CES 2024: tovább javítja a motion blur problémáját a G-Sync Pulsar

A friss technológia teljesen új kijelzőt igényel, mivel speciális vezérlőlapka szükséges a működéséhez.

A motion blurról, vagyis mozgási elmosódásról sokaknak a nem túl népszerű számítógépes effekt jut az eszébe, amit a legtöbb játék mai is alkalmaz, de ezen túlmenően maga a jelenség létezik a kijelzőn is, amit az okoz, hogy az LCD panelek pixelei relatíve lassan váltanak színt, és ez esetenként zavaró lehet. Ez ellen a gyártók évek óta próbálnak küzdeni, és a különböző technikák azért eléggé csökkentették a hatás észrevehetőségét, de van egy tényező, amivel nehéz mit kezdeni.

Hirdetés

A gond azért bonyolult, mert az emberi látás működése egyáltalán nem segíti elő a mozgási elmosódás teljes megszüntetését, ugyanis a szem alapvetően a mozgást követi, így a képek úgymond fennmaradnak a retinán. Mivel a látásunk működését nem lehet megváltoztatni, így a probléma teljesen sosem lesz kezelhető, de a jelenség az NVIDIA szerint lecsökkenthető annyira, hogy ne legyen annyira zavaró.

A CES 2024-et kihasználva a vállalat a G-Sync Pulsar technológiával kínál megoldást, amit egy külön tervezett chip vezérel. A fejlesztés lényege, hogy összedolgozza a variálható frissítés elsimítását a kijelző pulzálásával, aminek az eredménye az lesz, hogy a pixelek olyan sebességgel váltanak színt, ami pont ideális ahhoz, hogy az emberi látás jellegéhez igazodva csökkentsék a mozgási elmosódást. Itt fontos kiemelni, hogy a szoftveres motion blur effektek ettől még működni fognak, itt a jelenség úgymond nem kívánt részéről van szó, ami egy effektektől teljesen független tényező.

Az NVIDIA a G-Sync Pulsar működését bemutatta egy 360 Hz-es kijelzőn, amit másodpercenként ezer képkockával rögzítettek, hogy érzékeltethető legyen a különbség.

A G-Sync Pulsar csak G-Sync Ultimate hitelesítésű kijelzőn lehet elérhető, de maga az említett plecsni nem jelenti automatikusan a működését, ugyanis nem minden G-Sync Ultimate megjelenítő tartalmazza a működéshez szükséges lapkát. Elvileg az első ilyen megoldás az Asus ROG Swift PG27 sorozat lesz, ami az év későbbi részében érkezik. A tömeges szinten elterjedt G-Sync Compatible monitorok képtelenek támogatni a Pulsar technológiát, és ez belátható időn belül nem is változik meg.

Az NVIDIA bejelentette azt is, hogy a GeForce Now is képes lesz a variálható frissítési frekvencia támogatására, ha a felhasználó Ultimate vagy Priority előfizetéssel rendelkezik. Igazából ez szimplán szoftveres kérdés, tehát itt nem szükséges új hardvereket vásárolni.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények