban pedig egymilliós kínálatból lehet válogatni).


[+]

Bár sem az Apple, sem a Google nem közöl pontos számot az alkalmazásboltjaik által generált bevételről (az az Apple múlt heti negyedéves jelentése szerint az iTunes összességében 4 milliárd dollárnyi bevételt termelt, míg a Google még ennyire sem részletezi pénzügyi eredményeit), az App Annie számításai szerint az App Store 2,3-szor nagyobb bevételt ért el az április-június időszak alatt, mint a Play Store. A Goole szempontjából viszont ezek az eredmények is javulást mutatnak az első negyedévhez képest, amikor még 10 százalékkal kevesebb alkalmazást töltöttek le a Play Store-ból mint az App Store-ból, és a bevételkülönbség 2,6-szoros volt. Egy másik piackutató, a Distimo még ennél is nagyobb, 1:3 arányú különbséget állít az Apple javára, és méréseik szerint a top 200 alkalmazás által generált napi bevétel áprilisban 5,1 millió dollár volt az App Store-ban, míg a Play Store-ban csak 1,1 millió. A Yankee Group szerint pedig az alkalmazásboltok által generált összbevétel a következő három év alatt majdnem duplázódni volt, az idénre várt 12,9 milliárd dollárról 22,4 milliárd dollárra 2016-ban.

Az Play Store eredményeinek javulása az App Annie szerint főleg a nagy, fejlődő országoknak (Brazília, India, Oroszország) köszönhető, míg letöltésszám tekintetében az oroszok az Apple platformján is szépet ugrottak előre, egy év alatt hat helyet javítva immár az ötödikek a listán, így az Egyesült Államok mellett ők az egyetlenek, melyek mindkét platformon az első ötben szerepelnek, ha a letöltött alkalmazások számát nézzük. A bevételi listát iOS fronton az Egyesült Államok vezeti, míg a Play Store-ban a japánok költik a legtöbbet. (Érdekességképp: a Play Store bevételének 70 százalékát mindössze három ország, az USA, Dél-Korea és Japán adja). A listákon jól látszik a Google Play Store kínai jelenlétének hiánya, miközben az App Store-ban az ötödik legnagyobb költekezők a kínaiak (miközben az ország piacát a rengeteg féle androidos készülék dominálja).

Továbbra is a játékokból fogy a legtöbb, az összbevétel nagyjából négyötöde származik a szórakoztató alkalmazásokból, nem csoda tehát, hogy egyre többen számítanak a hagyományos kézikonzolok (és rájuk drágán kifejlesztett AAA kategóriás játékok) kihalására.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények