Hirdetés
A nagy tv gyártók évek óta próbálkoznak, hogy áttörést érjenek el az okostévés rendszereikkel, azonban az igazi nagy siker még várat magára. Legalábbis, ami a különféle, televízión futtatható internetes alkalmazásokat illeti, azokkal biztosan ez a helyzet. A felhasználók jó része az óriási kínálat ellenére maximum egy-két applikációt tölt le és használ többé-kevésbé rendszeresen, és jellemzően ez is a YouTube, vagy valamilyen online tartalomszolgáltató program.
Jürgen Boyny a GfK piackutató Retail & Technolgy divíziójának igazgatója ezzel kapcsolatban az IFA 2015 Global Press Conferenece nevű rendezvényen elmondta, hogy felméréseik szerint ennek fő oka az, hogy ezek a szoftverek egész egyszerűen nem alkalmazkodnak a fogyasztói igényekhez. Az emberek ugyanis nem akarnak alapvetően mobiltelefonra vagy számítógépre szánt appokkal vacakolni a tévén. De ez nem jelenti, azt, hogy nem értékelnének különféle kiegészítő szolgáltatásokat.
A kutatásaik szerint Európában tévézés közben emberek közel 64 százaléka néz kisebb-nagyobb időközönként más eszköz kijelzőjére is, magyarul kapcsolja be a tabletjét, telefonját, vagy számítógépét. Ugyanekkora arányuk azoknak, akik kíváncsiak lennének az éppen futó tévé műsorral kapcsolatos információkra, kiegészítő adatokra, esetleg különféle üzleti ajánlatokra, reklámokra stb. azonban ezeket a már említett (mobil) készülékeken keresztül szeretnék megkapni. Tehát nem vágynak arra, hogy a tévé képernyőjén bukkanjanak fel ezek, együtt járva az épp futó tartalom képméretének csökkenésével, zavarva esetleg azokat, akiknek erre a funkcióra az adott pillanatban nincs szükségük. Ennek alapján a GfK elemzőinek véleménye az, hogy egyrészt teljesen más típusú okostévés alkalmazásokra van szükség, és ezek futtatását nem is szabad a televíziókra korlátozni.