Hirdetés

Egyelőre csak az új Radeonokon működik a Godfall sugárkövetést használó effektje

A fejlesztők az NVIDIA GPU-ira később hoznak majd egy memóriakímélő implementációt.

Hirdetés

A nemrég megjelent Godfall című játék megkapta azt a 2.0.95-ös verziószámú frissítést, amely engedélyezi sugárkövetést használó, szebb árnyékokat biztosító effektet. Szomorú hír azonban, hogy ez csak az AMD Radeon RX 6800 és 6800 XT sorozatú VGA-in működik, mivel nem teljesen szabványos módon lett implementálva, hanem az AMD specifikus API-jain keresztül, igaz az alkalmazott eljárás alapjaiban a DXR 1.1-re épít, a gyártóspecifikus kód csak memóriahasználatra vonatkozó optimalizálást szolgál.

A Godfall sugárkövetést használó effektjének specifikus jellege abból adódik, hogy igen sokáig pásztázzák a jelenetet a kamerából kilőtt sugarak, ami a korábban megjelent játékokban egyáltalán nem volt jellemző. Ugyanakkor a DXR 1.1 lehetőséget ad bizonyos régebbi limitációk átugrására, de ha ezt a fejlesztők megteszik, akkor ennek az lesz a hátránya, hogy borzasztóan sok VRAM-ot fog igényelni az effekt a működéshez. Konkrétan annyit, hogy akár kisebb felbontásban is könnyen elérheti 12 GB-os a memóriahasználatot a játék, 4K-s részletességgel pedig még rosszabb a helyzet.

A fentiek mellett hiába engednék most az NVIDIA-n futni az effektet, a GeForce RTX 3090-et leszámítva nincs olyan VGA-juk, amin lenne elég VRAM a működéshez. Jó hír azonban, hogy érkezik az NVIDIA hardvereire is egy specifikus optimalizálás, amely a mostani, szabványos, de nem engedélyezett verzióhoz képest kevésbé lesz megterhelő a memóriára nézve. Ez az implementációja jó teljesítményt ad majd a VRAM-kapacitás szempontjából nem túlságosan eleresztett NVIDIA VGA-kon is.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés