A Business Insider jelentése szerint a Google csendben belépett a tévés és filmes iparágba, mivel egy új, filmes és tévés produkciós ágazatot indított. Olyan projekteket kutatnak majd, amelyek mögé be tudnak állni tőkével vagy pedig társgyárthatnak. Ezzel pedig olyan iparágba törnek be, amely a növekvő gyártási költségektől és az újdonsült amerikai vámoktól szenved.
Hirdetés
A 100 Zeros nevű kezdeményezés egy több éves együttműködést is magával hoz a Range Media Partners irányába, a Google pedig elérhetőbbé és elterjedtebbé akarja tenni az AI-szolgáltatásait és a spatial számítási eszközeit is. A Cuckoo nevű indie horrorfilmet egyébként már támogatták tavaly.
A Google lépése különösen annak fényében érdekes, hogy a 2023 sztrájkok után most magas költségekkel szenved Hollywood, valamint a külföldi gyártású produkciókra kivetett amerikai vámok okozhatnak nagy kavarodást.
A Google és a Range Media egyébként több projekten is együttműködik, a Sweetwater és a LUCID még idén megérkeznek. Értelemszerűen az egyik fő cél, hogy Hollywood Google-eszközöket is használjon a gyártáshoz.
A tartalmakat nem is fogják a YouTube-on közzétenni például, a cél a hagyományos stúdióknak és streamingcégeknek való értékesítés.
Saját programokkal egyébként 2016-ban próbálkoztak a YouTube Originals indulásakor, de a projekt 2022-ben leállt, hogy a felhasználói videókra koncentráljanak, valamint a TikTok-rivális Shortsra.